خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنعتی در اصفهان:

کالای قاچاق و وام‌های بی‌رویه به لوازم وارداتی، کمر تولید داخلی را می‌شکند

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۶۰۳

اگر در کشور نتوانیم صنایع بزرگ را توسعه دهیم، علم‌های تولیدشده از مراکز علمی راه به‌جایی نمی‌برند. هیچ کشوری بدون توسعه صنعتی ثروتمند نشده است.

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب با اشاره به اینکه مهم‌ترین موضوع در صنعت و اقتصاد کشور نیروی انسانی است، گفت: بدون تردید، موفقیت علاوه بر فنّاوری و امکانات مالی، بر محور نیروی انسانی می‌چرخد و انسان‌ها هستند که امکانات را ایجاد می‌کنند. ما قصد داریم ضعف‌ها را برطرف کرده و برای کمک به اقتصاد کشور از خودمان شروع کنیم.

محمدرضا دیانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: گروه صنعتی انتخاب به‌عنوان یک تولیدکننده داخلی در شرایط سختی ازنظر اقتصادی روی پای خود ایستاده است. امروز روزگاری است که بانک‌ها بهره‌های گزاف و واردکنندگان واردات بی‌رویه آن‌هم به شکل قاچاق دارند و این اتفاقات هنوز نتوانسته ما را از پای بیندازد.

وی با انتقاد شدید از وام‌های بانکی و واردات بی‌رویه افزود: مشکلاتی که هم اکنون در زمینه واردات لوازم‌خانگی قاچاق و وام‌های بانکی است که با سفته‌بازی و تجارت همراه است و پول ملی را هدر می‌دهند. این در حالی است که ما برای آوردن مواد اولیه موردنیاز نمی‌توانیم کشتی داشته باشیم و دقیقاً زمانی این اتفاقات در کشور رخ می‌دهد که رقبای جهانی وام‌های کلان از بانک‌های جهانی دریافت می‌کنند، اما ما با همه این مشکلات هنوزتوان رقابت با رقیب خارجی را داریم.

دیانی، بابیان اینکه امروز کشور در شرایطی که است که میلیون‌ها جوان تحصیل‌کرده زمینه اشتغال ندارند، گفت: این مشکلات تنها در مجلس و دولت قابل‌حل نیست، بلکه باید کمر همت بسته و اقتصاد را پیش ببریم. این راه گام‌به‌گام سختی است اما شدنی است.

وی تأکید کرد: اگر در کشور نتوانیم صنایع بزرگ را توسعه دهیم، علم‌های تولیدشده از مراکز علمی راه به‌جایی نمی‌برند. هیچ کشوری بدون توسعه صنعتی ثروتمند نشده است، پس اگر می‌خواهیم رشد کنیم و در اقتصاد پویا باشیم باید توسعه صنعتی را مدنظر بگیریم.

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب تاکید کرد: به ملت ایران این باور را منتقل می‌کنیم که کالا و خدمات ایرانی، موجب عزت و سربلندی هستند و با این تحول در گروه صنعتی انتخاب به‌گونه‌ای کالای باکیفیت در بازار عرضه خواهیم کرد که مردم با عشق کالای ایرانی بخرند.

دیانی در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم الگوسازی در بخش اقتصاد، برای حرکت به سمت تغییر و تحول بیان داشت: ما بر این باور هستیم که الگو‌ها می‌تواند جامعه ما را متحول کند و یک نقش اساسی در تحول داشته باشد. اکنون این مجموعه تصمیم گرفته است یک الگوی اقتصادی موفق در ابعاد مختلف باشد.

مدیرعامل گروه صنعتی با اشاره به هویت بصری جدید این شرکت نیز افزود: تلاش می‌کنیم کالا و خدماتی باکیفیت و رقابتی عرضه کنیم تا مردم با عشق کالای ملی خریداری کنند و امروز این موضوع را یک جهاد و امری واجب می‌دانیم که باید برای تحقق آن تلاش کرد.

دیانی تصریح کرد: این مجموعه علاوه بر فعالیت‌های اقتصادی در ابعاد اجتماعی هم زحمات بسیاری را انجام داده است که بزرگ‌ترین آن تفاهم‌نامه بیماران سرطانی با وزارت بهداشت است. می‌خواهیم با بانگ بلند به مقام معظم رهبری، ملت ایران و همه منتظران بگوییم روی ما حساب کنید.

وی بیان داشت: در برنامه ‌بلند مدت خود در نظر داریم، در سال ۱۴۰۰ شمسی جز ۱۰ مجموعه اول اقتصادی و اجتماعی کشور باشیم و امروز هنوز هفت سال تا پایان قول مانده که در صنعت پتروشیمی و فولاد سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و راه را برای رسیدن به قول خود هموار کرده‌ایم.

این فعال صنعتی اظهار داشت: تصمیم داریم یک الگوی اقتصادی، برای اقتصاد ایران باشیم، ما می‌خواهیم محصولی تولید کنیم که اقتصاد، صنعت، علم و تولید به آن افتخار کنند. ما صنعتی را می‌خواهیم که منافعش مختص یک خانواده کوچک نباشد و یک ملت از آن بهره‌مند شوند. می‌خواهیم با این هویت بصری و رنگ جدید اسنوا، به ملت ایران نشان دهیم که کالای ایرانی می‌تواند موجب عزت و افتخار باشد.

وی افزود: مجموعه ما گام‌های مهم را بر خواهد داشت تا در زمستان اقتصادی و اجتماعی این روزهای ایران بتواند گوشه‌ای از اقتصاد را اصلاح کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز