خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی اصفهان؛

علی‌رغم سهم ۱۲ درصدی اشتغال درصنایع نساجی؛ توجهی به این صنعت نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۱۶۵

در تبادلات تجاری ایران، بخشی از بهای نفت خام صادراتی با محصولات نساجی این کشورها معاوضه می شود که ضربه مهلکی به این صنعت است.

عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به جایگاه و قدمت صنعت نساجی در اصفهان گفت: این صنعت بالا‌ترین اشتغال زایی با کمترین سرمایه گذاری نسبت به سایر بخش‌های صنعتی در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، اکبر لباف با انتقاد از نگاه تصمیم گیران کشور نسبت به بخش نساجی گفت: با وجود توان بالای اشتغال زایی و توان صادراتی این صنعت، شاهد کم توجهی مسوولین نسبت به این بخش هستیم.

وی اضافه کرد: در تبادلات تجاری ایران با کشورهای هند، چین و بنگلادش، بخشی از بهای نفت خام صادراتی ایران با محصولات نساجی این کشور‌ها معاوضه می‌شود که ضربه مهلکی به این صنعت است.

وی تصریح کرد: صنعت نساجی با اشغال زایی مستقیم برای ۳۰۰ هزار نفر و اشتغال غیر مستقیم برای چند برابر این عدد حدود ۱۲ درصد اشتغال صنعتی کشور را فراهم کرده است.

وی قاچاق محصولات نساجی از کشورهای همسایه و فروش در شرکت‌های تعاونی سازمان‌های دولتی را باعثنابودی صنعت نساجی داخلی دانست و گفت: عرضه پارچه‌های هندی با حجم بالا و قیمت نازل بازار تولیدات داخل را به شدت تهدید می‌کند و مسوولین باید در این راستا گامی موثر بردارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز