خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امورخیریه و اوقاف استان اصفهان:

برای مقابله با جنگ نرم دشمنان نیازمند وقف در حوزه رسانه هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۸۵۶

ازضرورت هایی که امروز جامعه ما به ان نیازمند است وقف در حوزه رسانه ها ست تا بتوان با نیت واقفان تلاش ها و گام های مثمر ثمری برای مقابله با توطئه ها و جنگ نرم دشمن برداشت.

مدیرکل امورخیریه و اوقاف استان اصفهان؛ با بیان اینکه اصفهان در کشورحرف اول در زمینه اخذ سند موقوفات را می زند اظهار داشت: برای ثبت موقوفات اولویت ویژه ما اخذ سند شش دانگ است که کار بسیار سختی است اما توانستیم در این زمینه با موفقیت کار خود را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت‌الاسلام رضا صادقی؛ عصرامروز در همایش " وقف، احسان ماندگار وقف و رسانه " که در امامزاده زینبیه اصفهان برگزار شد با بیان اینکه در ۹ ماه امسال توانستیم ۸۰۰ سند موقوفه را ثبت کنیم بیان داشت: با قدم‌هایی که برای وقف برداشته‌ می‌شود، هرکدام احیای یک اثر ماندگار و احسان است.

وی با اشاره به این موضوع که وقف خودش زیباست و نیاتی که در این زمینه انجام می‌شود، زیباتر از خود وقف است اظهار داشت: اداره اوقاف در جهت فعالیت های فرهنگی و ترویجی خود به سمت آسیب های اجتماعی نیز پیش رفته و در زندان اصفهان دو هزار نفر در طرح حفظ قرآن شرکت کرده‌اند که این موضوع خودش یک بحثماندگار است.

وی تاکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در زندان‌ها وقف‌های بسیاری انجام می‌دهد اما باز هم نیاز است که واقفان در امور فرهنگی زندان به فعالیت بپردازند، همچنین خانواده‌های زندانیان نیز با شرایط بدی روبه رو هستند و نیازمند به وقف هستند، بنابراین اگر بتوانیم در این زمینه قدم برداریم بسیار مفید واقع خواهد شد.

وی یکی از امور فرهنگی در زندان را وقف امور قرآنی دانست و افزود: متأسفانه وقف امور قرآنی مغفول مانده است.

حجت‌الاسلام صادقی افزود: از دیگر ضرورت هایی که امروز جامعه ما به ان نیازمند است وقف در حوزه رسانه ها ست تا بتوان با نیت واقفان تلاش ها و گام های مثمر ثمری در این زمینه برای مقابله با توطئه ها و جنگ نرم دشمن برداشت.

مدیرکل امور خیریه و اوقاف استان اصفهان با اشاره به ایجاد تفاهم نامه بین سازمان اوقاف با جنگل مراتع کشور، تصریح کرد: میان این دو ارگان در ۱۲ هزار مرتع اختلاف نظر وجود داشت که خوشبختانه این ۱۲ هزار هکتار به اوقاف بازگشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز