خبرگزاری کار ایران

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور در جمع اصحاب رسانه اصفهان:

دریافت و مخابره اخبار از مسائلی است که به خود مردم سپرده شده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۰۷۵

برخی از پست های شبکه های اجتماعی بیش از چند روزنامه بازدید کننده دارند. نکته قابل توجه آن است که نباید سعی کنیم از این شبکه ها فرار کرده و یا آنها را محدود کنیم. بلکه باید آنها را در راستای اهداف خود به کار گیریم.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور در جمع خبرنگاران اصفهان و در جلسه ای که به منظور بررسی مشکلات جامعه مطبوعاتی این شهر تشکیل شده بود با اشاره به اینکه توانمند شدن اصحاب رسانه به خودشان وابسته است، گفت: خودمان باید با بهره‌گیری از ابزار و شیوه های نوین، در ارتقای این توانمندی تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمدرضا صادق با اشاره به اینکه برنامه دولت آن است که سیاست‌های کلان نظام را اجرا کرده و در عین حال امور را به مردم بسپارد، افزود: دریافت و مخابره اخبار نیز از جمله مسائلی است که به خود مردم سپرده شده است.

وی با بیان اینکه رسانه ها زبان گویای مردم و مطالبه‌گر حق آنها هستند، گفت: ضرب المثل " کوزه‌گر از کوزه شکسته آب می‌خورد " درباره صنف خبرنگاران نیز صدق می‌کند.

صادق، البته در این میان به تجربه‌های خبرنگاری‌اش در زمان جنگ نیز اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین موضوعات تقویت تشکلات صنفی است، در عصر کنونی به روزترین شیوه‌های اطلاع رسانی و پردازش خبر در اختیار رسانه ها قرار دارد و آنها به راحتی می‌توانند اخبار را مخابره کنند.

وی ضمن تشکر از اصحاب رسانه اصفهان به خاطر پوشش اخبار سفر ریاست جمهوری گفت: این قول را می‌دهم که انشالله آنچه را که لازم باشد به مسئولان دولت انتقال بدهم.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور، با بیان اینکه گستردگی شبکه های اجتماعی کار را به جایی رسانده است که هر فرد به یک خبرنگار تبدیل شده است، بیان داشت: برخی از پست های شبکه های اجتماعی بیش از چند روزنامه بازدید کننده دارند. نکته قابل توجه آن است که نباید سعی کنیم از این شبکه ها فرار کرده و یا آنها را محدود کنیم. بلکه باید آنها را در راستای اهداف خود به کار گیریم.

گفتنی است در نشست رسانه ای رئیس جمهورکه باحضور بیش از ۵۰ نفر از نمایندگان رسانه‌های سراسری، محلی، مکتوب و سایبری برگزار شد، ابتدا نمایندگان رسانه‌های خبر به طرح سوالات خود از مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور پرداختند.

حائز اهمیت است موضوعات مطرح شده در این نشست پیرامون بیمه خبرنگاران، جایگاه شغل خبرنگاری در میان مشاغل سخت، مشکلات فعالیت سامانه سمان و مشکلات بیمه خبرنگاران، عدم حمایت ارگان‌‌ها از خبرنگاران و محدودیت عضویت در خانه خبرنگاران؛ مشکل مسکن خبرنگاران، ارتباط با نوع تعامل مسئولان کشوری با خبرنگاران شهرستان‌ها و اینکه برای بها‌دادن به خبرنگاران شهرستانی از سوی مسئولان کشوری چه تصمیماتی گرفته خواهد شد.

همچنین پیرامون نبود آزادی عمل در میان رسانه‌های محلی و تصمیماتی که برای تغییر این نگاه گرفته خواهد شد سوالات مبوسطی مطرح شد و صادق به آن‌ها پاسخ داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز