خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:

اصفهانی‌ها باید مدیریت مصرف آب را جدی بگیرند

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۸۶۳

شرایط آبی اصفهان در تابستان سال ۹۴ همانند سال ۹۳ و چه بسا بدتر خواهد بود چرا که سالانه ۳۰ هزار انشعاب جدید به تعداد مشترکان آب در استان اصفهان اضافه می شود.

دبیر دومین جشنواره ملی عکس و فیلم جلوه‌های آب در مراسم رونمایی از سایت دومین جشنواره ملی عکس و فیلم جلوه‌های آب گفت: استان اصفهان در موضوع آب در وضعیت قرمز قرار دارد و طبق گفته وزیر نیرو، تابستان گذشته را در وضعیت بحرانی و قرمز پشت سر نهادیم. همچنین وضعیت کشاورزان شرق استان مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، هاشم امینی، با اشاره به اینکه تا زمان وارد شدن سامانه دوم آبرسانی، بحران آب اصفهان را باید مدیریت مصرف کنیم، گفت: شرایط آبی اصفهان در تابستان سال ۹۴ همانند سال ۹۳ و چه بسا بد‌تر خواهد بود چرا که سالانه ۳۰ هزار انشعاب جدید به تعداد مشترکان آب در استان اصفهان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه بحران آب تمام ارکان جامعه را تحت شعاع قرار می‌دهد، افزود: باید عوارض و تبعات بحران آب را به حداقل برسانیم و یکی از موضوعاتی که امروز در بحثمدیریت بحران آب دارای اهمیت بوده موضوع مدیریت مصرف است.

مدیرکل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تاکید بر اینکه باید میزان مصرف آب شرب و دیگر بخش‌ها را تعدیل کنیم، بیان داشت: نکته‌ای که اکنون در این باره دارای اهمیت است موضوع فرهنگ سازی است و باید به مشترکان خود این شعار را تلقین کنیم که میزان آب در دسترس ما بسیار محدود بوده به خصوص در بخش شرب که کیفیت آن حایز اهمیت است.

وی با یادآوری اینکه برای گذر از بحران آب تابستان گذشته را به سختی گذراندیم، گفت: تابستان گذشته تامین آب شرب استان‌های اصفهان و کرمان در وضعیت قرمز قرار داشت. اما با پیگیری استاندار سامانه دوم آبرسانی به اصفهان در حال اجرا است.

امینی با بیان اینکه سال گذشته سامانه تصفیه خانه باباشیخعلی با حداکثر ظرفیت برای تامین آب شرب ۴ میلیون نفر جمعیت استان اصفهان کار می‌کرد، افزود: نیاز آبی استان در تابستان گذشته ۱۴.۵ مترمکعب بود که معادل ۳ متر مکعب با کمبود آب مواجه بودیم همچنین ذخایر چاه‌های فلمن به دلیل خشکی زاینده رود به حداقل رسید.

وی بابیان اینکه متاسفانه هنوز برخی قانون گریز در بحثمصرف آب وجود دارد ادامه داد: با وجود بحران تامین آب در تابستان گذشته تمام رسانه‌ها وارد کار شدند و با گوشزد کردن بحران به مردم توانستیم بدون تنش از این دوره گذر کنیم.

مدیرکل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تاکید بر اینکه در شرایط حاکم بودن بحران آب در کشور و استان صرفه جویی فقط مربوط به تابستان نیست، تصریح کرد: با توجه به شرایط کمبود آب می‌طلبد فرهنگ سازی به طور مستمر از طریق رسانه‌ها و مطبوعات پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه دبی چاه‌های فلمن با باز و بسته کردن زاینده رود تغییر می‌کند یادآور شد: سرانه مصرف آب در بخش مسکونی طی چند سال گذشته از ۱۸۳ لیتر به ۱۶۲ لیتر در شبانه روز کاهش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز