خبرگزاری کار ایران

شهردارمنطقه ۷ اصفهان تاکید کرد:

بافت فرسوده در منطقه ۷ اصفهان ۸۵ هکتار است

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۸۷۹

امسال با طرح‌های جدیدی که در بافت فرسوده اجرا می‌کنیم تعداد پروانه‌های صادره افزایش یافته و مردم به نوسازی بافت فرسوده اقدام می‌کنند.

شهردار منطقه ۷ اصفهان با اشاره به اینکه شاخص ترین پروژه‌های این منطقه، پروژه‌های محله محور هستند زیرا اقداماتی که در محلات محروم انجام می‌شود بااینکه ارزش ریالی ندارد ولی رضایتمندی مردم را به دنبال دارد اظهار داشت: وسعت بافت فرسوده در این منطقه ۸۵ هکتار است که قصد داریم با ایجاد معابر جدید در بافت فرسوده و تبدیل آن به مربع‌های کوچک ترکیب بافت فرسوده را در این منطقه از بین ببریم.

به گزارش حبرنگار ایلنا از اصفهان، احمدرضا مصور، با اشاره به اینکه قرارایت در دی ماه امسال۴۴ پروژه عمرانی، خدماتی و فرهنگی با اعتباری بالغ بر ۸۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد گفت: امسال با طرح‌های جدیدی که در بافت فرسوده اجرا می‌کنیم تعداد پروانه‌های صادره افزایش یافته و مردم به نوسازی بافت فرسوده اقدام می‌کنند.

وی تاکید کرد: وی با بیان اینکه منطقه ۷ دارای ۱۵۳ هزار نفر جمعیت دارد و دارای ۱۲ محله است افزود: در سال جاری ۷۰ میلیارد تومان برای احداثمعابر و خیابان‌ها هزینه شده است که شامل آزادسازی و احداثمعابر بوده است. برخی از هزینه‌های آزادسازی به صورت نقدی و برخی به صورت معاوضه است به طوریکه از ۸۸ میلیارد تومان پروژه آماده بهره‌برداری ۶۴ میلیارد تومان آن هزینه آزادسازی و ۲۴ میلیارد تومان هزینه اجرای کل ۴۴ پروژه آماده بهره‌برداری است.

مصور تصریح کرد: خیابان شهید احمدی با هزینه آزادسازی ۱۴ میلیارد تومان؛ ادامه خیابان غرضی با هزینه بالغ بر ۱۵۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، خیابان سردار کمالی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۹۵ میلیارد ریال، احداثخیابان‌های ادامه غرضی و شهید کمالی که بار ترافیکی بعثت و کاوه را کاهش می‌دهد، احداثخیابان نخل حدفاصل خیابان غرضی و بلوار فرزانگان با هزینه ۹ میلیارد ریال؛ احداثباند جنوبی خیابان ابوریحان با هزینه‌ای بالغ بر ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی با اشاره به تملک خیابان آل بویه اضافه کرد: طرحی به قدمت ۲۰ سال در شهرداری اصفهان وجود داشت. خیابانی که باید بزرگراه چمران را به صورت طولی به شمال منطقه و خیابان جدیدالاحداثغرضی وصل می‌کرد که نام این خیابان در قدیم مشتاق علی شاه و در حال حاضر آل بویه است که تملک این خیابان با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیر منطقه ۷ اصفهان با اشاره به احداثخیابان بهشت با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد ریال گفت: از دیگر طرح‌های این منطقه احداثدوربرگردان جنوبی پل چمران در ضلع جنوبی تقاطع غیرهمسطح شهید چمران، از ورود ترافیک بیشتر به تقاطع غیرهمسطح جلوگیری کرده و همچنین به بیمارانی که می‌خواهند به بیمارستان سوانح و سوختگی مراجعه کنند نیز کمک می‌کند تا دیگر تقاطع غیرهمسطح چمران را دور نزنند.

وی با اشاره به آسفالت و زهکشی باند شمالی گلستان تصریح کرد: احداثساختمان خدمات شهری در اتوبان چمران –خیابان فروردین با هزینه ۷ میلیارد ریال، احداثسالن ورزشی پارک میخک در خیابان کاوه، نیز ازدیگر طرح‌های این منطقه درسال جاری است.

مصور افزود: در سال جاری تاکنون حدود ۹۵۰ میلیون تومان برای طرح های مختلف در باغ فدک هزینه شده است، همچنین احداثپل عابر پیاده مکانیزه روبروی سازمان قطار شهری نیز آغاز شده به طوریکه پل خریداری شده و پایه های آن نیز آماده است ولی به دلیل عدم رفع معارضات تاسیساتی در منطقه ۸، این پل تا یک ماه ‌آینده راه‌اندازی شود.

وی تاکید کرد: پیاده روسازی و احداثکندروی خیابان کاوه، اجرای باند تعریف شده دوچرخه سواری در بلوار ایمان برای اولین بار در اصفهان، نصب دوربین‌های نظارت تصویری اتوبان شهید چمران، چهارراه ادیب - سرچشمه، دوربین ثبت تخلف اتوبان چمران، کاوه، تابلو متغییر خبری اتوبان چمران، کاوه، هوشمندسازی تقاطع ادیب سرچشمه و همسطح قدس با هزینه‌ای بالغ بر ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه منطقه ۷ هنوز محروم است و جزو مناطقی است که نیاز به توجه ویژه دارد اظهار داشت: در سه سال گذشته حدود ۲۰۰ پروژه در منطقه اجرا شده ولی منطقه ۷ هنوز محروم است و جزو مناطقی است که نیاز به توجه ویژه دارد و بسیاری از نقاط منطقه جای کار دارد به طور مثال منطقه ۷ از مجموع معابر پیش بینی شده طرح تفصیلی ۹۷ درصد احداثشده و تنها سه درصد باقی مانده است که این سه درصد نیز عمدتا در زمین‌های کشاورزی است.

شهردار منطقه ۷ با بیان اینکه بودجه منطقه در سال جاری ۵۳ میلیارد تومان است ادامه داد: فقط در شمال منطقه شهرداری ۴ قطعه زمین به طول یک هزار تا دو هزار مترمربعی جهت ساخت مسجد و مجموعه های فرهنگی اختصاص و تحویل مردم داده است. ما اعتقاد داریم که خود مردم باید وارد این عرصه شوند البته شهرداری هم کمک هایی خواهد داشت.

وی بابیان اینکه سال آینده سه پارک و دو مجموعه فرهنگی ورزشی در بافت فرسوده منطقه احداثمی شود گفت: در این زمینه نیزاجرای خیابان ۱۵ خرداد ۴۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد وطرح تقاطع غیر همسطح ۲۵ آبان در مرحله انتخاب پیمانکاراست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز