خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

در گذشته فرصت نکردیم خیلی به مبحثهنر ورود پیدا کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۹۸۹

متاسفانه استان چنان با مجموعه‌ای از تنگناها مواجه است که در گذشته فرصت نکردیم خیلی به مبحثهنر ورود پیدا کنیم.

رسول زرگرپور گفت: با توجه به اینکه همه مدیران دستگاه‌های استان سیاست‌های کاری خود را به استاندار ابلاغ می‌کنند و بر اساس این سیاست‌ها تصمیم گیری می شود ولی هنوز سیاست‌های فرهنگی ابلاغ نشده است و بر همین اساس نمی‌توانیم تصمیم درستی اتخاذ کنیم.

به گزارش ایلنا ازاصفهان، ر سول زرگرپور در نشست صمیمانه با هنرمندان عرصه سینما و تئاتر استان به مشکلات و چالش‌های پیش روی استان اشاره کرد و اظهار داشت: مسائل مربوط به آب، آلودگی هوا، بالابودن نرخ تورم و بیکاری در استان از عمده مشکلات استان به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در هر ۲۴ ساعت ۵۰۰ تن گوگرد در هوای استان اصفهان تخلیه می شد، افزود: امسال با پیگیری های انجام شده دو نیروگاه اصفهان از سوخت مازوت استفاده نکردند که نقش مهمی در کاهش آلایندگی اصفهان داشت.

استاندار اصفهان به نبود سند آمایش سرزمین اشاره کرد و افزود: متاسفانه بسیاری از مشکلات موبوط به آلودگی هوا و صنعت در استان به دلیل نبود آمایش سرزمین بوده که هر کارخانه در بدترین محل قرار گرفته است.

رسول زرگرپور به تدوین این سند اشاره داشت و افزود: بر اساس سند آمایش سرزمین و همچنین تاکیدات رئیس جمهور، ۳ مقوله توسعه ظرفیت‌های عظیم هنری، گسترش صنعت گردشگری و ایجاد کریدور علم و فناوری از مزیت‌ها و اولویت‌های استان اصفهان است.

استاندار اصفهان گفت: در زمینه گردشگری و حفظ آثار تاریخی با وجود سرمایه‌های عظیم در اصفهان این ابنیه در معرض خطر قرار دارد و از همین رو ۴۰ میلیارد تومان در سفر اخیر رییس جمهوری برای حفظ و مرمت این آثار به استان اختصاص یافت.

زرگرپور با بیان اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی براساس توسعه ی استان در سند آمایش سرزمین فعالیت می‌کند، گفت: هم اکنون شهرک علمی تحقیقاتی به عنوان مکانی که در آن علم به ثروت تبدیل می شود در کشور حرف اول را می‌زند.

مدیر ارشد استان به وضعیت صنعت استان اشاره کرد و گفت: این استان با دارا بودن ۹هزار واحد صنعتی به عنوان صنعتی ترنی استان کشور مطرح است که بیش از ۷۰درصد فولاد کشور، ۵۰درصد سنگ و محصولات ساختمانی کشور، ۳۲در فرآورده‌های نفتی کشور و ۶۰درصد مصنوعات طلای کشور در اصفهان تولید می شود.

رسول زرگر پور با بیان اینکه اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور است، گفت: در استان ۳۳۰هزار دانشجو در ۵دانشگاه مطرح و مرکز آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.

وی ضمن ابراز علاقه به هنر و هنرمند و انتقاد از ابلاغ نشدن سیاست‌های فرهنگی توسط مدیران فرهنگی استان به استانداری، عنوان کرد: متاسفانه استان چنان با مجموعه‌ای از تنگناها مواجه است که در گذشته فرصت نکردیم خیلی به مبحثهنر ورود پیدا کنیم.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مقوله فرهنگ و هنر ۲۶ دستگاه متولی دارد، افزود: متاسفانه این مراکز در یک راستا حرکت نمی کنند اما انجمن‌های فرهنگی هنری می‌توانند ظرفیتی را فراهم کند که مسئولان را به حرکت درآورد.

وی در ادامه تصریح کرد: وظیفه استاندار این است که بستر فیزیکی و غیرفیزیکی را برای توسعه ی هنر و حمایت از هنرمندان به وجود آورد که پیگیر آن هستیم و با توجه به اینکه اتاق بارزگانی در حال تدوین برند اصفهان است از سینماگران می‌خواهیم که به این مقوله ورود پیدا کنند.

زرگرپور با بیان اینکه انجمن سینماگران اصفهان، برای اکران ۵ فیلم برگزیده جشنواره فیلم فجر در اصفهان، اقدامات لازم را انجام دهند، افزود: مدیریت استان منابع لازم را تامین خواهد کرد.

وی با اشاره به استقبال بی نظیر مردم از رئیس جمهور و کاروان تدبیر و امید، افزود: از مستندسازان این انجمن می‌خواهیم که مستند سفر دولت یازدهم را به اصفهان را تهیه کنند که سند ماندگاری از استقبال بی‌نظیر مردم به دست آید.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اختصاص خانه تاریخی به سینماگران استان در دستور کار قرار می‌گیرد، یادآور شد: به زودی اصفهان صاحب بزرگترین موزه هنری می‌شود و کارخانه ریسباف به بزرگترین موزه هنری اصفهان تبدیل خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز