خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان:

افزایش بهره‌وری در مصرف آب ضروری است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۲۴۱

انتقال آب بین حوزه‌ای مانند یک مسکن عمل می‌کند در حالی می توان با مدیریت تقاضا تبعات ناشی از خشکسالی را به حداقل رساند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان در نشست هم اندیشی اجرای سند جامع راهبردی مدیریت تأمین، توزیع و مصرف آب شرب استان اصفهان که با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، گفت: استاندار اصفهان بسیار تأکید بر اجرای سند جامع راهبردی مدیریت تأمین، توزیع و مصرف آب در بخش‌های مختلف همچون کشاورزی، صنعت و شرب دارد چرا که کمبود آب در استان اصفهان بسیار جدی است و عدم بارندگی کافی در سال جاری در استان کمبود شدید منابع آبی را رقم زده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، هاشم امینی به تبعات پدیده خشکسالی در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: وقوع پدیده خشکسالی در استان دیگر یک حادثه غیرمترقبه محسوب نمی‌شود و امری عادی است چرا که وقوع مستمر آن در استان اصفهان موجب خشکی دائمی رودخانه زاینده رود که هزاران سال پرآب و جاری بوده شده است و نیز بسیاری از قنوات و چاه‌ها خشک شدند و برخی از روستا‌ها به دلیل عدم دسترسی کافی به آب خالی از سکنه شدند و این آثار مشهود خشکسالی اعمال مدیریت مصرف را بیش از پیش ضروری قلمداد می‌کند.

وی انتقال حوزه به حوزه‌ای آب را تنها راه برون رفت از بحران کم آبی ندانست و اعلام کرد: انتقال آب بین حوزه‌ای مانند یک مسکن عمل می‌کند در حالی می‌توان با مدیریت تقاضا تبعات ناشی از خشکسالی را به حداقل رساند.

مدیرعامل آبفا استان اصفهان به میانگین بارندگی در اقصی نقاط دنیا پرداخت و تصریح کرد: متوسط بارندگی در دنیا حدود ۷۰۰ الی ۷۵۰ میلی متر در قاره آسیا ۶۰۰ الی ۶۵۰ و در کشور ۲۰۰ الی ۲۵۰ و در استان اصفهان که دارای اقلیم خشک و نیمه خشک است بارندگی حدود ۱۲۰ میلی متر است، بنابراین برنامه‌ریزی جهت مصرف بهینه آب در دسترس در استان اصفهان باید در دستور کار قرار گیرد تا همه بخش‌ها بتوانند به فعالیتهای خود ادامه دهند.

امینی افزایش بهره‌وری در مصرف آب در دسترس را ضروری برشمرد و اظهار داشت: افزایش بهره وری در مصرف آب در دسترس تنها راه غلبه بر مشکلات کم آبی است و بر این اساس، استاندار تأکید بسیار دارد که دستگاه‌ها و ادارات باید پیشگام در مصرف بهینه آب باشند و مصرف آب در سازمان‌ها، ادارات و دستگاه‌ها مطابق با استانداردهای تعریف شده باشد.

وی اعمال تدابیری سخت افزاری، نرم افزاری و فرهنگی از سوی شرکت آبفا استان اصفهان را مؤثر در مصرف بهینه آب شرب در اصفهان دانست و افزود: در چند سال گذشته ۶۳ درصد خانوار‌ها بین ۰ تا ۲۰ مترمکعب در ماه آب مصرف می‌کردند ولی با اقداماتی که از سوی شرکت آب و فاضلاب صورت گرفت هم اکنون ۸۲ درصد خانوار‌ها بین ۰ تا ۲۰ مترمکعب آب در ماه مصرف می‌کنند هرچند که معتقدیم با کاهش بارندگی‌ها و محدودیت منابع آبی باید مصرف آب خانوار‌ها بیشتر کاهش یابد.

وی اصلاح شبکه‌های فرسوده آب را یکی از راه‌های جلوگیری از هدررفت آب دانست و گفت: در سال گذشته ۱۷۰ کیلومتر اصلاح شبکه فرسوده آب اجرایی شد و این امر تأثیر بسزایی در کاهش هدر رفت آب داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز