خبرگزاری کار ایران

معاون فروش و بازاریابی ذوب آهن خبر داد:

ذوب آهن اصفهان، پتانسیل تبدیل شدن به بهترین صادر کننده غیر نفتی کشور را دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۴۳۹

تولید محصولات استراتژیک و متنوع، توجه به بازارهای هدف، برنامه دراز مدت ذوب آهن اصفهان به مقوله صادرات است و سعی کرده این پروسه را در آینده نزدیک با استفاده بهینه از ساختارهای موجود و نیروهای ماهر هر چه بیشتر گسترش دهد.

دومین سمینار راهکارهای هوشمندانه جهت توسعه صادرات در سالن جلسات نمایشگاه بین المللی تهران با حضور مهندس محسنی، معاون فروش و بازاریابی، مهراب یوسفیان، مدیر ارشد مالی و اقتصادی شرکت و مدیر شرکت DRT کشورعمان و محمود بازاری، مدیر کل دفتر توسعه صادرات کالا و سازمان توسعه تجارت ایران، و تعدادی از صادر کنندگان کشور به همت ذوب آهن اصفهان و سازمان توسعه تجارت ایران ۲۶ آذر ماه برگزار شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهندس محسنی طی سخنانی در این سمینار به مزیت‌های صادرات اشاره کرد و ایجاد فرصت‌های شغلی، استاندارد سازی کالا‌ها و حفظ کیفیت براساس سطوح جهانی، نو آوری و کوشش برای رقابت در بازارهای بین المللی، گسترش افق دید و اعتماد بنفس ملی را از علل رشد صادرات در کشور‌ها دانست.

وی کاهش واردات و افزایش صادرات را از عوامل مهم در برون رفت دوران رکود دانست و گفت: تغییرات متوالی در قوانین صادرات، محدودیت ظرفیت ناوگان حمل ونقل، عدم حمایت دولتی از جمله جوایز صادراتی، نظارت برکیفیت محصولات، عدم حمایت بانک‌ها و جدی نگرفتن برند را از مشکلات صادر کنندگان در کشور برشمرد.

مهندس محسنی گفت: تولید محصولات استراتژیک و متنوع، توجه به بازارهای هدف، برنامه دراز مدت ذوب آهن اصفهان به مقوله صادرات است و سعی کرده این پروسه را در آینده نزدیک با استفاده بهینه از ساختارهای موجود و نیروهای ماهر هر چه بیشتر گسترش دهد.

مهراب یوسفیان، مدیر ارشد مالی و اقتصادی ذوب آهن اصفهان، گفت: حضور مداوم صادر کننده، کانال توزیع سریع و مطمئن، داشتن موجودی کافی و کم کردن فاصله زمانی سفارش تا تحویل را از عوامل برتری در بازار رقابت صادرات دانست.

وی تاکید کرد: تنوع در تولیدات، تقویت کانال‌های توزیع، حضور محلی در بازار‌های هدف و ثبات در تصمیم گیری از مولفه‌های است که باید صادر کنندگان خصوصا در حوزه خلیج فارس در نظر داشته باشند و در مواقعی که بازار داخلی جذابیت دارد، ‌ صادرات و تعهدات خارجی خود را فراموش نکنیم.

همچنین محمود بازاری، مدیر کل دفتر توسعه صادرات کالا و سازمان توسعه تجارت ایران، به توانمندی ذوب آهن اصفهان برای تبدیل شدن به بهترین صادر کننده غیر نفتی کشور اشاره کرد و گفت: این شرکت به‌عنوان مادر صنعت فولاد در کشور تلقی می‌شود که دارای فعالیت تولیدی و اقتصادی حائز اهمیتی است.

مدیر کل دفتر توسعه صادرات، ‌ نگاه ویژه دولت به صادرات غیر نفتی را یادآور شد و گفت: ذوب آهن اصفهان با سرمایه گذاری در صنعت فولاد به ویژه خرید معادن ذغال سنگ نشان داده که دارای برنامه‌ای مدون در زمینه صادرات می‌باشد و امید است در آینده نزدیک با تعاملی که با دیگر صادر کنندگان در این زمینه دارد بتواند راهگشایی دیگر بنگاه‌های اقتصادی در صادرات غیر نفتی باشد.

مدیر کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: هدف دولت صادرات کالا با ارزش افزوده بالا است و فولاد نیز از جمله این محصولات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز