خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان:

استفاده از موزه هنرهای معاصر اصفهان برای تعامل با هنرمندان

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۰۹۹

باید این مرکز تخصصی به عنوان یک ظرفیت و سرمایه ملی و بین المللی در بخش نمایشگاهی مورد استفاده هنرمندان قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در بازدید سرزده اعضای این کمیسیون از موزه هنرهای معاصر اصفهان، این موزه را یکی از مراکز تخصصی این شهر در حوزه هنر عنوان کرد و گفت: باید این مرکز تخصصی به عنوان یک ظرفیت و سرمایه ملی و بین المللی در بخش نمایشگاهی مورد استفاده هنرمندان قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، اصغر آذربایجانی فضای موجود در موزه هنرهای معاصر را ظرفیتی تاریخی و فرهنگی در جهت توسعه گردشگری دانست و اظهار داشت: بر اساس گزارش مسئولان این موزه، سالن‌ها و گالری‌های موزه هنرهای معاصر در طول سال برای ارائه کارهای نمایشگاهی در حوزه هنر با موضوعات مختلف فعال است.

وی لزوم تلاش مدیریت شهری برای ایجاد ارتباط دو سویه با هنرمندان از طریق موزه هنرهای معاصر را مورد تاکید قرار داد و به جایگاه و ظرفیت اصفهان در بخش هنر و هنرمند پروری اشاره کرد و گفت: برای تحقق این مهم تعیین مسیر و نقشه راه توسط مسئولان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری با برنامه ریزی اصولی و جامع نگری ضروریست.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، مخاطب‌شناسی و جذب مخاطب را یکی از نکات مهم در حفظ جایگاه و حوزه عملکردی موزه هنرهای معاصر بیان کرد و از وجود ضعف در این زمینه خبر داد و با تاکید بر لزوم استفاده از ابزار‌ها و امکانات مدیریت شهری در جهت اطلاع رسانی و جذب مخاطب در بخش‌های مختلف نمایشگاهی، تصریح کرد: موزه هنرهای معاصر به عنوان ظرفیتی بالقوه و تخصصی در حوزه هنر باید در بخش اطلاع رسانی بتواند جایگاه مطلوبی در داخل و خارج از حوزه مدیریت شهری برای خود ایجاد کند.

آذربایجانی، برگزاری نشست‌ها و همایش‌های مختلف با هنرمندان در موزه هنرهای معاصر جهت ایجاد تعامل دو طرفه و استفاده از ظرفیت‌ها را خواستار شد و گفت: سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله هفته‌های فرهنگی هنری برای احیاء و تقویت این موزه به عنوان یکی از مراکز تخصصی اقدام کند.

وی، نبود مکان مناسب برای نگهداری از آثار فاخر هنری اهدایی، در موزه هنرهای معاصر را یکی از مشکلات جدی در این موزه بیان کرد و افزود: این امر باعثمی‌شود که متاسفانه آثار فاخر هنرمندان که به موزه هنرهای معاصر اهدا شده به طرز نامطلوبی نگهداری شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، لزوم توجه جدی به حفظ و نگهداری از آثار فاخر و بی‌بدیل اهدایی هنرمندان به موزه هنرهای معاصر را مورد تاکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد: با اختصاص اعتبار لازم در بودجه سال ۹۴ جایگاه و مکان مناسبی برای نگهداری این آثار که از ارزش بالایی برخوردار است اختصاص یابد.

وی، بازسازی و مرمت ساختمان موزه هنرهای معاصر را ضروری دانست و پیش بینی اعتبارات لازم در این خصوص را خواستار شد و بر تداوم تولید آثار هنری به صورت مکتوب در این موزه تاکید کرد و گفت: در آینده نزدیک آثار مکتوب استاد فضائلی در موزه هنرهای معاصر در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

آذربایجانی، با بیان اینکه جایگاه و ظرفیت موزه هنرهای معاصر می‌تواند یک اعتماد متقابل بین هنرمندان و مدیریت شهری ایجاد کند افزود: این امر باید در جهت تحقق تقویت مباحثهنری و استفاده از ظرفیت هنرمندان شهر اصفهان که جز هنرمندان فاخر کشور هستند و ارتقاء جایگاه هنر و هنرمندان شهر و کشور استفاده شود.

در این بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به اهمیت جایگاه و ظرفیت موزه هنرهای معاصر به عنوان یک مرکز تخصصی هنری، بر حفظ ظرفیت جهانی و رفع وابستگی مالی این موزه، جمع آوری آثار هنری موجود در منازل شهروندان در قالب فراخوان و نگهداری آن‌ها در نمایشگاه‌های خاص و مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر به عنوان آثار تاریخی تاکید کردند.

همچنین مدیر موزه هنرهای معاصر، گزارشی از فعالیت‌های این موزه را ارائه کرد و خواستار حمایت شورای اسلامی شهر اصفهان برای حفظ و ارتقای جایگاه آن شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز