خبرگزاری کار ایران

رئیس اوقاف خمینی شهر:

صدور ۷ سند مالکیت و ۱۵ وقف جدید در شهرستان خمینی‌شهر

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۲۹۹

در حال حاضر ۵۸۸ موقوفه در سطح شهرستان خمینی‌شهر وجود دارد، که ۲۹۹ مورد از این موقوفات منفعتی و ۲۸۹ مورد نیز انتفاعی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی‌شهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ مورد وقف جدید در سطح شهرستان خمینی‌شهر انجام شده است و فرهنگ وقف باید در میان تمام مردم نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت‌الاسلام مهدی قربانی با اشاره به این‌که در حال حاضر ۵۸۸ موقوفه در سطح شهرستان خمینی‌شهر وجود دارد، اظهار کرد: ۲۹۹ مورد از این موقوفات منفعتی و ۲۸۹ مورد نیز انتفاعی است.

وی به تعداد امامزاده‌های شهرستان خمینی‌شهر اشاره کرد و ادامه داد: آستان ۹ امامزاده در سطح این شهرستان وجود دارد که امامزاده‌ سید محمد، سید محمد اشرف، سید ابراهیم، سید میر محمد اشرف و شاه ابوالحسن از جمله امامزاده‌های این شهرستان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به تعداد وقف‌های ایجاد شده در این شهرستان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ مورد وقف جدید در این شهرستان انجام شده است و فرهنگ وقف باید در میان تمام مردم ایجاد شود.

وی با تاکید بر این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون اکثر پروژه‌های عمرانی در سطح آستان امامزاده‌ها و بقاع متبرکه این شهرستان اجرا شده است، اضافه کرد: این پروژه‌ها به تجهیزات و مرمت مساجد و بقاع متبرکه شهرستان اختصاص دارد و تکمیل سرویس بهداشتی امامزاده سید محمد، آغاز به کار توسعه صحن جدید امامزاده سید و آیینه‌کاری گنبد این امامزاده از جمله این موارد است.

حجت الاسلام قربانی تاکید کرد: طی این مدت ۵۳۳ مورد اجاره‌نامه موقوفات در این شهرستان تمدید و منعقد شده و درآمد‌‌زایی اجاره‌نامه‌های این موقوفات ۲۵۰ میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به این‌که اجاره‌بهای موقوفات در سطح این شهرستان به‌روز بوده و براساس عرف محلی و نظر کارشناسی دریافت می‌شود، افزود: مستأجران موقوفات باید اجاره‌بهای موقوفات را براساس نرخ روز پرداخت کنند تا نیت واقف اجرا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز