خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

حوضه آبریز زاینده رود از دو بعد کیفی و کمی مورد بررسی قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۰۴۸

کمیته حفاظت کیفی از حوضه ی آبریز زاینده رود از اهمیت بالایی برخوردار است و مسائل این کمیته با جدیت پیگیری می‌شود.

استاندار اصفهان از بررسی و اخذ تصمیمات لازم در خصوص طرح اولیهٔ تدوین برنامهٔ جامع کنترل کیفیت آب زاینده رود و طرح جامع استفادهٔ صحیح از پساب فاضلاب خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور در بیست و سومین جلسهٔ شورای حفاظت کیفی از حوضهٔ آبریز زاینده رود گفت: حوضهٔ آبریز زاینده رود از دو بعد کیفی و کمی مورد بررسی قرار می‌گیرد و شاید در بسیاری از مواقع بعد کیفیت آب پیشی می‌گیرد چرا که جمعیتی در حدود ۴ میلیون نفر از این آب استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: کمیتهٔ حفاظت کیفی از حوضهٔ آبریز زاینده رود از اهمیت بالایی برخوردار است و مسائل این کمیته با جدیت پیگیری می‌شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه طرح جامع کنترل کیفی آب حوضهٔ آبریز زاینده رود به صورت مقدماتی مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت: با توجه به اینکه این طرح فقط در استان اصفهان اجرا می‌شود تصمیم بر آن شد که از طریق رئیس سازمان محیط زیست کشور این طرح در استان چهارمحال بختیاری نیز پیاده شود که در کل حوضهٔ آبریز یک مدیریت کیفیت آب را داشته باشیم.

رسول زرگرپور افزود: با توجه به مطالعاتی که در بخش‌های مختلف در این خصوص صورت گرفته نیاز است که این مطالعات تلفیق، به روز و به هنگام شود که ظرف ۳ ماه آینده طرح جامع کنترل کیفی حوضهٔ آبریززاینده رود را داشته باشیم تا بتوانیم پروژه‌ها را احصا و منابع را مشخص کنیم و دستگاه‌ها آمادهٔ اجرای طرح شوند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: کنترل کیفی آب حوضهٔ آبریز زاینده رود اقدام فرابخشی است و همهٔ دستگاه‌ها باید در آن ورود پیدا کنند.

زرگرپور در ادامه به پساب تصفیه خانه‌ها اشاره کرد واظهار داشت: این پساب می‌تواند هم به عنوان یک فرصت و هم تهدید مورد توجه قرار گیرند.

استاندار اصفهان افزود: استفاده از این پساب، برای مصارف خاص از جمله آبیاری درختان غیرمثمر و انتقال به تالاب گاوخونی می‌تواند از فرصت‌های موجود به‌شمار آید و همچنین استفاده از این پساب، برای کشت محصولات کشاورزی و به دنبال آن ایجاد مشکلات بهداشتی از جمله تهدیدهای پیشرو است.

مدیر ارشد استان افزود: تا ماه آینده، یک طرح جامعه برای استفاده از پساب‌ها خواهیم داشت و شرایط موجود را ساماندهی خواهیم کرد.

استاندار اصفهان در ادامه اظهار داشت: در خصوص پساب‌های برخی از روستا‌ها و مراکز تولیدی در حاشیهٔ زاینده رود باید کنترل بیشتری صورت گیرد چرا که کیفیت آب رودخانهٔ زاینده رود از اهمیت بالایی برخوردار است.

رسول زرگرپور تاکید کرد: باید در خصوص پساب‌های این مناطق پایش کاملی صورت گیرد و راه‌هایی را انتخاب کنیم که پساب موجود در‌‌ همان محل دفن شود و یا در جاهای خاص خود استفاده شوند و ایجاد آلودگی جدیدی نکنند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: همهٔ این موارد برای این است که کیفیت آب زاینده رود در حد کیفیت آب شرب باشد و همهٔ تلاش خود را خواهیم کرد که به این نقطه دست یابیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز