خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن موبد زرتشتیان تهران؛

همه ادیان در جهت پیشرفت ایران‌زمین نقش مثمر ثمر داشته باشند

کد خبر : ۲۴۹۲۱۹

همه پیروان ادیان توحیدی، همه هموطنان ایرانی به وحدت و یگانگی خداوند معترفند و باید جهت پیشبرد اهداف مقدس رهنمون شوند.

در ششمین اجلاس بین‌المللی ادیان توحیدی که صبح امروز در اصفهان برگزار شد، موبد رشید خورشیدیان، رئیس انجمن موبد زرتشتیان تهران، با اشاره به اینکه ما در جامعه‌ای یکدل و یک‌زبان زندگی می‌کنیم، گفت: جامعه روحانیون زرتشتی مقیم ایران ضمن عرض تبریک به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی به تمامی ایرانیان ابراز می دارد که ما نیز مانند دیگر ادیان توحیدی، اهانتی که اخیرا به پیامبر اسلام شده است را محکوم می‌کنیم. چرا که ما زرتشتیان نیز در طول گذر زمان، همواره در کمال رفتار مسالمت‌آمیز با دیگر ادیان توحیدی، مانند کلیمیان و آشوریان و مسلمانان با هم زندگی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، وی با اشاره به اینکه نقش مثبت تعامل و همدلی در بین تمامی ادیان در ایران، زبان‌زد همه جهان است، گفت: همه ادیان آسمانی آمده‌اند که از ما انسان بسازند. یعنی اینکه انسان‌محوری را پیش‌روی ما قرار دهند. پیامبر اسلام، حضرت عیسی، حضرت موسی، زرتشت و پیروان مندایی همه اینها پیامبر آسمانی‌اند که از سوی خداوند مامور شدند، صفات انسانیت محوری را به ما آموزش دهند.

وی با بیان اینکه همه ما در جهت خدمتگزاری در زندگی باید از راه رزق حلال کسب روزی کنیم، گفت: همه پیروان ادیان توحیدی، همه هموطنان ایرانی به وحدت و یگانگی خداوند معترفند و باید جهت پیشبرد اهداف مقدس رهنمون شوند.

موبد رشید خورشیدیان تاکید کرد: خوشحالیم که جامعه زرتشتیان در کنار دیگر ادیان در کشور ایران توانسته است در همه زمینه‌های فرهنگی، آموزشی، پزشکی و اقتصادی دوشادوش سایر هموطنان حرکت کرده و در جهت متعالی شدن اهداف نظام حرکت کند.

وی تاکید کرد: حضرت زرتشت پیامبر زرتشتیان انسانیت را بالاتر از درجه دین می‌داند که امیدواریم همه پبروان ادیان آسمانی در جهت این مهم حرکت کنند.

وی در پایان از حضور صاعبین مندایی در این اجلاس نیز قدردانی کرد و گفت: از درگاه خدا می‌خواهم که روح همبستگی، صمیمیت، یکدلی و همفکری در ما ایرانیان را بیش از پیش کند تا بتوانیم در جهت هرچه بیشتر پیشرفت ایران زمین نقش مثمرثمر داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز