خبرگزاری کار ایران

رئیس یونیما کشور ارمنستان در کارگاه آموزشی تئاتر در اصفهان:

تئاترباید بتواند با مردم ارتباط برقرارکند / / آثار شکسپیر باید با سبک زندگی امروزی منطبق شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۴۳۸

رئیس یونیما کشور ارمنستان در کارگاه آموزشی دو روزه تئاتر خود در اصفهان به بیان نکات مهمی در مورد پویا و زنده بودن هنر تئاتر در تمام دنیا و اهمیت برقراری ارتباط این هنر با مردم پرداخت.

پروفسور روبن بابایان(صاحب کرسی تئاتر عروسکی دانشگاه دولتی ارمنستان و رئیس یونیما کشور ارمنستان) به دعوت خانه تئاتر حوزه هنری اصفهان و معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برای برگزاری کارگاه دو روزه آموزشی تئاتر با موضوع تئاتر کارگاهی و تئاتر عروسکی در روزهای پنج شنبه و جمعه، نهم و دهم بهمن ماه ۹۳، به اصفهان آمده بود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، وی در روز نخست این کارگاه که در موسسه بازیگر برگزار شد به کمک مترجم خود، مسائل روز تئاتر دنیا را برای علاقه مندان و شرکت کنندگان مطرح کرد.

وی با اشاره به اجرای نمایشنامه های بزرگ دنیا گفت: تئاتر باید بتواند با مردم ارتباط برقرار کند و در این ارتباط حتی در اجرای آثار و نمایشنامه‌های نویسندگان بزرگ دنیا چون آثار شکسپیر باید بتوان با امروزی کردن و افزودن المان های زندگی امروز به آن سبب ارتباط بیشتر با مخاطب شد.

پروفسور بابایان افزود: می‌توان نمایشنامه‌های بزرگی چون هملت و مکبثو… را عیناً به همانگونه که نوشته شده‌اند برای مخاطبان در سراسر دنیا به اجرا درآورد اما مسلما رابطه ای که متون این نمایشنامه ها با انسان امروزی برقرار می کند نمی‌تواند چندان موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: تئاتر هنر زنده‌ای است که همیشه در حال سیر و تحول است و تئاتری که انجام می شود و تمام می‌شود، دیگر قابل تکرار نیست و فیلمی که از آن تهیه شده است دیگر تئاتر نیست بلکه به فیلم تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: باید سعی کنیم تا با تئاتر با مردم ارتباط برقرار کنیم و این ارتباط و زنده بودن تئاتر است که سبب پویایی تئاتر می‌شود و این هنر باید همیشه پویا باشد.

پروفسور روبن بابایان با اشاره به بازی بازیگران و نقش آنان در آفرینش یک تئاتر افزود: باید بازیگر بر روی صحنه نقش را مال خودش کنید تا آن را برای مخاطب باورپذیر کند نه آنکه ادای یک نقش را درآورد.

وی ادامه داد: یک بازیگر باید مانند یک کودک باورپذیر و دوست داشتنی به ایفای نقش بپردازد و کودکان شاید بهترین بازیگران باشند چون نقش خود را باور می کنند نه بازی.

این هنرمند در ادامه کارگاه روز اول به موضوع تئاتر کارگاهی پرداخت و سئوالات حضار را در این خصوص پاسخ داد، در روز دوم این کارگاه که جمعه ۱۰ بهمن ماه۹۳ در موزه خط با محوریت تئاتر عروسکی برگزار شد، تئاتر " رویای کفش " به کارگردانی مرضیه اشرفیان به اجرا درآمد که مورد توجه این هنرمند قرار گرفت و به بیان نکاتی در خصوص این تئاتر پرداخت.

پروفسور روبن بابایان(صاحب کرسی تئاتر عروسکی دانشگاه دولتی ارمنستان و رئیس یونیما کشور ارمنستان) مهمان ویژه جشنواره بین المللی تئاتر فجر امسال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز