خبرگزاری کار ایران

حضور سفیر واتیکان به‌ عنوان نماینده کاتولیک‌های ایران در ششمین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۸۸۶

درششمین همایش بین المللی ادیان توحیدی، ۲۰۹ چکیده مقاله به دبیرخانه همایش ادیان توحیدی ارسال شده است که ۳۶ مقاله به عنوان مقالات برتر پذیرفته شده و مورد تقدیر قرار می گیرند.

رییس دبیرخانه همایش بین المللی ادیان توحیدی با اشاره به اینکه همایش ادیان توحیدی برای ششمین سال متوالی و با ابعاد بین‌المللی برگزار می‌شود. ششمین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی با عنوان «ادیان توحیدی و مسائل دینی جهان معاصر با رویکرد فرهنگی» برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به برگزاری ششمین همایش بین المللی ادیان توحیدی در اصفهان، همزمان با ورود رئیس جمهور به این شهر گفت: ارتباط خوبی با رهبران ادیان الهی در راستای این همایش برقرار شده است و امیدواریم این همایش دستاوردهای خوبی داشته باشد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به استقبال خوب پژوهشگران از این همایش و ارسال مقالات متعدد به دبیرخانه همایش، گفت: در آستانه برگزاری همایش، ارتباطات خوبی با رهبران ادیان مختلف کشور برقرار شده است.

وی گفت: فراخوان چکیده مقالات این همایش تا سی آبان ماه تمدید شد و مقالات بسیار ارزشمند و مفیدی به دست دبیرخانه همایش رسیده است و با توجه به این حجم از مقالات علمی در نظر داریم ۵ جلد کتاب با نام دبیرخانه همایش به چاپ برسانیم.

وی در ادامه از ارسال ۲۰۹ چکیده مقاله به دبیرخانه همایش ادیان توحیدی خبر داد و افزود: ۱۵۱ مورد از مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش مورد تأیید قرار گرفته است و در این میان ۱۰ مقاله به عنوان مقاله بر‌تر و ۲۶ مقاله به عناون مقالات برگزیده انتخاب شده‌اند که در مجموع ۳۶ مقاله می‌شود.

حجت الاسلام ارزانی پیرامون موضوعات مقالات ارسالی تصریح کرد: زمینه مفهوم‌شناسی، روش‌شناسی، فرهنگ‌شناسی و پیشنه‌شناسی ادیان توحیدی و جایگاه ادیان توحیدی در عرصه فرهنگی، ادیان توحیدی و حقوق مدرن و مناسبات فرهنگی در ادیان توحیدی از موضوعات مقاله‌های ارسالی به دبیرخانه همایش است.

وی در ادامه به بخش آخر موضوعات همایش امسال با عنوان ادیان توحیدی و حقوق مدرن اشاره و بیان کرد: امسال با توجه به تعداد آثار و مقالات واصله به دبیرخانه همایش، شاهد استقبال بسیار خوب نویسندگان و محققان هستیم.

دبیر ششمین همایش ادیان توحیدی در توضیح و تشریح سخنران ویژه همایش امسال ابراز کرد: با توجه به سفر ریاست جمهوری در روزهای ۱۵ و ۱۶ بهمن‌ماه به اصفهان، از سوی کمیته اجرایی همایش نامه‌ای رسمی به دفتر ریاست جمهوری مبنی بر درخواست به‌منظور حضور رئیس‌جمهور در همایش امسال و غنا بخشیدن به فضای بین‌المللی ادیان، ارسال‌ شده که امیدواریم با موافقت نهاد ریاست جمهوری همراه گردد.

رییس دبیرخانه همایش بین المللی ادیان توحیدی از برگزاری همایش در تاریخ شانزده بهمن ماه خبر داد و اظهار کرد: این همایش از ساعت ۸ الی ۱۱ صبح شانزده بهمن در هتل عباسی اصفهان برگزار می‌شود و پس از آن در بعد از ظهر‌‌ همان روز نشست تخصصی همایش در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می‌شود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از حضور نمایندگان ادیان مختلف درهمایش بین المللی ادیان توحیدی خبرداد و بیان کرد: در این همایش نمایندگانی از ادیان توحیدی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و حضرت آیت الله مظاهری از مراجع عظام تقلید نیز پیامی به این همایش ارسال کرده‌اند، و در تلاش هستیم که با توجه به سفر رییس جمهور به اصفهان وی به عنوان سخنران ویژه این همایش باشد ضمن اینکه بیانیه‌ای در پایان همایش با امضای رهبران ادیان توحیدی اعلام خواهد شد.

ارزانی افزود: با توجه به اهتمام و جدیت دفتر تبلیغات اسلامی واحد اصفهان به‌ منظور حضور وحدت‌بخش همه ادیان توحیدی و رهبران آنان در ایران، رایزنی‌ها و گفتگو‌ها با رهبران ادیان متعدد توحیدی از جمل کلیمیان، زرتشتیان، آشوریان، صابعین و مسیحیت صورت گرفته است.

وی در ادامه از حضور نماینده و سفیر واتیکان به‌ عنوان نماینده کاتولیک‌ها ایران در این همایش بین‌المللی خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز