خبرگزاری کار ایران

رونمایی از ذوب‌آهن جدید در نیمه دوم ۹۴:

بازاریابی ریل ذوب آهن در کشورهای قطر، امارات، الجزایر و عمان

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۸۳۱

تعرفه‌گذاری برروی واردات فولاد، امری بدیهی بوده و حتی یک روز به تعویق انداختن این کار مضر است.

مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان بر اعمال هرچه سریعتر تعرفه روی واردات فولاد به کشور تاکید کرد و با اشاره به اینکه در حال حاضر ترکیه در همسایگی ایران با ۳۵ درصد تعرفه واردات فولادی افزود: آمریکا نیز با تولید بیش از ۱۰۰ میلیون تن فولاد اقدام به اعمال تعرفه روی واردات خود کرده است. در چنین شرایطی تعرفه‌گذاری روی واردات فولاد امری بدیهی بوده و حتی یک روز به تعویق انداختن این کار مضر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، اردشیرسعدمحمدی، گفت: چین در حال حاضر ۳۲ کارخانه بالای ۵ میلیون تن، ۷ کارخانه بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تن و ۱۲ کارخانه بالای ۲۰ میلیون تن دارد و بنابراین کف اقتصادی تولید فولاد بالای ۵ میلیون تن است. در چنین شرایطی کارخانه‌های کوچک فولادسازی در ایران به هیچ‌وجه اقتصادی نیستند. از سوی دیگر نرخ سود بانکی در ایران ۳۰ و در خارج از ایران یک درصد است و به همین دلیل فولادسازان ایرانی در شرایط رقابتی نابرابری با رقبای وارداتی قرار دارند.

وی بااشاره به اینکه شرایط این شرکت از آبان و آذر ماه سال آینده کاملا متفاوت خواهد شد، اظهار کرد: تاکنون دو پارتی مربوط به کارخانه تولید ریل ذوب آهن اصفهان وارد کشور شده و پارتی سوم نیز ۱۵ بهمن وارد کشور می‌شود. قرار است از ۳ اسفند ماه نیز عملیات نصب تجهیزات کارخانه آغاز شود. این پروژه طبق برنامه در حال جلو رفتن بوده و سال آینده در حوالی آبان یا آذر ماه به تولید می‌رسد.

سعد محمدی درباره اظهارات اخیر سفیر ایران در عمان مبنی بر اینکه عمان برای خرید ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان ابراز تمایل کرده است، توضیح داد: قسمتی از تولیدات این کارخانه صرف بازار داخلی خواهد شد و مابقی نیز صادرات خواهد شد. در منطقه خاورمیانه هیچ کارخانه‌ای به غیر از ذوب آهن توان تولید ریل را ندارد و به همین دلیل ذوب آهن می‌تواند در این حوزه بخشی از سهم بازارهای بین‌المللی را بدست آورد.

وی افزود: تاکنون در کشورهای قطر، امارات، الجزایر و عمان کار بازاریابی ریل ذوب آهن انجام شده ولی هنوز برای عقد قرارداد فروش زود است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان همچنین با اشاره به اینکه قرار نبود این شرکت در عمان کارخانه احداثکند، در عین حال خاطرنشان کرد: در زمینه همکاری دانش فنی قرار است کارهایی صورت بگیرد که پیش‌‎نویس اولیه آن در حال مطالعه و بررسی است.

دکتر سعدمحمدی از دو برنامه تولید ریل و تیرآهن بال پهن ۲۰ تا ۳۰ با قابلیت ارتقا به عنوان دو برنامه تعیین‌کننده در آینده ذوب آهن اصفهان یاد کرد و افزود: با بهره‌برداری از این دو پروژه در آبان و آذر سال بعد شاهد ایجاد تغییرات زیادی در شرایط ذوب آهن اصفهان خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز