خبرگزاری کار ایران

درکمیته ارتقا فرهنگ کارآفرینی دراتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد:

شهرداری‌ها می توانند نقش موثر در فرهنگ‌سازی کار گروهی در بین شهروندان داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۶۰۶

شهرداری‌ها می‌توانند حمایت‌های محیطی مروج توسعه مشاغل شهری را در جامعه انجام دهند که بااین کارمی توان برای تقویت سرمایه‌های اجتماعی و افزایش بهره‌وری اقتصاد استفاده کرد.

عضو هیات علمی رشته اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: شهرداری ها می توانند نقش موثری در فرهنگ سازی کار گروهی در بین شهروندان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، «محسن رنانی» در هجدهمین جلسه کمیته ارتقا فرهنگ کار، کارآفرینی و کار گروهی اتاق اصفهان تصریح کرد: فرهنگ در بستر جامعه به‌وجود میآید و شهرداری با مسوول پذیر کردن شهروندان و تقویت کارگروهی بین آنان در محله‌ها و خیابان‌ها می تواند نقش موثری در ارتقا جامعه شهری در موولفه های فرهنگی و اقتصادی داشته باشد.

رنانی با اشاره به اینکه تا زمانی که دولت و شهرداری احساس ثروتمندی از محل فروش نفت دارند، نمی توان انتظار توسعه و تحول در جامعه داشت، افزود: یکی از ثمرات کاهش قیمت نفت و پایین آمدن درآمدهای نفتی کشور این است که دولت باید با جامعه تعامل بیشتری برای تامین مخارج کشور انجام دهد.

وی تاکید کرد: باید از این فرصت برای تقویت سرمایه های اجتماعی و افزایش بهره وری اقتصاد استفاده کرد. شهرداری می تواند حمایت های محیطی مروج توسعه مشاغل شهری را در جامعه انجام دهد.

«علیرضا نادری»، مسوول کمیته ارتقا فرهنگ کار، کارآفرینی و کارگروهی اتاق اصفهان در این جلسه از برگزاری همایش سلام بر کار اوایل اسفند در اتاق خبر داد و گفت: در این همایش تلاش می شود مسوولین و کارشناسان دولتی با چالش های کارافرینان در سازمان های دولتی آشنا شوند.

فرهنگسرای کارآفرین به زودی راه اندازی می شود

«مصطفی نباتی نژاد»، مسوول شورای طرح و برنامه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان، از راه اندازی فرهنگسرای کارآفرین با هدف فرهنگ سازی کارآفرینی در جامعه خبر داد و گفت: شهرداری با تشکیل ستاد کارآفرینی خواستار تغییر نگرش و ارتقا سطح فرهنگ جامعه نسبت به مقوله کار و کارآفرینی است.

وی از نقش آفرینی شهرداری اصفهان در راستای حمایت از کارآفرینان نوپا خبر داد و گفت: شهرداری با اختصاص زمین های بلااستفاده شهری به کارآفرینان نوپا خواستار تقویت و توسعه کارافرینی در جامعه است.

وی از آمادگی کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان در جهت فرهنگ سازی کار، کار گروهی و کارافرینی در سطح شهر خبر داد.

«زهرا فاطمی» - کارشناس آموزش و پرورش استان - از برگزاری دوره آموزشی کارگروهی معلمان و مدیران مدارس دو ناحیه ۳ و ۶ اصفهان خبر داد و گفت: این دوره ۱۲ هفته ای با هدف آشنایی با کار گروهی در قالب کارگاه های آموزشی معلمان مقاطع دبیرستان دو ناحیه به صورت پایلوت برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز