خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

اصفهان با دارا بودن ۱۰۶ شهر، شهری‌ترین استان کشور است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۷۳۴

متاسفانه علی رغم اینکه نظام شورای شهر و روستا در ظرف دو دهه گذشته تشکیل شده است و به فعالیت می‌پردازد، نتوانسته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد و به جایگاه واقعی خود دست یابد.

رسول زرگرپور تاکید کرد: ‌کمیسیون‌های ماده صد باید ضامن اجرای درست قوانین و مقررات فنی توسعهٔ شهری باشند و نباید نگاه درآمدی به این کمیسیون وجود داشته باشد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور در همایش هم اندیشی ویژهٔ شهرداران و اعضاء کمیسیون مادهٔ صد استان گفت: اصفهان با دارا بودن ۱۰۶ شهر به عنوان شهری‌ترین استان کشور شناخته شده است و۸۵ درصد جمعیت استان در کلان شهر اصفهان و سایر شهر‌ها سکونت دارند.

وی با بیان اینکه نظام اداری شهری به ۳ اصل استوار است، تصریح کرد: نظام مدیریت شهری به عنوان اولین اصل این نظام، تلفیقی از شهرداری و شورای شهر است که از نظام‌های پیشرفتهٔ دنیا به حساب می‌آید و از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

رسول زرگرپور در ادامه اضافه کرد: متاسفانه علی رغم اینکه نظام شورای شهر و روستا در ظرف دو دهه گذشته تشکیل شده است و به فعالیت می‌پردازد، نتوانسته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد و به جایگاه واقعی خود دست یابد.

استاندار اصفهان افزود: شورا‌ها نتوانسته‌اند قدرت و توانایی خود را در مدیریت شهری بروز دهند و این در حالی است که نظام مدیریت شهری به عنوان نظام قابل قبول در شهرهای ما حاکم است.

زرگرپور با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها باید بر اساس دومین اصل نظام اداری شهری، برنامه ریزی برای توسعهٔ شهر را در قالب طرح‌های جامع تفضیلی نشان دهند، تصریح کرد: این در حالی است که ۸۳ شهر دارای طرح جامع و ۲۰ شهرداری دارای طرح جامع تفضیلی هستند.

وی به قوانین و مقرراتی که بر مدیریت شهری حاکم است، اشاره داشت و افزود: اعتقاد داریم که این قوانین و مقرارات در سطح پیشرفته تنظیم شده است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: یکی از پیشرفته‌ترین موارد قانونی که در قانون شهرداری‌های قدیم وجود داشته اصل کمیسیون مادهٔ صد است و این اصل در حقیقت ضمانت می‌کندکه اجرای مقررات فنی، مهندسی و شهرسازی بر اساس قانون انجام شود.

مدیر ارشد استان در ادامه اضافه کرد: قانون مادهٔ صد از بروز تخلفات جلوگیری می‌کند و با توجه به اینکه در نظام اجرایی ساختمان، مالک، مشاور، ناظر و یک سازنده وجود دارند، وظیفهٔ نظارت بر عهدهٔ اعضای نظام مهندسی ساختمان سپرده می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: اگر مهندسین ناظر وظیفه حرفه‌ای خود را به خوبی انجام دهند نباید تخلفی در شهر وجود داشته باشد و شهر با کمیسیون‌های ماده صد زیادی مواجه شود.

زرگرپور با اشاره به اینکه کمیسیون‌های ماده صد تبدیل به کمیسیون‌های درآمد زا برای شهرداری‌ها شده‌اند، اظهار داشت: ‌کمیسیون‌های ماده صد باید ضامن اجرای قوانین و مقررات فنی باشند و نباید نگاه درآمدی به این کمیسیون وجود داشته باشد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: شهرداران باید ضامن اجرای ضوابط و مقررات باشند و اگر شهرداری اعتقاد به داشتن نگاه درآمدی به کمیسیون مادهٔ صد دارد باید استعفا دهد و چنین فردی با این دیدگاه نمی‌تواند شهردار ما باشد.

رسول زرگرپور با بیان اینکه شهرداری‌ها تنها وظیفهٔ اجرای دقیق قانون و مقررات را بر عهده دارند، اظهار داشت: شهرداران باید مجری قانون و مقررات باشند و وظیفهٔ درآمدزایی نخواهند داشت.

استاندار اصفهان در ادامه تاکید کرد: شهرداران در صورت مشاهده روند غیرقانونی در هنگام بررسی پرونده‌ها، ملزم به ارائهٔ گزارش به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هستند تا این معاونت موارد را پیگیری نماید.

وی با بیان اینکه باید آسیب‌شناسی در خصوص تخلفات صورت گرفته در شهر‌ها انجام شود؛ اظهار داشت: برای ارتقای کیفیت ماده صد استان آیین نامه‌ای تهیه شده و افرادی به عنوان نمایندگان استاندار بر این آیین نامه نظارت دارند.

مدیر ارشد استان در پایان گفت: امیدواریم به کمک شهرداری‌های کلان شهر‌ها و نظام مهندسی ساختمان مجریان ذیصلاح فعال شوند تا وظیفهٔ ساخت و ساز را بر عهده بگیرند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: حضور این افراد باعثخواهد شد که ساخت و ساز‌ها در استان با مصالح با کیفیت‌تر انجام شود و مقرارت به نحو کامل‌تری اجرا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز