خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

درسفر رییس جمهور، هیچ طرحی بدون ردیف بودجه‌‌ به تصویب نرسید

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۴۱۱

این سفر از ویژه‌ترین سفرهای استانی دولت به شمار می‌رود. از نکات قابل توجه در ماندگاری این سفر، باید به‌مطرح شدن پتانسیل‌ها از یک سو و بررسی مشکلات و تنگناهای استان از سویی دیگر می‌توان اشاره کرد.

استاندار اصفهان سه روز بعد از سفر رئیس جمهور به اصفهان در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تشکر از حضور مردم در استقبال ازدولت یازدهم و بیان اینکه مردم با این شور و حضور گسترده، حق خود را ادا کردند و اکنون نوبت دولت است که دین خود را به مردم ادا کند، گفت: پس از این سفر، من نیز بار سنگینی را به دوش خود احساس می‌کنم که باید وظیفه خود را برای مردم این استان انجام دهم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور، که البته به جمع خبرنگاران آمده بود تا از نزدیک به آن‌ها خدا قوت گفته و از زحمات آنان در پوشش اخبار این سفر قدردانی کند با اشاره به اینکه همکاران رسانه‌ای ما در اصفهان از این میدان رو سفید بیرون آمدند و توانستند قابلیت‌های خود را به خوبی به اثبات برسانند، اظهار داشت: این سفر از ویژه‌ترین سفرهای استانی دولت به شمار می‌رود. از نکات قابل توجه در ماندگاری این سفر، باید به‌مطرح شدن پتانسیل‌ها از یک سو و بررسی مشکلات و تنگناهای استان از سویی دیگر می‌توان اشاره کرد.

وی برنامه ریزی‌های انجام شده برای این سفر را نیز بسیار موثر دانست و گفت: این سفر بدون بروز هیچ گونه مشکل خاصی صورت پذیرفت به گونه‌ای که معاون اجرایی رییس جمهور و مسوول سفرهای استانی هیأت دولت طی پیامی، این سفر را سفری باشکوه خوانده و از این بابت تشکر ویژه‌ای کردند؛ شخص رییس جمهور نیز هنگام ترک اصفهان به مقصد تهران، ‌از این سفر اظهار رضایت و قدردانی کرد.

زرگرپور تصریح کرد: کار اصلی مسوولان استان در حقیقت از روز شنبه آغاز شد، زیرا تمامی دستورات و جمع بندی‌های رییس جمهور در این سفر می‌بایست از طریق دستگاه‌های مختلف پیگیری و اجرایی شوند. برخلاف مصوبات بسیار دولت قبل در سفرهای استانی، هیچ طرحی در این سفر به تصویب نرسید، مگر آنکه ردیف بودجه‌ای برای آن تعیین شده بود.

وی بابیان اینکه انشاءا… تمامی مصوبات سفر رییس‌جمهور به اصفهان اجرایی می‌شود، زیرا برای آن‌ها ردیف بودجه‌ای تعریف شده است، تاکید کرد: برای چگونگی تضمین تامین اعتبار پروژه‌هایی که توسط هیئت دولت کلنگ زنی شده است، باید به این نکته اشاره کنم که هیچ کلنگی را هیئت دولت در اصفهان بدون تعریف ردیف بودجه بر زمین نزده است.

استاندار اصفهان به برنامه‌های سفر رئیس جمهور و اهم مطالبی که درپایان جلسات و به عنوان جمع بندی از سوی رییس جمهور مطر ح شده است نیز اشاره کرد و گفت: برخی از موضوعات، دستاوردهای این سفر را شامل نمی‌شد، زیرا برخی از آنان تا آن لحظه به نتیجه نرسیده بود و رییس جمهوری ترجیح دادند که تا زمان قطعی شدن، سخنی نگویند.

وی با اعلام اینکه رییس‌جمهوری در سفر اخیر خود به اصفهان ۱۰ موضوع عمده و مهم را مورد توجه قرارداد، افزود: اجرای مصوبات مرتبط با شورای عالی آب، تأمین آب برای پروژه‌های با اولویت بیشتر در استان و احداثو تکمیل تونل و سد کوهرنگ ازجمله برنامه‌های تأکیدی شخص رییس‌جمهوری در این سفر بود و قرار شد معاون اول رییس‌جمهور به‌عنوان رییس شورای عالی آب شخصاً در مورد پی گیری و به ثمر رسیدن این طرح‌ها وارد عمل شود.

استاندار اصفهان رفع آلودگی هوا و کمک به بازسازی و مرمت میراثفرهنگی استان اصفهان را از دیگر دستورات رییس‌جمهور در این سفر عنوان کرد و گفت: استانداری اصفهان مبلغ ۶۰۰ میلیون دلار برای کمک به ناوگان حمل‌و نقل شهری از هیئت دولت درخواست کرده و قرار است این پیشنهاد در هفته‌های آتی در جلسه هیئت دولت، موردبررسی و تصمیم‌گیری نهایی قرار گیرد. همچنین دولت به‌شرط واگذاری امور مربوط به احیا، به سازی و نوسازی آثار و ابنیه تاریخی استان اصفهان به بخش خصوصی متعهد شد مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال را برای این منظور در عرض دو سال در بودجه سنواتی استان اصفهان لحاظ کند.

انعقاد قرارداد ۲۶۰۰ میلیون دلاری با شرکت چینی؛ برای تامین ریلی و واگن قطار اصفهان - تهران

زرگر پوربا اشاره به اینکه در سفرهیئت دولت مقرر شد تا ۱۰ هزار میلیارد ریال به بخش سرمایه در گردش استان اصفهان و ۲۵ هزار میلیارد ریال نیز برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اختصاص یابد تاکید کرد: پروژه قطار سریع السیر اصفهان به تهران که ۴۱۰ کیلومتراست؛ ۲۲۰ کیلومتر آن در استان اصفهان قرار دارد و بیشتر اقدامات لازم برای بهره برداری از آن صورت گرفته است. چنین پروژه‌ای برای نخستین بار در کشور اجرایی می‌شود و مدت زمان سفر اصفهان به تهران را به حداکثر دو ساعت تقلیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: این پروژه با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا برای نخستین بار در کشور در اصفهان در حال احداثاست که ۲۴۴ کیلومتر از این خط آهن در استان اصفهان واقع‌شده این در حالی است که مسیر ۹۰ کیلومتری این خط آهن از قم به دلیجان و مسیر ۱۲۶ کیلومتری آن از دلیجان به تهران هرکدام با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده است و ۲۸ کیلومتر آن نیز هنوز ساخته نشده است. با این‌وجود کار مناقصه این خط آهن، طی ماه گذشته انجام‌گرفته و دولت نیز اعتباری بالغ‌ بر ۸۰۰ میلیارد ریال را برای تکمیل و بهره‌برداری این پروژه اختصاص داده است.

زرگر‌پور درباره چگونگی تأمین ادوات ریلی و واگنی این مسیر ریلی ادامه داد: مبلغ ۲ هزار و ۶۰۰ میلیون دلار فاینانس از طریق کشور چین در این زمینه صورت گرفته و جمهوری اسلامی ایران نیز ۱۵ درصد پیش‌پرداخت شرکت چینی را به‌طور کامل پرداخت کرده است.

استاندار اصفهان افزود: در سفر اخیر رییس‌جمهوری به اصفهان مقرر شد مبلغ ۶ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال اعتبار علاوه بر اعتبارات سالانه برای عملیاتی شدن ۲۸ طرح و پروژه در اختیار استان قرار گیرد که از این میزان ۲ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال برای نهایی سازی ۷ طرح در سال ۹۴ و ۳ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال نیز برای بهره‌برداری از ۲۱ طرح در سال در سال ۹۵ به استان اصفهان اختصاص می‌یابد.

وی افزود: همچنین مقرر شد هیئت دولت پس از انجام بررسی‌های کار‌شناسی در جلسات هیئت دولت به پیشنهاد استانداری اصفهان، درباره تخصیص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای بهره‌برداری از سد و تونل سوم کوه رنگ پاسخ دهد.

زرگرپور دربخش دیگری از سخنان خود به پیگیری جدی مسایل مربوط به آب اشاره کرد و اظهارداشت: با ارسال نامه‌ای، از معاون اجرایی رییس جمهور، تشکیل جلسه فوری شورای عالی آب خواسته شده است تا درآن، موضوعات و دستورات مطرح شده از سوی رییس جمهور، مورد بررسی و اجرا قرار گیرند.

وی تصریح کرد: با توجه به رویکرد دولت درخصوص تفکیک سرمایه‌گذاران واقعی ازغیر واقعی و کمک به بدهکاران، دارای معوقان بانکی کلان و خرد رییس‌جمهوری دستورتشکیل کمیته بررسی و پیگیری مسائل و معضلات اقتصادی سرمایه‌گذاران استان‌های مختلف کشور را با نظارت استانداران صادر کرده است. چرا که در نگاه کلی یک سرمایه‌گذار یا فعال اقتصادی نباید به دلیل تنها یک چک برگشتی از انجام هرگونه فعالیت اقتصادی یا صنعتی محروم شود.

وی به تعداد پروژه‌های عمرانی کلنگ خورده در سفررییس‌جمهوری به اصفهان اشاره کرد و گفت: در این سفر، طرح آب‌رسانی به ۱۰ شهرستان اصفهان، تأسیس دو ورزشگاه بزرگ ورزشی در کلان‌شهر اصفهان، پروژه احیای سیستم فاضلاب استان اصفهان، احداثیک بیمارستان در شهرستان خمینی‌شهر و تأسیس مراکز فرهنگی و دانشگاهی توسط دولت یازدهم کلید خورد که قرار است همه این طرح‌ها و پروژه‌ها تا پایان سال ۹۵ در استان اصفهان به بهره‌برداری کامل برسند.

استاندار اصفهان درباره وعده دولت در خصوص جاری شدن آب در زاینده‌رود در هر شرایط ممکن تصریح کرد: شورای عالی آب باید با کنار گذاشتن سیاست‌های قبلی برنامه‌ریزی‌های جدی، منطقی و کاربردی برای احیای جریان آب در زاینده‌رود در پیش بگیرد و باید به این مسئله توجه داشت که عمل دولت به ماده ۹ مصوبه شورای عالی آب در خصوص تخصیص ۱۷۶ میلیارد مترمکعب آب به تالاب گاوخونی می‌تواند زاینده‌رود را از حالت فصلی به دائمی تبدیل کند.

زرگر‌پور با اشاره به اینکه در طول سفر استانی رییس‌جمهور به استان اصفهان ۸۰ هزار نامه از طریق وزرا و معاونان رییس‌جمهوری به نهاد ریاست جمهوری ارجاع شد که با احتساب تماس‌های گرفته‌شده به مرکز ۱۱۱ می‌توان گفت که درمجموع ۱۶۵ هزار اصفهانی نقطه نظرات، مشکلات و کاستی‌های خود را با رییس‌جمهور مطرح کرده‌اند، افزود: این پیام‌ها از طریق مرکز اصفهان، ظرف ۲۰ روز آینده به دستگاه‌های مربوطه در پایتخت منتقل می‌شود و تا یک ماه آیند نیز در قالب جواب‌های منطقی و مستدل به مطرح کنندگان سؤالات منتقل خواهد شد.

وی همچنین از عدم استقبال سرمایه‌گذاران بخش صنعت از وام‌های صندوق توسعه ملی ادامه داد: برای تسهیلات این صندوق هیچ سقف ریالی و یا بخشی در نظر گرفته نشده و اگرچه برخی سرمایه‌گذاران به دلیل تغییرات نرخ ارز تمایلی به استفاده از تسهیلات دلاری صندوق توسعه ملی ندارند اما انتظار می‌رود که فعالان عرصه صنعت و اقتصاد از تسهیلات دلاری این صندوق استفاده کنند.

وی تاکید کرد: تسهیلات این صندوق در حدود مبالغ میلیاردی است به‌طوری‌که برای امور صنعتی کمتر از ۲۰ میلیارد تومان و برای مصارف کشاورزی نیز کمتر از ۲ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار نمی‌گیرد. همچنین محدودیت‌های شغلی نیز برای دریافت وام برخی مشاغل در نظر گرفته‌شده است.

سن و نوع ابتلا به مواد مخدر در اصفهان نگران کننده است

مدیر ارشد استان همچنین بااشاره به آمارنگران کننده افزایش کشفیات مواد مخدر و اینکه تنها ۲۵ درصد مواد مخدر استان کشف می‌شود، گفت: این آمار نشان دهنده آن است که افزایش کشفیات، بیانگر افزایش جابه‌جایی مواد مخدر در استان است.

زرگر‌پور با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت اعتیاد مردان استان به مواد مخدر پایین‌تر و میانگین اعتیاد زنان استان به مواد مخدر بالا‌تر از میانگین کشوری است که این امری نگران کننده استٰ تصریح کرد: برای مقابله با این وضعیت، کار گروه‌های مبارزه با اعتیاد درمدارس، دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی راه اندازی شد که باید توجه داشته باشیم سیاست دولت جدید بر مبنای پیشگیری از اعتیاد در قالب فعالیت‌های اجتماعی بوده است و از این رو با تشکیل NGO‌ها این امر را اجتماعی کرده‌ایم.

وی در خصوص عدم حضور هیچ یک از وزیران در منطقه شرق اصفهان نیز بیان داشت: باید توجه داشت که مسئولان زیادی از ابتدا تاکنون به شرق اصفهان سفر کرده و حدود دو ماه پیش نیز وزیر نیرو و نائب رئیس مجلس به این منطقه سفر کرده و از نزدیک با مشکلات این بخش آشنا شدند.

وی در ادامه در خصوص تبدیل بخشی از رودخانه زاینده رود به حوضچه‌ در محدوده شهر اصفهان نیز بیان داشت: این طرح حدود یک سال پیش در دست بررسی قرار گرفته و مدیریت شهری اصفهان نیز مخالف اجرای آن بوده است. در صورتی‌که شورای عالی آب کشور با اجرای طرح تبدیل بخشی از بستر رودخانه زاینده رود به به دریاچه به واسطه پمپاژ آب به این قسمت موافقت کند، این طرح اجرایی خواهد شد.

زرگرپور با بیان اینکه با همکاری موثر رسانه‌ها، شاهد حضور بسیار پرشور مردم استان در میدان امام(ره) و در مراسم استقبال از سفر ریاست جمهوری به اصفهان بودیم، افزود: ۱۵ تن از وزیران و معاونان رییس جمهوری در سفر هیأت دولت به اصفهان حضور داشتند که ۱۲ نفر از آن‌ها به ۲۴ شهرستان استان سفر کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز