خبرگزاری کار ایران

برای استفاده از آب خاکستری در اصفهان؛

تفاهم نامه آبفا و نظام مهندسی

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۵۴۸

اجرای مبحث۲۲ قانون مقررات ساختمان که شامل نگهداری و تعمیرات تأسیسات است، راهکار مؤثر در هدر رفت آب در ساختمان‌ها است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: برای دومین بار در کشور، تفاهم نامه‌ای میان شرکت آبفا استان اصفهان و سازمان نظام مهندسی ساختمان مبنی بر استفاده از آب خاکستری در ساختمان های بالای ۴۰۰ الی ۶۰۰ مترمربع در اصفهان به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، پزشکی ادامه داد: بر مبنای این تفاهم نامه مقرر شد شبکه آب ساختمان‌ها به ۳ شیوه طراحی شود و نیز بر نصب تجهیزات کاهنده در ساختمانها هم نظارت می شود.

وی افزود: هم اکنون کشور با بحران آب، انرژی و آلودگی هوا مواجه است و متأسفانه در سال‌های اخیر، بیشترین تغییرات اقلیمی در کشور صورت گرفته است که منجر به کاهش بارندگی و کم آبی در کشور و استان شده اما با این وجود بهای آب پرداختی در کشور بسیار ناچیز است.

وی تاکید کرد: با محاسبات صورت گرفته مشخص شد بابت هرلیتر آب شرب ۲ ریال دریافت می گردد که این رقم ناچیز پرداختن عامل مؤثری در عدم مصرف بهینه آب در کشور شده است.

وی اجرای مبحت ۲۲ قانون مقررات ساختمان را مؤثر در مصرف بهینه آب دانست و گفت: اجرای مبحث۲۲ قانون مقررات ساختمان که شامل نگهداری و تعمیرات تأسیسات است رهکار مؤثر در هدر رفت آب در ساختمان‌ها است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز