خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان؛

فروش محصولات ذوب آهن اصفهان به افراد حقیقی فراهم شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۰۳۹

مصوبه مطرح شده، عاملی برای دسترسی مستقیم خریداران به بازار خواهد بود و به نظر می رسد تصمیم مناسبی برای حضور سرمایه گذاران حقیقی در بورس کالا باشد.

با موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران بورس کالا مقرر شد شرایط فروش محصولات ذوب آهن اصفهان به افراد حقیقی نیز فراهم شود تا مردم بتوانند راحت‌تر این محصولات را دریافت کنند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سعد محمدی، مدیر عامل ذوب آهن اصفهان، در مورد مصوبه جدیدی که در نشست مشترک مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار با مدیران عامل چند شرکت فولادی برگزار شد، اظهار داشت: مهم ترین بحثنشست این بود که سهامداران خرد و افراد حقیقی نیز بتوانند با توجه به کیفیت بالای محصولات ذوب آهن، این قبیل محصولات را از بورس کالا به طور مستقیم خریداری کنند. این مصوبه به تصویب رسید و مقرر شد شرایط فروش به افراد حقیقی نیز فراهم شود تا بتوانند راحت تر این محصولات را دریافت کنند.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان مزیت‌های این مصوبه را چنین عنوان کرد: بر این اساس چرخه کاملی از تولید تا مصرف کننده بدون واسطه فراهم می شود. به این معنا که متقاضیان محصولات نهایی فولاد بدون واسطه محصولاتی مانند میلگرد و تیرآهن را از بورس کالا تهیه کنند که این امکان علاوه بر کاهش هزینه برای مصرف کننده، زمینه افزایش تقاضا در صنعت فولاد هم در بخش بالادستی(تولیدکننده محصولات اولیه) و هم در صنعت پایین دستی(محصول نهایی) را فراهم می آورد.

دکتر سعد محمدی در مورد تأثیرات این مصوبه خاطر نشان ساخت: مصوبه مطرح شده عاملی برای دسترسی مستقیم خریداران به بازار خواهد بود و به نظر می رسد تصمیم مناسبی برای حضور سرمایه گذاران حقیقی در بورس کالا باشد.

وی در باره شفافیت قیمت محصولات فولادی از طریق اجرایی شدن این مصوبه تصریح کرد: طبیعی است که ذوب آهن جزء معدود کارخانه هایی است که تمام محصولات خود را از طریق بورس کالا عرضه می کند و بدین ترتیب از شفافیت مناسبی در خصوص قیمت گذاری بهره مند است، اما در این بین، با اجرایی شدن این مصوبه می توان امیدوار بود که سرمایه گذاران خرد نیز می توانند از این شفافیت قیمت، برای خریدهای خود استفاده کرده و سود مناسبی را به دست آورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز