خبرگزاری کار ایران

ترکان در جلسه توسعه و سرمایه گذاران اصفهانی:

بیش از ۵۰ درصد صنایع کوچک کشور تعطیل شده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۱۳۶

باید به یک نکته توجه داشت که اکنون زمان توسعه صنایع کم آب بر است، اصفهان به مرحله ای از بلوغ صنعتی رسیده که آغاز دوره فراصنعتی را نوید می‌دهد.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد صنایع کوچک کشور تعطیل شده است، گفت: ‌ اکنون زمان توسعه صنایع کم آب‌بر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، اکبر ترکان عصر امروز در جلسه توسعه و سرمایه گذاران اصفهانی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه به دلیل بلوغ صنعتی در اصفهان باید عصر فراصنعتی را در این استان آغاز کرد، افزود: به تبع این رشد باید فرهنگ و پژوهش، کارآفرینی، پول، بانک، تجارت و مراکز آموزشی نیز متناسب با این موضوع تغییر کند.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی ادامه داد: همه صحبت از گرفتاری ناشی از کم آبی می‌کنند اما باید به یک نکته توجه داشت که اکنون زمان توسعه صنایع کم آب‌بر است. اصفهان به مرحله ای از بلوغ صنعتی رسیده که آغاز دوره فراصنعتی را نوید می‌دهد.

وی تاکید کرد: اولین برنامه توسعه صنعتی کشور از سال ۴۱ تا ۴۶، دومین برنامه از سال ۴۶ تا ۵۱ و برنامه های سوم و چهارم صنعتی تا قبل از انقلاب در کشور ادامه داشت. کارشناسان برنامه‌های موقتی را در جهت صنعتی شدن تدوین کردند که از جمله آنها فولاد مبارکه اصفهان بود که به تبع آن دانشگاه‌های صنعتی شکل گرفت.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: در سال ۵۲ براساس یک کار غیرکارشناسی و افزایش قیمت نفت از ۲.۶ دلار به ۱۱ دلار برنامه پنجم توسعه ناموفق شد که در ادامه آن شاهد برباد رفتن برنامه‌های سوم و چهارم بودیم. اکنون نیز در پایان پنجم هستیم و همان اتفاق سال ۵۲ مجدد در اقتصاد ایران با افزایش قیمت نفت و بالا رفتن قیمت دلار شکل گرفت. که این اتفاق باعثثابت نگه داشتن قیمت ارز شد و تولید داخلی در برابر هجمه واردات شکست خورد.

ترکان با بیان اینکه دنیای صنعتی از حال و هوای سال ۱۹۸۰ عبور کرده و وارد عصر فراصنعتی شده و در عصر فراصنعتی انسان در امتداد اندیشه نرم افزار می‌سازدتصریح کرد: براساس گفته های وزیر صنعت، بیش از ۵۰ درصد صنایع کوچک کشور تعطیل شده و یا با کمتر از ظرفیت خود کار می کنند.

وی اظهار داشت: وقتی تورم وجود دارد یعنی قیمت داخلی کالا بالا می رود و اگر قیمت ارز ثابت باشد به واردات یارانه می دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز