خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان:

هم اکنون بار فنی حل مشکلات کشور بر دوش دانشگاه هاست

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۰۰۳

برای رفع مشکلات صنعت در بخش‌های مختلف کشور در سال ۱۳۹۲ تعداد ۱۵۰ طرح تحقیقاتی در این دانشگاه انجام شده است و در حال حاضر نیز محققان دانشگاه صنعتی اصفهان مشغول انجام فعالیت‌های پژوهشی در شش طرح کلان ملی هستند.

دومین کنفرانس ملی اویونیک، با حضور روسای سازمان صنایع هوایی و سازمان هواپیمایی کشور، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه‌های کشور، پژوهشگران و کارشناسان این حوزه با هدف ارایه آخرین دستاوردهای علمی پژوهشگران اویونیک، در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در مراسم افتتاحیه این کنفرانس، با تبریک ایام دهه فجر، توجه به علم و دانش و رشد فناوری را یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: خوشبختانه امروزه گفتمان علم و فناوری در کشور غالب است و بحثاز " دولت و اقتصاد دانش بنیان " نشان از جایگاه ویژه این گفتمان در سخنان مسئولان نظام دارد.

مدرس هاشمی با تأکید بر این که در حال حاضر بار فنی حل مشکلات کشور بر دوش دانشگاه هاست، فعالیت های چشمگیر علمی و پژوهشی دانشگاه های بزرگ در استان اصفهان را موجب افتخارآفرینی برای کشور دانست و افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان با سابقه ای کمتر از چهل سال موفق شده تا در میان ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گیرد.

وی، تربیت ۴۰ هزار نیروی انسانی متخصص برای بخش های مختلف علمی و صنعتی کشور را بزرگترین دستاورد دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد و گفت: مجموعه دانشکده ها، پژوهشکده ها و قطب های علمی این دانشگاه در سال گذشته میلادی با تولید یک هزار و ۱۰۰ مقاله، موجب پیشبرد مرزهای دانش و تولید علم شدند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه، ارتباط این دانشگاه با سازمان ها و صنایع گوناگون برای تحقیقات کاربردی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: برای رفع مشکلات صنعت در بخش های مختلف کشور در سال ۱۳۹۲ تعداد ۱۵۰ طرح تحقیقاتی در این دانشگاه انجام شده است و در حال حاضر نیز محققان دانشگاه صنعتی اصفهان مشغول انجام فعالیت های پژوهشی در شش طرح کلان ملی هستند.

وی طرح ساخت هواپیمای ملی ۱۵۰ نفره را یکی از مهم‌ترین طرح های علمی کلان کشور عنوان کرد و گفت: در همین راستا ۹۰ محقق دانشگاه صنعتی اصفهان در قالب فاز نخست این طرح در بخش اویونیک، تاکنون ۳۰۰ کتابچه فاز طراحی مفهومی را تهیه کرده و نخستین دوره کارشناسی ارشد اویونیک نیز در این دانشگاه راه اندازی شده است.

مدرس هاشمی با تأکید بر این که فعالیت در حوزه اویونیک بسیار پیچیده و نیازمند سرمایه گذاری عظیم است، افزود: تحریم‌های کنونی، نیاز کشور به پیشرفت در این حوزه را دوچندان کرده است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به دستاوردهای خوب اولین کنفرانس اویونیک، ابراز امیدواری کرد: ارتباط خوب، مبادله تجربیات و ارایه آخرین دستاوردهای علمی محققان کشور در این کنفرانس موجب دستیابی به اهداف مورد نظر در این طرح کلان ملی شود.

در ادامه این مراسم، دبیر دومین کنفرانس ملی اویونیک کشور با تأکید بر نقش کلیدی و مهم مهندسی اویونیک در صنایع هوایی، آشنایی جامعه دانشگاهی کشور با مهندسی اویونیک برای هدفمند کردن پژوهش ها در این حوزه و بررسی ایده های نوآورانه مرتبط با زمینه های برق، الکترونیک، کنترل، مخابرات، ناوبری، سخت افزار و نرم افزار مرتبط با تمامی کاربردهای هوانوردی را از مهمترین اهداف برگزاری این کنفرانس بیان کرد.

دکتر وحید غفاری نیا افزود: با وجود دستاوردهای خوب در این زمینه، درصورت توجه به ظرفیت های مناسب به کارگیری نشده دانشگاه های کشور می توان پیشرفت های چشمگیری را در حوزه اویونیک کسب کرد.

وی تعداد مقالات ارسال شده به دومین کنفرانس ملی اویونیک را ۲۲۸ مقاله عنوان کرد و گفت: پس از ارزیابی های صورت گرفته از این تعداد، ۴۱ مقاله به صورت پوستر و ۶۱ مقاله نیز در ۱۳ نشست تخصصی به صورت شفاهی ارایه خواهد شد.

وی برپایی نمایشگاه دستاوردهای شرکت های صنعتی و دانش بنیان در حوزه اویونیک در حاشیه این کنفرانس را فرصت مناسبی برای ارایه آخرین دستاوردهای اویونیک کشور به علاقمندان دانست و تاکید کرد: پیشرفت در حوزه اویونیک به حمایت بیش از پیش مسئولین و تلاش و پشتکار پژوهشگران این عرصه نیاز دارد.

دومین کنفرانس ملی اویونیک روزهای ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه با حضور اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه های کشور، شرکت های زیرمجموعه صنایع هوایی و سازمان هواپیمایی، پژوهشگران، متخصصان، کارشناسان و علاقمندان این حوزه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز