خبرگزاری کار ایران

کارشناس صنایع ساختمانی اداره کل استاندارد استان اصفهان:

استفاده از تیرچه‌های نامرغوب، باعثایجاد ترک در ساختمان‌ها می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۶۰۲

بیش از۱۰۰۰مرکز تولید تیرچه غیرمجاز در اصفهان وجود دارد که تنها ۶۰ واحد تولیدی دارای پروانه استاندارد است.

کار‌شناس صنایع ساختمانی اداره کل استاندارد استان اصفهان، با اشاره به اینکه تمامی تیرچه‌هایی که در باغ‌ها و در اطراف شهر‌ها تولید می‌شود، غیراستاندارد است، گفت: در تولید این گونه تیرچه‌ها، امکان هیچ گونه نظارتی از سوی اداره استاندارد وجود ندارد و به طور معمول تیرچه‌هایی با گام‌های عرضی بالای ۲۰ و ۳۰ سانتی متر تولید می‌شود، درصورتی که حد استاندارد تولید تیرچه۲۰ سانتی‌متر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مهدی جوانی با اشاره به اینکه تیرچه‌های غیر استاندارد نیز بعضا به صورت دو تکه تولید می‌شود که دارای مرغوبیت نیست، اظهار داشت: مشاهده شده است که در تولید تیرچه از ضایعات نیز استفاده می‌شود که این مسئله عوامل خطر آفرینی برای ساختمان خواهد بود.

وی اضافه کرد: تیرچه‌های غیر استاندارد نیز با یک حرکت از هم گسیخته می‌شوند و با توجه به اینکه تیرچه اولین جزء در تحمل بارساختمان به شمار می‌رود، باید در تولید و کیفیت آن نظارت‌های کافی وجود داشته باشد.

جوانی، با اشاره به اینکه استفاده از تیرچه‌های نامرغوب، باعثایجاد ترک در ساختمان‌ها می‌شود، گفت: بعضا مشاهد می‌کنیم که در ساختمان‌های جدید الحداث، ترک‌های بزرگی به وجود می‌آید که این مسئله به دلیل استفاده از تیرچه‌های دوتکه است.

وی با اشاره به اینکه گام‌های ارضی فاصله زیکزاگ‌ها باعثافزایش خیز تیرچه‌ها و ترک خوردگی در ساختمان می‌شود، گفت: در حال حاضر بالای ۱۰۰۰مرکز تولید تیرچه در اصفهان وجود دارد که تنها ۶۰ واحد تولیدی دارای پروانه استاندارد هستند.

این کار‌شناس اداره استاندارد گفت: به علت اینکه در تولید تیرچه، نیاز به استفاده از ابزار‌های خاصی نیست؛ بعضا در بسیاری از باغات افراد متخلف اقدام به تولید تیرچه‌های نامرغوب می‌کنند که در این زمینه نیاز مردم با هوشیاری و تاکید به علامت استاندارد نسبت به خریداری این محصولات از مراکزدارای مجوز اقدام کنند و مهندسین ناظر ساختمان و شهرداری‌ها دقت بیشتری در زمان بازرسی‌ها داشته باشند که از مصالح غیر استاندارد در ساختمان‌ها استفاده نشود تا شاهد خسارت جبران ناپذیر درزمان وقوع حوادثغیر مترقبه نباشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز