خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت:

امنیت تحمیلی نیست بلکه باید با تلاش آن را تحصیل کرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۳۱۵

به هر میزان که این چرخه وظایف خود را به خوبی و کامل انجام دهند به همان میزان جامعه از امنیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

مدیرکل اداره ارشاد اسلامی استان اصفهان در همایش رابطین سازمان‌های دولتی گفت: ایجاد و تولید امنیت وظیفه همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها و آحاد جامعه است و به هر میزان که این چرخه وظایف خود را به درستی انجام دهند به‌‌ همان اندازه از امنیت بیشتری در جامعه برخوردار خواهیم بود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجه الاسلام محمد قطبی، در همایش رابطین سازمان‌های دولتی که به میزبانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان برگزار شد با بیان اینکه امنیت تحمیلی نیست بلکه باید با تلاش آن را تحصیل کرد و به دست آورد گفت: مجموعه‌ها و ادارات دولتی مانند یک سیستم و شبکه انسان واره به هم مرتبط و متصل هستند و اگر یکی از آن‌ها وظیفه خود را به درستی انجام ندهد جامعه با مشکل مواجه می‌شود که یکی از این مشکلات به خطر افتادن امنیت است.

وی افزود: ‌‌ همان طور که از چشم انتظار گوش کردن و از گوش انتظار دیدن نداریم در سیستم‌های اداری جامعه نیز از معلم انتظار این نمی‌رود که بالای منبر برود و از روحانی انتظار نداریم که کار یک مهندس را انجام دهد و بنابر این اگر هر دستگاهی وظیفه‌اش را به درستی انجام دهد برآیند آن در توسعه، پیشرفت و امنیت بروز و ظهور پیدا می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ایجاد و تولید امنیت وظیفه همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها و آحاد جامعه است، گفت: به هر میزان که این چرخه وظایف خود را به خوبی و کامل انجام دهند به‌‌ همان میزان جامعه از امنیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان سه ضلع اعتماد سازی، اقتدار و احترام را در تامین امنیت بسیار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: کدام دستگاه و سازمان است که در شکل گیری این سه ضلع نقش نداشته باشد.

حجه اسلام قطبی گفت: اگر یک دستگاهی اعتماد مردم را نسبت به نظام، پلیس و حاکمیت جلب کند، با استفاده از توان و ظرفیتش به اقتدار نهادهای امنیتی کمک کند و همچنین با تکریم و احترام مردم باعثافزایش منزلت اجتماعی در جامعه شده و از سرخوردگی افراد آسیب پذیر جلوگیری نماید نقش خود را در تامین امنیت به خوبی ایفا کرده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: البته هر یک از آحاد جامعه هم می‌توانند این کار‌ها را در درون خانواده خود انجام دهند و از رفتن اعضای این نهاد بزرگ اجتماعی به سمت انحراف و کجروی جلوگیری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز