خبرگزاری کار ایران

مدیر کل زندان‌های استان اصفهان:

میزان جرائم زنان در استان اصفهان کمتر از دیگر استان‌ها است

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۰۱۶

استان اصفهان یکی از استان‌هایی است که میزان جرم و بزه در بین زنان آن نسبت به سایر استان‌ها کمتر بوده و این نشان از فرهنگ سازی و شهیدپرور بودن استان و مردم خوب و انقلابی آن دارد.

مدیر کل زندان‌های استان اصفهان در جمع نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و برخی مسئولین قضایی و اجرایی استان گفت: کارکنان زندان‌ها به عنوان مظلوم‌ترین قشر در امر اصلاح و تربیت و نگهداری افراد بزه کار و خطار کار جامعه هستند که بطور شبانه روزی با هدف افزایش تامین امنیت در جامعه فعالیت دارند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، امیری با اشاره به اسکان و پذیرش مدجویان زن گفت: خوشبختانه استان اصفهان یکی از استان‌هایی است که میزان جرم و بزه در بین زنان آن نسبت به سایر استان‌ها کمتر بوده و این نشانه از فرهنگ سازی و شهیدپرور بودن استان و مردم خوب و انقلابی آن دارد.

مدیر کل زندان‌های استان اصفهان با اشاره به راه اندازی زندان جدید نسوان اظهار داشت: اصفهان سومین استان در کشور است که اقدام به ایجاد زندان جدید نسوان نموده و در حال حاضر زنان زندانی درمحیطی مناسب‌تر و شایسته‌تر در حال تحمل حبس هستند.

وی افزود: نقش و حضور خیرین در ایجاد و کمک به فضاسازی و برنامه‌های فرهنگی قرآنی و مذهبی بسیار سازنده و تاکنون از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند اما در برخی موارد مانند پرداخت حقوق به کارکنان و بودجه‌های دولتی با مشکل مواجه هستیم که با وضعیت بودجه در بسیاری از موارد دچار بحران می‌شویم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: از زمانی که و ضعیت اسکان و تراکم جمعیت ومشکلات زندانیان را در زندان مرکزی اصفهان بازدید کردیم با تفاق اقای اخوان مصمم شدیم که در راستای گره گشاییی از مشکلات قدم‌های بیشتری برداشته شود.

اخوان تصریح کرد: از سه سال قبل با اطلاع رسانی مناسب و شفاف مدیر کل زندان‌های استان در صدد افزایش بودجه سازمان زندان‌ها قدم برداشتیم و با پیشنهاداتی که ارائه شد مبالغ خوبی به بودجه افزایش یافت.

وی اذعان داشت: اگر بخواهیم فرمان و توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر مدیریت جهادی را در کشور نهادینه کنیم باید بدون توجه به ساعت کار و وقت اداری وارد عرصه شویم و این نیازمند توجه جدی همه مسئولین در عرصه زندانبانی است.

اخوان با انتقاد از سرانه بودجه سازمان زندان‌ها ادامه داد: «سازمان زندان‌های کشور به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های قوه قضاییه متاسفانه کمترین بودجه را در این قوه برخوردارگردیده در حالی که خود قوه قضاییه هم بودجه مناسبی ندارد.

نماینده مردم شهرستان فلاورجان نیز در این نشست با اشاره به بازدید‌های انجام گرفته گفت: تلاش جهادی و فعالیت‌های موثری از سوی مدیریت زندانهای استان لحاظ گردیده که تداوم این فعالیت‌ها نیازمند همکاری و حمایت همه جانبه مسئولین در این می‌نه خواهد بود.

حجت الاسلام موسوی لارگانی بیان داشت: زمان پیشنهاد افزایش بودجه در سازمان ه‌ها اتمام یافته اما اگر پیشنهادی مبنی بر رفع مشکلات از سوی سازمان ارائه گردد با رایزنی می‌توان بخشی از آن را مرتفع کرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شواری اسلامی، در ادامه همچنین رفع مشکلات بودجه‌ای در زندان‌های استان را نیازمند نشست مسئولین زندان‌ها با مقامات و مسئولین کشور دانست و اظهار امیدواری کرد: با تلاش‌ها و فعالیت‌هایی که توسط خیرین و مسئولین زندان‌های استان در حال انجام است بازگشت مجدد زندانیان به حداقل و صفر برسد.

فولادگر از دیگر نمایندگان مردم در مجلس شواری اسلامی نیز در این نشست با قدرانی از حضور خیرین و تلاش‌های مدیرکل زندان‌های استان گفت: کار جهادی خوبی در سطح زندان‌های استان انجام گردیده و ورود خیرین به بررسی و رفع این مشکلات از جمله اقدامات بارز و خوب و مناسبی است که نیازمند همفکری و حمایت همه جانبه است.

وی کمک و حضور خیرین را مناسب ارزیابی کرد و افزود: بدون شک بدون وجود خیرین در سطح استان و شهر اصفهان و مخصوصاً زندان‌های استان بسیاری از مسائل و مشکلات افزون‌تر می‌شد اماحضور آنان باعثگردیده که بسیاری از مشکلات مرتفع شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان نیز در این جلسه با قدردانی از حضور مسئولین و نمایندگان مجلس از اقدام مدیر کل زندان‌های استان در خصوص برگزاری نشست و تلاش‌های صورت گرفته تشکر کرد.

مقتدایی در این جلسه اظهار داشت: وجود خیرین و گام‌های آنان در طی چهار سال گذشته در زندان‌ها بسیار مشهود و قابل تقدیر است و این بدین معناست که خیرین با نگاه و دید باز وارد عرصه شده‌اند.

وی در ادامه بااشاره به مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی مسئولین زندان‌ها پیشنهاد کرد: در خصوص مسائل بیمه و نحوه استفاده زندانیان از تسهیلات بیمه تامین اجتماعی و بودجه‌ای طرح و برنامه‌های آن تدوین ودر سریع‌ترین زمان ممکن به مجمع نمایندگان استان ارائه تا در صحن مجلس و همچنین با رایزنی با مسئولین و مقامات مختلف کشوری در زمینه رفع و افزایش بودجه آن گام‌های اساسی و قابل پیشرفتی برداشته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز