خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان:

کار فرهنگی در جامعه باید از طریق اقناء فکری صورت پذیرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۴۱۷

در سال جاری بیش از۲ هزار نشست در زمینه خطرات ماهواره برای ۱۱هزار دانش آموز ازطریق ناحیه بسیج امام صادق(ع) اصفهان برای دانش اموزان برگزار شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) به همراه تعدادی از اعضاء شورا در دیدار با آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عضو محترم مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت شهر اصفهان به ارائه گزارش فعالیت‌های خود در زمینه‌های فرهنگی به خصوص عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، قمه زنی، ماهواره و شبکه‌های اجتماعی کردند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سرهنگ دوم پاسدار علی مقواساز ضمن گزارشی از موقعیت جغرافیایی ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) با وجود ۴۵ رده محلی و اقشار که در منطقه مرکز و شرق شهر اصفهان گسترده شده است به توضیح فعالیت‌های این ناحیه در زمینه راه‌اندازی و تشکیل قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر با سه محور، ماهواره و شبکه‌های اجتماعی، جریان شیرازی‌ها، بهائیت و جریان‌های نوظهور و بحثحجاب و عفاف پرداخت.

وی با بیان فعالیت‌های انجام شده در حوزه ماهواره به برگزاری نزدیک به ۲۰۰۰ نشست اشاره کرد که در این میان ۱۱۰۰۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر و نیز اقشار مختلف جامعه هدف این نشست‌ها بوده است.

این جلسات در اجتماعات، پارک‌های سطح شهر اصفهان با استفاده از اساتید حوزه و دانشگاه و ارائه محتواهای فرهنگی که برای سطوح مختلف از جمله پدران، مادران و فرزندان صورت پذیرفته است. در همین راستا توجیه چهره به چهره و آگاهی دادن به خانواده ها در مورد آسیب‌های ماهواره و گرفتن ماهواره و تحویل دستگاه دیجیتال به صورت جایگزین در سطح کلیه ی حوزه های محلی و اقشار در حال اجرا می باشد.

مقواساز در ادامه به برخی اقدامات ناحیه امام صادق(ع) در خصوص روستاهای اطراف شهر اصفهان برای ایجاد روستاهای پاک از وجود ماهواره، همچنین شناسایی و کار در خصوص تولید کنندگان و توزیع کنندگان رسیور و آنتن‌های ماهواره‌ای فعالیت دارند اشاره کرد.

وی با بیان این مطلب که محور اصلی این فعالیت ها، تلاش برای اقناع فرهنگی مردم و اقشار مختلف جامعه است به کار در حوزه ی جریان شیرازی ها با استفاده از شناساندن چهره ی اصلی این جریان از طریق نشست‌ها، استفاده از ظرفیت نمایشگاهی، یادواره های شهدا، توزیع CD و DVD، تهیه جزوه، سایت‌های خبری و تربیت و آموزش ۱۰۰ نفر مربی برای بالا بردن سواد رسانه‌ای اشاره کرد. در زمینه حجاب نیز از همین طریق و با کار فرهنگی و ایجاد ارتباط دوستانه با برخی از افراد بد حجاب و سعی در تحول فرد در زمینه حجاب فعالیت‌های بسیار خوبی توسط حوزه‌های بسیج خواهران صورت گرفته است و در این زمینه حلقه های صالحین خواهران با رویکرد فرهنگی در حال فعالیت هستند.

در ادامه آیت الله مهدوی طی سخنانی به موضوع ماهواره، حجاب، قمه زنی و جریان‌های انحرافی به تقویت کار با صدا و سیما و تریبون نماز جمعه و بکارگیری کارشناسان مختلف از اصناف و دانشگاهیان برای برگزاری برنامه‌های متعدد در این زمینه‌ها در راستای ایجاد موج و آشنایی خانواده‌ها با آسیب های ناشی از آن، بر کار اقناعی - فکری تاکید نمودند.

وی در زمینه عملیاتی شدن این مباحثپیشنهاد کردند لازم است با ایجاد مراکز فرهنگی و زدن بنر در میادین اصلی شهر و توزیع پوستر در میان آحاد مردم برای کار فرهنگی در جامعه از طریق اقناء فکری تلاش گردد تا افراد خود و با میل خود به این مراکز مراجعه و جهت تحویل دستگاه ماهواره اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز