خبرگزاری کار ایران

رییس بخش فنی کتابخانه‌ها؛

خریداری سالانه ۸۰ هزار نسخه کتاب توسط بخش فنی کتابخانه‌های اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۹۳۲

بخش فنی قسمت مجزایی در دل کتابخانه مرکزی است که ۶۸ کتابخانه را سامان دهی و تجهیز می کند که قرارگیری در کنار کتابخانه مرکزی باعثشده کارها بهتر صورت گیرد.

رییس بخش فنی کتابخانه‌ها با اشاره به اینکه بخش فنی کتابخانه، اداره‌ای در دل کتابخانه مرکزی است، گفت: این بخش سالانه ۸۰ هزار نسخه کتاب را خریداری و به کتابخانه‌ها ارسال می‌کند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، اثنی عشر در خصوص بخش فنی کتابخانه‌ها بیان داشت: این بخش مرکزی است که خدمات فنی کل کتابخانه‌های وابسته به شهرداری توسط ۱۵ نفر از افراد متخصص کتابداری در این مرکز انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در این مرکز تمام کارهای رده بندی، سفارش، خرید و ارسال کتاب انجام می‌شود و حتی در کنارش کارهای مربوط به طرح مجتمع‌های مسکونی را بر عهده دارند و هرگونه خدمت رسانی به کتابخانه‌های سطح شهر را انجام می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کتاب‌ها در مرکز بر اساس رده بندی موضوعی تجزیه و تحلیل می‌شوند، تصریح کرد: یک شورای انتخاب منابع با ده نفر اعضا وجود دارد که هرکدام یک رده موضوعی را به خود اختصاص داده‌اند و پس از اینکه نویسنده‌ها یا ناشران، کتاب‌ها را ارسال کردند آن‌ها مورد بررسی قرار می‌دهند.

اثنی عشر افزود: پس از بررسی و تاییدیه به بخش سفارشات ارجاع داده می‌شود، در آنجا با ناشران و نویسندگان مختلف در تماس هستند و سفارش می‌دهند که از یک کتاب چند نسخه خریداری شود.

رییس بخش فنی کتابخانه‌ها گفت: پس از خریداری این کتاب‌ها وارد بخش سفارشات و در آنجا تفکیک می‌شود مثلا اگر از کتابی پنج جلد خریداری شده به کدام کتابخانه‌ها ارسال شود.

وی ادامه داد: هر کار‌شناسی بیش از ۱۰ کتابخانه را زیر نظر خود دارد که کتاب‌ها را رده بندی موضوعی و اطلاعاتش را در سیستم وارد می‌کنند و پس از آن پرینت بارکد‌ها و برچسب‌ها گرفته و به کتابخانه مورد نظر ارسال می‌شود.

رییس بخش فنی کتابخانه‌ها افزود: تعامل افراد با حجم کاری بالا خیلی خوب است و کار‌ها بیشتر به صورت مشورتی انجام می‌شود افراد بخش فنی به صورت یک کارگروه بسیج شدند مثلا وقتی یک کامیون کتاب می‌آید افراد با کمک هم از باز کردن کارتون، چیدن کتاب‌ها در قفسه و کنترل فاکتور‌ها همه را به صورت گروهی انجام می‌دهند.

اثنی عشر با اشاره به اینکه بخش فنی کتابخانه‌ها یکی از همدل‌ترین بخش‌هایی که در سازمان وجود دارد، گفت: اگر این همدلی و تعامل بین افراد نبود این حجم بالای کاری صورت نمی‌گرفت و با مشکلات جدی روبه رو می‌شدیم.

وی بیان کرد: بخش فنی قسمت مجزایی در دل کتابخانه مرکزی است که ۶۸ کتابخانه را سامان دهی و تجهیز می‌کند که قرارگیری در کنار کتابخانه مرکزی باعثشده کار‌ها بهتر صورت گیرد زیرا کتابخانه مرکزی یکی از مهم‌ترین کتابخانه‌های سطح شهر است و بیشترین تعداد کتاب برای کتابخانه مرکزی خریداری می‌شود.

رییس بخش فنی کتابخانه‌ها با اشاره به اهمیت کار این مرکز گفت: کتابخانه‌های زیر نظر شهرداری توسط این مرکز پشتیبانی و اداره می‌شود که اصلا دیده نمی‌شود به طوری که خیلی از مسوولین از وجود این مرکز و فعالیت آن بی‌اطلاع هستند.

وی در ادامه بیان کرد: این مرکز نیازمند توجه مسوولان است تا از نظر نیروی انسانی و امکانات در سطح بالاتری قرار گیرد زیرا نبود امکانات کافی روند کار ما را بسیار کند می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ۷ هزار جلد کتاب در ماه از این بخش خارج می‌شود که به طور میانگین در طول سال چیزی حدود ۸۰ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌ها ارسال می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز