خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در دیدار رئیس محلس گرجستان:

امیدواریم این سفر به توسعه دو کشور و همچنین افزایش تعاملات کمک کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۱۹۵

رئیس مجلس گرجستان و هیات همراه در طول یک روز اقامت در اصفهان به شهرستان فریدونشهر، محل اقامت گرجیهای مقیم اصفهان نیز سفر می کنند.

داوید اوساپاشویلی رئیس مجلس گرجستان که به منظور بررسی زمینه های گسترش مناسبات و توسعه ی روابط دو جانبه به اصفهان سفر کرده بود در فرودگاه شهید بهشتی مورد استقبال رسمی دکتر رسول زرگرپور قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور در مراسم استقبال رسمی از داوید اوساپاشویلی رئیس مجلس گرجستان اظهار داشت: ایشان به دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به کشور ما سفر کرده اند و طی سفر خود به تهران ملاقات های خوبی هم در تهران داشته اند.

استاندار اصفهان در ادامه با بیان ویژگی های تاریخی و فرهنگی شهر اصفهان و همچنین پتانسیل های اقتصادی و تجاری این شهر گفت: حضور مقامات کشورهای مختلف در اصفهان زمینه ی توسعه ی روابط اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را فراهم خواهد کرد و امیدواریم این سفر نیز به توسعه ی دو کشور و همچنین افزایش تعاملات کمک کند.

زرگر افزود: رئیس مجلس گرجستان و هیات همراه در طول یک روز اقامت در اصفهان به شهرستان فریدونشهر، محل اقامت گرجیهای مقیم اصفهان نیز سفر می کنند

داوید اوساپاشویلی، رئیس مجلس گرجستان نیز در این جلسه ضمن ابزار خرسندی از سفر به اصفهان، گفت: این سفر فرصتی را فراهم کرد که بعد از ملاقات با مقامات عالیرتبه ی ایران در تهران از شهر زیبای اصفهان که نه تنها نصف جهان بلکه همه ی جهان است نیز بازدید کنم.

وی با بیان اینکه این ملاقات ها بر توسعه ی روابط دوجانبه بین ایران و گرجستان بسیار تاثیرگذار خواهد بود، تصریح کرد: اصفهان یک شهر تاریخی با قدمتی چند صد ساله است و مناسبات تاریخی که بین اصفهان و گرجستان وجود دارد می تواند زمینه ای برای افزایش تعاملات باشد.

رئیس مجلس گرجستان با بیان اینکه مردمان گرجستان طی قرن های متمادی در این استان سکونت داشته اند، اظهارداشت: زندگی مسالمت آمیز گرجی ها در اصفهان نشانه وجود مناسبات تاریخی و فرهنگی بین اصفهان و کشور گرجستان است.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز