خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه اصفهان گفت:

میزان تولید فولاد خام در گروه فولاد مبارکه اصفهان از مرز ۶.۱۷ میلیون گذشت

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۷۴۷

شرکت فولاد مبارکه با هدفگذاری افزایش سودآوری و رشد پایدار سود به منظور حداکثر سازی ثروت سهامداران خود توانسته است ضمن تحقق این هدف، جایگاه ویژه‌ای در میان شرکت‌های بورسی و بازار سرمایه به خود اختصاص دهد.

با عبور میزان تولید فولاد خام در گروه فولاد مبارکه اصفهان از مرز ۶.۱۷ میلیون تن تا پایان دی‌ماه سال جاری، شاخص‌های اقتصادی و سودآوری گروه فولاد مبارکه کماکان در مسیر مثبت بوده و در همین راستا اولین بودجه سال ۹۴ نیز تدوین شده که بزودی از طریق بورس اعلام می‌شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، امیرحسین نادری، معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه با اعلام این خبر گفت: شرکت فولاد مبارکه با هدف‌گذاری افزایش سودآوری و رشدپایدار سود به منظور حداکثر سازی ثروت سهامداران خود توانسته است ضمن تحقق این هدف، جایگاه ویژه ای در میان شرکت‌های بورسی و بازار سرمایه به خود اختصاص دهد.

وی در همین رابطه به بیان اهم عملکرد و دستاوردهای شرکت فولاد مبارکه طی سال‌های گذشته اشاره کرد و در خصوص سرمایه فولاد مبارکه تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه اصفهان با سرمایه اسمی‌۱۵،۸۰۰ میلیارد ریال منقسم به ۱۵.۸ میلیارد سهم۱۰۰۰ ریالی در تاریخ ۲۰/۱۲ / ۱۳۸۵ در بورس اوراق بهادار عرضه شد و پس از آن طی سه مرحله افزایش سرمایه ا ز محل مطالبات و آورده نقدی و سود انباشته، سرمایه خود را به ۵۰۰۰۰ میلیارد ریال افزایش داده است که در نوع خود جذب این مبلغ در بازار سرمایه کم نظیر است.

وی تلاش برای سودآوری هرچه بیشتر را یکی از راهبردهای اصلی شرکت فولاد مبارکه برشمرد و ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تلاش در کسب رکوردهای جدید در تولید محصولات خود ضمن افزایش کیفیت و صرفه‌جویی در هزینه‌های تولید، رشد صادرات، تولید محصولات ویژه و بومی‌سازی قطعات خود ضمن کاهش وابستگی به تامین کنندگان خارجی توانسته است سودآوری قابل توجهی برای سهامداران خود کسب کند با توجه به خصوصی شدن شرکت از سال ۱۳۸۵ و توجه سهامداران به تقسیم سود نقدی در مجامع شرکت، درصد قابل توجهی از سود بین سهامداران تقسیم شده است به‌گونه‌ای که طی ۵ سال گذشته مبلغ ۶۴۰۰۰ میلیارد ریال سود نقدی به سهامداران تعلق گرفته است.

جایگاه فولاد مبارکه از منظر بورس اوراق بهادار بخش دیگری از سخنان معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه بود که وی در این رابطه نیز این چنین گفت: نماد شرکت از تاریخ ۷/۱۲ / ۱۳۸۵ به عنوان چهار صد و سی و پنجمین شرکت پذیرفته شده در بخش «ساخت فلزات اساسی»، گروه «ساخت آهن و فولاد اساسی» و نماد «فولاد،(Foolad)» درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ ۲۰/۱۲ / ۱۳۸۵ مورد معامله قرار گرفته است.

ایشان در همین رابطه با بیان این مطلب که یکی از عوامل رشد و بقاء شرکت‌ها انجام سرمایه گذاری‌های مناسب و به موقع است، خاطر نشان کرد: چنانچه سرمایه گذاری‌ها در راستای استراتژی‌های بلند مدت و طرح جامع توسعه شرکت باشد، می‌تواند به حداکثر کردن ثروت سهامداران کمک شایانی کند. از این رو شرکت فولاد مبارکه اصفهان با مطالعه محیط رقابتی پیرامون خود، فرصت‌های مناسب سرمایه گذاری را شناسایی کرده و با انجام ارزیابی دقیق فنی - اقتصادی آنها سعی در انتخاب بهترین فرصت‌ها کرده است.

وی با اشاره به ارزش بازار گروه فولاد مبارکه گفت: در حال حاضر سبد سرمایه‌گذاری شرکت، متشکل از سهام شرکت‌هایی چون شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، سرمایه گذاری توکافولاد، صنعتی و معدنی چادرملو، معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد هرمزگان جنوب، امیر کبیر کاشان، ورق خودروی چهار محال و فولاد سپید دشت می‌باشد که ارزش بازار آن بیش از ۶۰۰۰۰ میلیارد ریال است.

امیر حسین نادری افزود: اطلاعات مندرج در جدول نشان می‌دهد که سود نقدی حاصل از سرمایه گذاری‌های بلند مدت درسهام شرکت‌های بورسی در سال ۱۳۹۳ نسبت به سال ماقبل از آن به میزان ۸ درصد. رشد داشته است. با اضافه کردن سود حاصل از شرکت‌های غیر بورسی، سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها به بیش از ۴۰۰۰ میلیارد ریال بالغ می‌شود.

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه با ذکر این مطلب که تا پایان نه ماهه سال جاری حدود ۲۰۰۰۰ میلیارد ریال در پروژه‌های توسعه شرکت سرمایه‌گذاری شده، تصریح کرد: با به بهره برداری رسیدن این پروژه‌ها همراه با رسیدن به ظرفیت اسمی‌در شرکت‌های زیر مجموعه همچون فولاد هرمزگان جنوب و ورق خودروی چهار محال، سودآوری شرکت به صورت چشم گیری افزایش خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز