خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی کشور خبر داد:

مهندسی اویونیک پروژه ملی هواپیمای ۱۵۰ نفره به پژوهشگران دانشگاه صنعتی واگذار شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۰۱۳

سطح توانمندی علمی کشور در صنعت الکترونیک بسیاربالا ست و باتوجه به تحصیل بسیاری از نخبگان دانشگاهی در این رشته، سرمایه گذاری بیش از پیش کشور در این حوزه نیاز است.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی کشور در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس ملی اویونیک در دانشگاه صنعتی اصفهان با ارایه راهکارهای توسعه صنعت اویونیک، نقش این دانشگاه در پدیده های علمی سطح بالای کشور را برجسته ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مدیرعامل سازمان صنایع هوایی کشور با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی، به نقش متخصصان دانشگاه صنعتی اصفهان در پروژه های پرتاب ماهواره فجر و بالگرد مدرن ۴۱۲ اشاره کرد و افزود: توانمندی های علمی بالا و سابقه ارزشمند این دانشگاه موجب شد تا بدون هیچ تردیدی مهندسی اویونیک پروژه ملی هواپیمای ۱۵۰ نفره به پژوهشگران این دانشگاه واگذار شود.

منوچهر منطقی با تاکید بر این که بخش الکترونیک یکی از مهم‌ترین حوزه ها در زمینه صنایع با فناوری پیشرفته محسوب می‌شود، گفت: کشورهای در حال توسعه روی این حوزه توجه ویژه ای دارند و در یکی از حوزه های میکروالکترونیک، تجهیزات الکترونیکی، مخابرات و فناوری اطلاعات سرمایه گذاری زیادی می کنند.

وی سطح توانمندی علمی کشور در صنعت الکترونیک را بالا دانست و با اشاره به ادامه تحصیل بسیاری از نخبگان دانشگاهی در این رشته، به لزوم توجه و سرمایه گذاری بیش از پیش کشور در این حوزه تأکید کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی کشور، حوزه اویونیک را یکی از مناسب‌ترین صنایع برای سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی دانست که با توجه به وجود نیروی انسانی توانمند با پایه های علمی بسیار بالا، توانمندی های صنعتی خوب و همچنین نیاز نداشتن به ایجاد زیرساخت های وسیع، می تواند نقش قابل توجهی را در توسعه علمی و اقتصادی کشور ایفا کند.

وی طراحی و ساخت سیستم‌های هدایت و ناوبری پیشرفته، رادارهای جستجو، رادارهای کنترل آتش، سیستم های دید در شب، انواع سیستم های مخابراتی، طراحی و ساخت نمایشگرهای مدرن، شبیه سازها، کامپیوترهای پرواز و طراحی انواع نرم افزارهای یک پارچه ساز را بخشی از توانمندی های صنعتی بخش دولتی و خصوصی کشور در طراحی و ساخت اجزای اصلی اویونیک بیان کرد.

منطقی در ادامه توسعه " نهاد نوآوری بخشی " را نخستین گام در توسعه اویونیک عنوان کرد و گفت: در این نهاد، کلیه بازیگران باید به دنبال تحقق یک چشم انداز با بالاترین سطح کیفیت، کمترین هزینه، بالاترین اثربخشی و با درآمدهای قابل توجه در سطح ملی باشند.

وی با تأکید بر پشتیبانی ستاد توسعه هوایی و هوانوردی از شکل گیری این نهاد نوآوری با تعریف پروژه هایی در سطح کلان ملی، افزود: ایجاد اعتماد بین شرکت‌های خصوصی دانش بنیان، گسترش ارتباطات بازیگران اصلی این شبکه و ساماندهی در قالب یک برند تجاری، رمز موفقیت نهاد نوآوری اویونیک در سطح ملی خواهد بود.

وی، راهبری سند جامع علمی و فناوری هوافضای کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه صنعتی اصفهان و دیگر دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان، صنایع یکپارچه ساز اویونیک، ستاد هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری، سازمان هواپیمایی کشوری، مشتریان، نیروها و خطوط هوایی را از جمله بازیگران " نهاد نوآوری بخش اویونیک " عنوان کرد و افزود: تعریف پروژه های علمی با دستاوردهای اقتصادی و ارتقای عملکرد ناوگان هوایی کشور در حوزه های تجاری و نظامی، باعثیکپارچه سازی این نهاد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی کشور، به همکاری این سازمان با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در انجام پروژه های مختلف اشاره کرد و گفت: طراحی و ساخت اویونیک هواپیمای ۱۵۰ نفره با راهبری دانشگاه صنعتی اصفهان، طراحی و ساخت اویونیک ژنریک، ایجاد مرکز آموزش خلبانی به کمک شبیه سازها، طراحی و ساخت یک مرکز آموزش خلبانی با همکاری یک منبع معتبر خارجی و با پشتیبانی دانشگاه صنعتی اصفهان و صنعت صا - هسا، طراحی و ساخت اویونیک هواپیماهای GA، صادرات زیرسامانه ها و اویونیک، و طراحی و ساخت تجهیزات ناوبری فرودگاهی، از جمله راهکارهای در دست اجرا جهت توسعه اویونیک در کشور است.

دومین کنفرانس ملی اویونیک از ۱۴ بهمن به مدت دو روز، با حضور اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه های کشور، شرکت های زیر مجموعه صنایع هوایی و سازمان هواپیمایی، پژوهشگران، متخصصان، کارشناسان و علاقمندان این حوزه به همت پژوهشکده اویونیک دانشگاه صنعتی اصفهان در این دانشگاه آغاز و با برگزاری نشست های تخصصی و برپایی نمایشگاه دستاوردهای شرکت های صنعتی و دانش بنیان در حوزه اویونیک به کار خود پایان داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز