خبرگزاری کار ایران

روابط عمومی شهرداری اصفهان خبر داد:

همه سیستم های ایمنی دنیا در خط تله کابین صفه اصفهان لحاظ شده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۰۶۷

شهرداری اصفهان تاکنون ۴۴ میلیارد ریال، برای بازسازی قلعه شاه دژ با نظارت کارشناسان میراثفرهنگی هزینه کرده و سال آینده بودجه ای بالغ بر بیست میلیارد ریال از طرف شهرداری منطقه ۵ برای بازسازی و تکمیل بخش های آن پیش‌بینی شده است.

مدیر عامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی و ورزشی سپاهان اظهار داشت: همه سیستم‌های ایمنی و اضطراری بروز دنیا در خط تله کابین لحاظ شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، پیام جوادیان با بیان این مطلب گفت: شهرداری اصفهان تاکنون ۴۴ میلیارد ریال برای بازسازی قلعه شاه دژ با نظارت کار‌شناسان میراثفرهنگی هزینه کرده و سال آینده بودجه‌ای بالغ بر بیست میلیارد ریال از طرف شهرداری منطقه ۵ برای بازسازی و تکمیل بخش‌های آن پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد خطوط تله کابین برای دسترسی به این سایت موزه در دستور کار شهرداری اصفهان و شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی ورزشی سپاهان قرار گرفت و دو خط تله کابین پیش بینی شد.

جوادیان با بیان اینکه خط اول تله کابین به طول ۲۸۰۰ متر در سال ۸۶ به بهره برداری رسید، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی خط دوم در مسیری بسیار سخت و صعب العبور و بدون جاده دسترسی حد فاصل ایستگاه دوم تله کابین تا قله کوه صفه در مجاورت قلعه تاریخی شاه دژ آغاز و در مهر ماه سال جاری به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید.

وی طول مسیر خط دوم را ۸۲۰ مترعنوان کرد و اظهار داشت: ارتفاع ایستگاه اول تا نقطه انتها در مجاور قلعه تاریخی شاه دژ نیز حدود ۴۰۰متر اختلاف ارتفاع دارد، این خط دارای ۱۰ کابین ۶ نفره بوده و قدرت انتقال ۷۰۰ نفر در هر ساعت را با سرعت ۲ الی ۵ متر در ثانیه دارد.

مدیر عامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی و ورزشی سپاهان وابسته به شهرداری اصفهان گقت: همه تجهیزات و ادوات این خط ساخت کارخانه دوپلمایر اتریش بوده که از تولید کنندگان بسیار معتبر و بزرگ اروپایی در ساخت انواع بالابر‌ها در دنیا است.

همه مراحل طراحی و نظارت بر ساخت، مونتاژ و احداثخط توسط جوادیان افزود: مشاور خارجی طرح، اشکوفر، عضو رسمی اتحادیه بالابرهای اروپا و آمریکا انجام شده است.

به گفته وی با بهره برداری از این خط، گردشگران داخلی و خارجی در کمتر از ۲۰ دقیقه قادر خواهند بود از ایستگاه اول تله کابین به قله کوه صفه عزیمت کرده و از بام اصفهان نظاره گر شهر گنبدهای فیروزه‌ای باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز