خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اداره بهزیستی استان اصفهان:

لزوم ورود واقفان برای ساخت مراکز حمایت از کودکان بی‌سرپرست

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۸۹۰

برای گسترش فرهنگ وقف نیاز به ترویج و تشویق بیشتر و آشنایی عموم مردم با عملکرد وقف است.

مدیر کل اداره بهزیستی استان اصفهان گفت: باید با ورود وقف به حوزه‌های جدید از جمله ساخت خوابگاه‌های دانشجویی، مراکز توانبخشی و نگهداری معلولان و مراکز حمایت از کودکان بی‌سرپرست، زمینه را جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی فراهم کنیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سعید صادقی اظهار داشت: وقف یک سنت بسیار پسندیده و از برترین و پرتداوم‌ترین مظاهر احسان و نیکوکاری به مردم، خدمت به هم‌نوعان، کمک به مصالح جامعه و تنظیم امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی افزود: برای گسترش فرهنگ وقف نیاز به ترویج و تشویق بیشتر و آشنایی عموم مردم با عملکرد وقف است که از طریق ورود به این حوزه می‌توانند سهم داشته باشند و با ساختن جامعه‌ای پویا و زنده مسائل و مشکلات خود را به خوبی حل و فصل کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به این موضوع که وقف از جمله سرمایه‌های اجتماعی هر جامعه است، گفت: باید با ورود وقف به حوزه‌های جدید از جمله ساخت خوابگاه‌های دانشجویی، مراکز توانبخشی و نگهداری معلولان و مراکز حمایت از کودکان بی‌سرپرست زمینه را جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی فراهم کنیم.

وی با عنوان اینکه در حال بررسی و تعامل بیشتر با اداره اوقاف و امور خیریه در راستای جذب واقفان هستیم، ادامه داد: تفاهمنامه‌ای در دست تنظیم قرار دارد تا با ورود در این حوزه و برنامه‌ریزی از ظرفیت‌های این سنت حسنه جهت کمک به جامعه استفاده کنیم.

صادقی با بیان این موضوع که کارگروه مشارکت‌های مردمی در استان وجود دارد، خاطر نشان کرد: در این کارگروه سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی در راستای جلب مشارکت‌های مردمی صورت می‌گیرد که اداره اوقاف و امور خیریه نیز به عضویت آن در آمده است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز