خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری:

نصب منبع آب استراتژیک در ادارات، یک مسئله اساسی است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۵۴۳

استفاده از تجهیزات کاهنده در دستگاه‌های سازمان‌ها و ادارات، منجر به کاهش ۲۰ درصدی آب شرب می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری در جلسه هم اندیشی اجرای سند جامع راهبردی مدیریت تأمین، توزیع و مصرف آب شرب استان گفت: همه دستگاه‌های استان باید برنامه‌های تدوین شده در سند جامع راهبردی مدیریت تأمین، توزیع و مصرف آب را به خوبی رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، منصور شیشه فروش افزود: سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید به منظور آبیاری فضای سبز از روش‌های نوین آبیاری بهره‌مند شوند و ملزم به استفاده از ابزار و تجهیزات کاهنده مصرف آب هستند و ۱۵ اسفند ماه سال جاری نظارت بر استفاده تجهیزات کاهنده در دستگاه‌ها و سازمان‌ها و ادار‌ات صورت می‌گیرد چرا که بهره‌مندی از تجهیزات کاهنده منجر به کاهش ۲۰ درصدی آب شرب در دستگاه‌ها می‌شود.

وی نصب منبع آب استراتژیک را در ادارات بسیار ضروری برشمرد و گفت: در تابستان سال آینده به منظور غلبه بر بحران کم آبی باید منبع و مخزن آب استراتژیک در ادارات و سازمان‌ها نصب شود تا به نوعی بر آثار ناشی از پدیده خشکسالی غلبه کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همه دستگاه‌ها را موظف به اجرای سند جامع راهبردی مدیریت تأمین، توزیع و مصرف آب دانست و گفت: میراثفرهنگی باید تمام هتل‌ها و مراکز فرهنگی و نیز اداره کل آموزش و پرورش باید مراکز آموزشی همچون جهاد کشاورزی و در ‌‌نهایت همه دستگاه‌ها باید سند جامع راهبردی مدیریت تأمین، توزیع و مصرف آب را به خوبی رعایت کنند تا بتوان با حداقل منابع آبی موجود آب مورد نیاز تمام بخش‌ها را تأمین کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۵ هزار و ۷۰۰ ساختمان بیش از ۸۰۰ هزار دانش آموز، ۲۷ هزار کلاس درس، ۹۶ هزار شیرآلات آب در استان اصفهان وجود دارد بنابراین می‌توان با اعمال تدابیر سخت افزاری مانند استفاده از تجهیزات کاهنده میزان مصرف آب را در مدارس به حداقل رساند و همچنین با ارائه راهکارهای فرهنگی بین دانش آموزان زمینه‌ساز مصرف بهینه آب در سطح جامعه شد که این امر هم به نوبه خود در صرفه جویی آب در جامعه نقش به‌سزایی دارد.

سجاد همچنین به حفر چاه‌های اضطراری در مدارس اشاره کرد و اعلام کرد: در فصل تابستان در برخی از مدارس، چاه‌های اضطراری به منظور تأمین آب مورد نیاز حفر شد که این امر در تابستان سال آینده هم می‌تواند ادامه داشته باشد و مقرر شد در فضای سبز مدارس به روش نوین آبیاری شود.

سرهنگ یدا… سلسله، معاون پدافند غیرعامل سپاه صاحب الزمان استان اصفهان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) سپاه از اواخر سال ۹۱ با برگزاری نشست‌های توجیهی اقدام به مصرف بهینه آب کرده است و هم اکنون استفاده از تجهیزات و ابزارآلات کاهنده را در دستور کار قرار داده است و پیش بینی می‌شود با استفاده از روش‌های نوین آبیاری و استفاده از تجهیزات کاهنده ۸۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز