خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان خبر داد:

۵۷۰۰ نفر از نخبگان و افراد متخصص در شهرک علمی فن آوری اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۹۸۲

طبق پیشنهاد صورت گرفته یک فرد خیر با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال به احداثموزه علمی و فناوری در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می پردازد که این امر برای استان اصفهان کار ارزنده و در شان شهرک خواهد.

رسول زرگرپور در جلسهٔ هیئت اجرایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، این شهرک را یکی از ایده‌ها ی بسیار زیبا و موفقی برشمرد که در طول دو دههٔ گذشته در استان اصفهان ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، استاندار اصفهان با بیان اینکه اصلی‌ترین وظیفهٔ این شهرک، تبدیل دانش به ثروت است، افزود: این شهرک با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و حمایت و نظارت بر فعالیت‌های این شرکت‌ها، اقدامات خوبی در راستای رسیدن به اهداف خود انجام می‌دهد.

رسول زرگرپور با بیان اینکه خوشبختانه امسال تعداد ۱۰۶ شرکت جدید به شرکت‌های دانش بنیان اضافه شده، اظهار داشت: با توجه به اینکه این شرکت‌ها، جریانی سیال هستند و با رسید به یک مجموعه‌ای از رشد، از شهرک خارج می‌شوند تعداد شرکت‌های دانش بنیان در حال حاضر به ۳۷۰ شرکت رسیده است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: بیش از ۵۷۰۰ نفر از نیروهای فارغ التحصیل، نخبگان و افراد متخصص در این شهرک مشغول فعالیت هستند و خوشبختانه حجم تولید منابع مالی این شرکت‌ها بالاست.

زرگرپور از سرمایه گذاری یک فرد خیر برای ایجاد موزهٔ علمی و فناوری در این شهرک خبر داد و گفت: طبق پیشنهاد صورت گرفته این فرد خیر با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی به احداثموزهٔ علمی و تحقیقاتی می‌پردازد که این امر نیز برای استان اصفهان کار ارزنده و درشان شهرک خواهد بود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه این شهرک برای توسعهٔ طرح‌های خود نیازمند تامین اعتبار هستند، یادآورشد: در حال حاضر تعدادی طرح توسعه‌ای پیش بینی شده که امیدواریم با اعتباری که از سوی دولت در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، بتوانند اقدامات طرح‌های توسعه‌ای خود رابه خوبی پیش برند.

رسول زرگرپور ایجاد کریدور علمی و تحقیقاتی را یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در این خصوص عنوان کرد و افزود: با استقرار کریدور علمی و تحقیقاتی در استان اصفهان جهش علمی بزرگی را در استان خواهیم داشت.

استاندار اصفهان تصریح کرد: کارهای اجرایی این کریدور تا مرحلهٔ تصویب نهایی پیش رفته است و امیدواریم در آیندهٔ نزدیک مجری طرح و هیئت اجرایی آن مشخص شود.

وی این کریدور را مرحلهٔ پیشرفتهٔ شهرک علمی و تحقیقاتی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه استان‌های زیادی متقاضی ایجاد کریدور علمی و تحقیقاتی هستند باید تمام تلاش خود را برای ایجاد این کریدور در اصفهان به کار بندیم.

استاندار اصفهان در ادامه اظهار داشت: به دلیل وجود مشکلات زیست محیطی، آب و هوا در استان اصفهان و عدم امکان توسعهٔ استان از طریق صنایع باید توسعهٔ اصفهان را از طرق دیگر از جمله مراکز علمی و تحقیقاتی ادامه دهیم.

استاندار اصفهان در پایان شهرک علمی و تحقیقاتی را افتخاری برای استان دانست و گفت: این شهرک نشان دهندهٔ بلوغ علمی و تحقیقاتی استان است و اگر کریدور هم در استان ایجاد شود، اصفهان به جایگاه علمی کاملا ویژه‌ای در منطقه دست خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز