خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

ارتباط با شهرهای خواهرخوانده، موجب جذب گردشگران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۵۶۹

در جای جای شهر اصفهان، جاذبه‌های گردشگری ناشناخته فراوانی وجود دارد که متاسفانه مسوولان امر، از این فرصت‌ها برای جذب گردشگر استفاده نمی‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، از ابتکار کمیته گردشگری شهرداری اصفهان در برگزاری هفته گردشگری محلات تقدیر کرد و گفت: برای ترویج این ابتکار خلاقانه در سراسر کشور، لازم است برنامه‌های متنوعی که در هفته‌های گردشگری محلات برای شهروندان ارائه می‌شود، از رسانه ملی نیز پخش شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، «عباس حاج رسولی‌ها» در حاشیه دومین هفته‌های گردشگری محلات که در محله علی قلی آقا در حال برگزاری است، برگزاری هفته‌های گردشگری را اقدامی بسیار عالی و جذاب ارزیابی کرد و افزود: با حضور در محله‌های قدیمی ضمن زنده شدن خاطرات گذشته، شهروندان با آداب و رسومی که در این محله‌ها مرسوم بوده است، بیشتر آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر شهروندان از هفته گردشگری محلات در محله علی قلی آقا، بر فراهم کردن زمینه حضور گردشگران خارجی در این برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: در جای جای شهر اصفهان، جاذبه‌های گردشگری ناشناخته فراوانی وجود دارد که متاسفانه مسوولان امر، از این فرصت‌ها برای جذب گردشگر استفاده نمی‌کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری کشورمان و به ویژه شهر اصفهان غنی‌تر از سایر کشورهای گردشگرپذیر است، به محلات متعدد قدیمی شهر اصفهان و وجود جاذبه‌های گردشگری نهفته در این محلات اشاره کرد و افزود: ‌ اگر بتوانیم به اینگونه داشته‌های خود بها دهیم و از این ظرفیت‌ها برای جذب گردشگر استفاده کنیم، شاهد حضور گردشگران بیشمار داخلی و خارجی خواهیم بود.

حاج رسولی‌ها همچنین بر تقویت ارتباط با شهرهای خواهر خوانده تاکید کرد و گفت: ‌ ارتباط بیشتر با شهرهای خواهرخوانده موجب جذب گردشگران بیشتری می‌شود.

وی افزود: چنانچه دولت، حوزه گردشگری در شهرهای تاریخی کشور را به شهرداری‌ها واگذار کند، شهرداری‌ها با ظرفیت‌هایی که دارند می‌توانند زمینه حضور بیشتر گردشگران را فراهم کنند.

دومین هفته گردشگری محلات اصفهان در محله علی قلی آقا تا اول اسفند ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۷ برگزار می‌شود و شهروندان از اماکن تاریخی این محله قدیمی همچون حمام، مسجد، سقاخانه و ذکرخانه علیقلی آقا و ورزش پهلوانی آشنا می‌شوند.

در هفته گردشگری محله علی قلی آقا، مشاغل قدیمی بخصو ص شغل‌های رایج در عهد صفویه همچون رنگرزی، گیوه دوزی، شعربافی، گلابتون، طلاکوبی، علامت سازی، تعزیه خوانی، پرده خوانی و نقالی توسط هنرمندان و استادکاران به صورت نمادین، نمایش داده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز