خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

گسترش ضریب نفوذ تلفن همراه، باید در دستور کار شرکت مخابرات قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۲۷۴

تلفن همراه ابزار کار مدیریت بحران است و تا سال آینده باید به شرایطی دست یابیم که نقطه ی کوری در استان وجود نداشته باشد.

استاندار اصفهان در دیدار با معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اصفهان معین تهران است و در این راستا زیر ساخت های خوبی در استان ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور، با بیان ظرفیت ها و پتانسیل های بالای اصفهان، اظهار داشت: متاسفانه سیاست‌ها و نحوه ی برخورد شهرداری با زیرساخت های ارتباطی مشکلاتی را در استان ایجاد کرده است که امیدواریم تا ۱۰ روز آینده حل شود.

وی با اشاره به اینکه مردم هنوز در خصوص بی خطر بودن دکل ها و سیستم های مخابراتی قانع نشده اند، تصریح کرد: باور مردم بر پرخطر بودن این سیستم ها است که این موضوع باید در سطح ملی حل شود که در این صورت بخشی از مشکلات ما حل خواهد شد.

استاندار اصفهان با انتقاد از وجود نقاط کورآنتن دهی تلفن همراه در استان گفت: با توجه به توریستی بودن استان اصفهان نباید این تعداد نقاط کور وجود داشته باشد که باید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رفع مشکلات این مناطق را در اولویت خود قرار دهد.

زرگرپور یادآور شد: یک سوم استان اصفهان کویری است و برخی نقاط فاقد پوشش‌های مخابراتی است و در برخی از شهرستان ها نیز مشکلاتی در این خصوص وجود دارد که باید این مشکلات هرچه سریعتر برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه تلفن همراه ابزار کار مدیریت بحران است و رسیدگی به موقع به تصادفات و حوادثناگوار با استفاده از این ابزار امکان پذیر است، یادآور شد: تا سال آینده باید به شرایطی دست یابیم که نقطه ی کوری در استان وجود نداشته باشد.

استاندار اصفهان در ادامه عنوان کرد: دولت به تعهدات خود در خصوص افزایش پهنای باند عمل کرده است و وزارت ارتباطات نیز باید تکلیف دفاتر پیشخوان دولت را مشخص نماید تا مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد.

زرگرپور در ادامه با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه ی زیرساخت های مخابراتی استان استفاده شود، افزود: ‌اصفهان باید پایلوت طرح ها و ایده های جدید قرار گیرد چرا که اصفهان همه ی شرایط را برای پایلوت شدن دارد و مردم ین استان شایسته ی خدمت بیشتر هستند.

مدیر ارشد استان در پایان گفت: مدیرعامل شرکت مخابرات استان متعهد شده است که تا پایان سال مشکل نقاط کورآنتن دهی تلفن همراه در استان را حل کند.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این دیدار با بیان اینکه استان اصفهان در خصوص زیرساخت های مخابراتی از ظرفیت قابل قبولی برخوردار است، اظهار داشت: استفاده ی بهینه از این زیرساختها باید در دستورکار قرار گیرد چرا که این امر در ارتقا رفاه و بهره وری استان وارتقای اشتغال و رونق اقتصادی موثر خواهد بود.

مرتضی براری به توسعه ی شبکه ی تلفن ثابت در روستاها و مناطق کم برخوردار استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: ۱۸۳۱ روستا در استان وجود دارد که از این تعداد ۳۸ روستا فاقد تلفن بودند که با برنامه ریزی صورت گرفته در ۸ ماه ابتدای سال به ۳۰ روستا تلفن ثابت اختصاص یافت و تا پایان سال نیز به ۵ روستا امکانات استفاده از تلفن ثابت ارائه می شود و ۳ روستای باقی مانده نیز اگرشرایط جوی اجازه دهد تا پایان سال و در غیر این صورت در سه ماه ی ابتدای سال آینده تلفن ثابت اختصاص خواهد یافت.

وی به ارائه ی اینترنت در روستا ها اشاره کرد و اظهار داشت: ارائه ی اینترنت به ۶۶۴ روستا در برنامه ی امسال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار داشت که به ۳۲۵ روستا اینترنت اختصاص یافت و مابقی نیز به مرور زمان از خدمات اینترنتی بهره مند خواهند شد.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به توسعه ی تلفن ثابت در استان اشاره کرد و افزود: در برنامه ی امسال توسعه ی تلفن ثابت، حدود ۸۸۰ سایت در استان در نظر گرفته شده بود که ۷۰ سایت نصب شده است و ۱۸۰ سایت باقی مانده نیز تا پایان سال نصب خواهد شد.

براری با اشاره به اینکه در توسعه ی زیرساخت ها تقریبا ۳۶۰ کیلومتر شبکه ی فیبر نوری در برنامه ی استان در نظر گرفته شده بود، اظهار داشت: ۲۹۰کیلومتر از این شبکه اجرایی شد و باقی مانده نیز تا پایان سال به اجرا در خواهد آمد.

وی توسعه ی پهنای باند داخل کشور را از برنامه های این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: این برنامه مهمترین دغدغه ی وزارت ارتباطات است و در حال حاضر توسعه ی پهنای باند رشد قابل قبولی نسبت به پهنای باند بین الملل داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز