خبرگزاری کار ایران

مدیر و نماینده دفتر یونسکو در ایران:

توانمندسازی زنان، آموزش بهتر و تربیت بهتر خانواده را در پی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۳۰۵

اصفهان یکی از شهرهای با ارزش ایران در میراثفرهنگی ملموس و ناملموس است، پتانسیل‌های بالایی در این شهر وجود دارد و باعثافتخار است که بتوانیم با این شهر همکاری‌های گسترده داشته باشیم.

مدیر و نماینده دفتر یونسکو در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با استاندار اصفهان با اشاره به اینکه به نقش چندگانه ی زنان در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: نقش زنان از جهات مختلف تاثیرگذار خواهدبود و آموزش آنان می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، خانم استر کیش لاروش نیز در این جلسه به اهمیت نقش زنان در حوزه های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و حمایت خود را از برنامه های این حوزه اعلام کرد.

وی با بیان اینکه اولین قدم برای توانمندسازی زنان، آموزش بهتر آنان است، گفت: با توجه به اهمیت نقش زنان در خانواده، اگر زنان آموزش های بهتری را دیده باشند قطعا خانواده ی بهتری را نیز تربیت خواهند کرد.

لاروش، از موضوع آب و علوم طبیعی به عنوان دیگرحوزه هایی یاد کرد که می تواند مورد همکاری های متقابل استان اصفهان و یونسکو قرار گیرد و افزود: با توجه به برگزاری همایش های مختلف در حوزه آب، این بخش می تواند یکی از حوزه های مشترک همکاری دو طرف باشد.

وی با بیان اینکه اصفهان یکی از شهرهای با ارزش ایران در میراثفرهنگی ملموس و ناملموس است، یادآور شد: پتانسیل های بالایی در این شهر وجود دارد و باعثافتخار است که بتوانیم با این شهر همکاری های گسترده داشته باشیم.

محمد رضا سعیدآبادی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت جایگاه زنان در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی گفت: ‌در خصوص آموزش، ظرفیت سازی و توانمند سازی بانوان برنامه های مختلفی با توجه به ارزش های فرهنگی و علمی ایران و بالاخص بانوی اصفهانی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بانوان از ظرفیت های بالایی برخوردارند، اظهار داشت: در کنار این ظرفیت ها با حضور اساتید برجسته آموزش هایی به بانوان داده ی شود که بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران به آسیب های اجتماعی امروز جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: بانوان باید آسیب های اجتماعی و تهدید هایی که در فضای مجازی وجود دارد را بشناسند و از زوایای مختلف برنامه ریزی هایی صورت گیرد که زنان بتوانند در حوزه ی مسئولیت های اجتماعی نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

سعیدآبادی به ایجاد دفتر نمایندگی کمیسیون ملی یونسکو در اصفهان اشاره کرد و افزود: ‌ این دفتر در نظر دارد که در چند شهر ایرن دفتر نمایندگی ایجاد کند که در حال حاضر در مرحله اخذ مجوز قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز