خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۱۳ اصفهان عنوان کرد:

برای انجام مسابقات معلولین، ورزشگاه جانبازان درمنطقه ۱۳ احداثمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۰۶۹

اگر چه قرار بود دستگاه‌های متولی برای ساخت ورزشگاه جانبازان و معلولان به میدان بیایند تا این ورزشگاه در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان ساخته شود، اما هیچ کس قدم جلو نگذاشت و شهرداری برای برگزاری مسابقات معلولین شهرهای خوانده اصفهان این شهر را تکمیل و بهره‌بهرداری خواهد کرد.

شهردار منطقه ۱۳ اصفهان با اشاره به احداثورزشگاه جانبازان و معلولان در این منطقه در فضایی به وسعت ۵ هزار و ۵۰۰متر مربع گفت: در سه سال گذشته مبالغی را برای احداثاین ورزشگاه از سوی شهرداری اختصاص داده شد، گر چه قرار بود که نهادهای دیگر نیز برای ساخت این ورزشگاه به میدان بیایند که نیامدند، اما شهرداری مصصم است تا این ورزشگاه را هر چه زودتر تکمیل کند تا برای مسابقات معلولین و جانبازان شهرهای خواهر خوانده اصفهان در سال آینده آماده کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمدرضا آقا باباگلیان، عصر امروز در نشستی با بیان اینکه سعی می‌کنیم که فاز اول این ورزشگاه در فضایی به وسعت ۳۵۰۰مترمربع را تا نیمه نخست سال آتی راه‌اندازی کنیم، ادامه داد: با توافق صورت گرفته با فدراسیون جانبازان و معلولان مقرر شده است که این ورزشگاه برای برگزاری مسابقات خواهر‌خواند‌ها تکمیل و راه‌اندازی شود.

آقا‌بابا‌گلیان با بیان اینکه وجود کوه قائمیه از شاخصه‌های موجود در سطح این منطقه محسوب می‌شود، اظهارداشت: درصدد هستیم که یک مجموعه تفرجگاهی دو هکتاری را در این محدوده تعریف می‌کنیم که تاکنون ۵۵ درصد عملیات این مجموعه تفرجگاهی انجام شده است و در سال ۹۳ و ۹۴ با ردیف بودجه ای که برای آن مشخص شده است به بهره برداری می رسد.

شهردار منطقه ۱۳ اصفهان سپس به سراغ طرح های مورد افتتاح در این منطقه رفت و با اشاره به اینکه ۳۰ بهمن ماه جاری ۱۶۰ پروژه مختلف با اعتبار ۷۹ میلیارد و ۵۴۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در سطح این منطقه به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: پروژه‌های این منطقه در زمینه‌های ترافیکی و ایمنی حمل و نقل عمومی، فرهنگی، عمرانی و توسعه فضای سبز است.

وی تصریح کرد: بیشترین طرح‌های افتتاحی در این منطقه به پروژه‌های ترافیکی و ایمنی حمل و نقل عمومی اختصاص دارد. چرا که خیابان‌های منطقه ۱۳ در واقع اصلی‌ترین بخش رینگ سوم ترافیکی شهر اصفهان را شامل می‌شوند و از این رو این نقطه از نظر ترافیکی دارای اهمیت زیادی است.

شهردار منطقه ۱۳ اصفهان با بیان اینکه ۱۰ درصد از بافت قانونی این منطقه بافت فرسوده است اما این منطقه در بافت فرسوده خود مباحثمیراثی را ندارد، تاکید کرد: این منطقه ۳هزار و ۵۷۶ هکتار مساحت دارد و دارای هشت محله است.

شهردار منطقه ۱۳ اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ساماندهی آب‌های سطحی در منطقه ۱۳ شهرداری از خواسته های شهروندان این محدوده است، ادامه داد: وجود شیب‌های نامناسب در منطقه از معضلات منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان است در حال حاضر برای ساماندهی و دفع آب‌های سطحی در این منطقه مشکلات زیادی وجود دارد و از این رو ساخت‌ و سازهای پلکانی در این منطقه به منظور جلوگیری از ورود آب‌های سطحی به منازل و ساختمان‌ها اتفاق افتاده است.

وی در ادامه در خصوص دفن اموات در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان نیز گفت: در حال حاضر در این منطقه، شهرداری گلزار شهدای دستگرد وجود دارد که در کنار این گلزار نیز اموات شهروندان دستگردی دفن می‌شود و دیگر شهروندان اجازه دفن اموات در این آرامستان را ندارند و اموات این منطقه از شهرداری اصفهان برای دفن به فولادشهر و یا باغ رضوان انتقال می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه توسعه و شکل‌گیری بافت جدید شهرداری یکی از شاخصه‌های این منطقه است، ادامه داد: قائمیه و باغ فردوس به عنوان دو محله با بافت فرسوده در این منطقه بوده‌اند اما با توسعه این منطقه به وضعیت این محلات نیز رسیدگی شده است.

آقا‌بابا‌گلیان ادامه داد: احداثسالن مطالعه و خانه فرهنگ در گلزار دوم، احداثفرهنگسرا در کوی گلزار هشتم، توسعه و تکمیل فرهنگسرای نیایش و آزاد‌سازی املاک مربوط به احداثفرهنگسرا‌های امیریه؛ آسفالت معابر اصلی و فرعی با سه میلیارد و ۶۵۵ میلیون تومان در سطح منطقه، احداثسالن‌های ورزشی سرپوشیده شفق واقع درخیابان گلستان و احداثمجموعه اداری، تجاری واقع در بلوار شفق نیز از پروژه‌های قابل بهره‌برداری در سطح این منطقه محسوب می‌شود.

شهردار منطقه ۱۳ اصفهان با اشاره به احداثایستگاه‌هایBRT اضافه کرد: سه ایستگاه در مسیر اتوبان‌های کشاورز و شهید کاظمی با هزینه ۴۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان انجام شده است.

وی با اشاره به بتن‌ریزی و زیر‌سازی ۱۰ مورد ایستگاه‌های BRT در این منطقه تاکید کرد: احداثمجموعه تجاری، پارک سجاد در بلوار شفق، نصب دوربین‌های نظارت تصویری، ثبت تخلفات، تابلو متغیر خبری و ایستگاه‌های دو‌چرخه و اصلاح هندسی و ساماندهی ترافیکی معابر شامل هشت مورد، احداث۲۸ مورد بوستان محلی، ساماندهی مجموعه تفرجگاهی کوه قائمیه و توسعه فضای سبز پادگان آمادگاه ارتش به مساحت ۳۰ هکتار نیز از پروژه‌های اجرایی در سطح این منطقه است، همچنین ۶ مورد ساماندهی انهار نیز در سطح این منطقه صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه احداثو تکمیل ۱۰ مورد آب‌نما، جدول‌گذاری معابر به طول ۳هزار و ۵۰۰ متر مربع و احداث، توسعه و تکمیل سه پل عابر پیاده مکانیزه و دو پل عابر پیاده غیر‌مکانیزه نیز در این منطقه صورت گرفته است، گفت: همچنین سه زمین ورزشی رو‌باز به مساحت ۴هزار و ۵۰۰ متر مربع در سطح این منطقه احداثشده است.

شهردار منطقه ۱۳ اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری در راستای دفع آب‌های سطحی و سپتیک موجود در سطح این منطقه ۷۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرده است، اظهار کرد: توسعه و اصلاح شبکه آبیاری، پیاده‌رو‌سازی و اصلاح معابر شامل ۲۰ مورد به مساحت ۷۸هزار متر مربع و توسعه و احداثسرویس‌های بهداشتی از جمله پروژه‌های اجرایی در سطح این منطقه محسوب می‌شود.

وی به احداث، توسعه و تکمیل مجموعه‌های بازی کودکان و حرکت‌درمانی شامل ۱۰ مورد با مساحت ۳هزار و ۹۴۰ متر مربع در سطح این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: همچنین نصب پایه‌های روشنایی، توسعه، تکمیل و بهینه‌سازی سیستم‌های روشنایی معابر، پل‌ها و بوستان‌های محلی نیز از پروژه‌های اجرایی در این منطقه محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر سرانه فضای سبز در سطح این منطقه ۲۱.۶ دهم متر مربع است، اضافه کرد: ما درصدد هستیم در سال آتی با پروژه‌های مختلف سرانه فضای سبز این منطقه را به میزان بسیاری افزایش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز