خبرگزاری کار ایران

امسال بیش از ۶۰ درصد تولیدات فولاد کشور به میلگرد اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۰۷۵

تولیدات فولادی بخش خصوصی در ۸ ماهه امسال از سقف ۴/۳ میلیون تن گذشت.

میزان تولیدات فولادی بخش خصوصی در دوره هشت ماهه ۹۳(منتهی به پایان آبانماه) افزون بر سه میلیون و ۴۹۶ هزار و ۹۰۰ تن رسید که بیش از ۶۰ درصد این رقم مربوط به تولید میلگرد است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، از جدول آماری پایگاه اطلاع رسانی انجمن تولید کنندگان فولاد ایران حاکی است، تولید شمش فولادی بخش خصوصی طی دوره یاد شده به رقم یک میلیون و ۲۷۷ هزار و ۱۵۰ تن رسید، این رقم در هفت ماهه ۹۳ منتهی به مهرماه یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۷۵۰ تن بود.

طی هشت ماهه امسال مجموع تولید میلگرد واحدهای فولادسازی بخش خصوصی به رقم دو میلیون و ۱۲۹ هزار و یکصد تن رسید و ورق تولیدی نیز برابر با ۷۳۸ هزار و ۸۰۰ تن بود.

علاوه براین سایر محصولات فولادی در واحد های مزبور ۳۶۷ هزار و ۳۰۰ تن و تیرآهن نیز بالغ بر ۲۶۱ هزار و ۷۰۰ تن تولید شد.

طی هشت ماهه ۹۳ واحد های فولادسازی بخش های دولتی و خصوصی در مجموع بیش از ۱۱.۲میلیون تن تولید خام داشتند که از این میزان سهم بخش دولتی افزون بر ۸۸.۶ درصد و بقیه مربوط به بخش خصوصی بود.

طی این دوره تولیدات فولادی(ورق گالوانیزه، میلگرد، ورق گرم، تیرآهن، لوله، کلاف و ورق عریض) در واحدهای مربوطه به رقم ۱۱ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۹۸۷ تن رسید که سهم بخش خصوصی سه میلیون و ۴۹۶ هزار و ۹۰۰ تن اعلام شد.

تولیدات فولادی بخش های دولتی و خصوصی در هشت ماهه ۹۳ نسبت به دوره مشابه در سال ۹۲ نزدیک به ۴.۸ درصد رشد نشان می دهد. سال گذشته مجموع تولید فولاد خام کشور به رقم بیش از ۱۵.۶ میلیون تن رسید که نسبت به سال ۹۱ رشدی به میزان ۸.۸ درصد داشت. علاوه براین تولیدات فولادی نیز افزون بر ۱۶.۵ میلیون تن بود که در مقایسه با سال ۹۱ کاهش پنج درصدی را ثبت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز