خبرگزاری کار ایران

اصفهان میزبان بیست و یکمین کنفرانس ملی هسته‌ای:

اعطای جایزه ی شهید دکتر شهریاری به برترین‌های کنفرانس ملی هسته ای ایران

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۴۰۹

ششم و هفتم اسفند ماه، بیست و یکمین کنفرانس ملی هسته ای ایران به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

دبیر همایش بیست و یکمین دوره کنفرانس ملی هسته‌ای با اشاره به اینکه هدف انجمن هسته‌ای کشور رشد و توسعهٔ دانشگاه‌ها و دانشجویان است به نحوی که دانش مورد نیاز خود را بصورت بومی به دست آوریم، گفت: در این کنفرانس متخصصین این رشته با سازمان‌های مرتبط همچون نیروگاه بوشهر، UCF اصفهان و… تعامل خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمد رضا عبدی، با بیان اینکه ۷۰۰ مقاله به دبیرخانهٔ کنفرانس ارسال شده است که از این تعداد با توجه به داوری و بررسی پادمانی مقالات ۲۱۰ مقاله پذیرفته شده است، ادامه داد: این همایش علمی باعثآشنایی دانشگاه‌ها در زمینهٔ اقدامات یکدیگر و باعثهم افزایی و عدم موازی کاری خواهد شد. چنانچه دانشگاهی در حال تحقیق و پژوهش بر روی راکتورهاست این تعامل و آشنایی باعثمی‌شود دیگر دانشگاه‌ها بصورت مستقل بر روی همین موضوع فعالیت نکنند و یا این فعالیت‌ها به صورت تعاملی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بیست و یکمین کنفرانس ملی هسته‌ای در روز‌های ۶ و ۷ اسفند ماه و به میزبانی دانشگاه اصفهان و با حضور فریدون عباسی، رییس انجمن هسته‌ای کشور، معاونین سازمان انرژی اتمی، رییس UCF اصفهان و اعضای پادمان هسته‌ای کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محور‌های این کنفرانس افزود: این کنفرانس در محورهای راکتورهای هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای، شتاب دهنده‌ها، پرتو پزشکی، آشکار سازی و دوزیمتری، پلاسما و همجوشی هسته‌ای و کاربرد پرتو‌ها برگزار می‌شود. که این محور‌ها به صورت سخنرانی و پوس‌تر ارائه خواهد شد و متخصصین مربوطه در این زمینه‌ها اظهار نظر خواهند کرد.

دبیر کنفرانس ملی انرژی هسته‌ای از برگزاری نشست‌های تخصصی در این کنفرانس خبر داد و افزود: نشست‌های تخصصی جذابی با موضوعاتی همچون راکتور اراک، راکتور بوشهر، کاربردهای پرتو پزشکی و… توسط متخصصین این مراکز برگزار خواهد شد. همچنین چند کارگاه تخصصی در حاشیهٔ این کنفرانس برگزار خواهد شد یکی از این کارگاه‌ها کارگاه سیمولاتور راکتور است که افراد می‌توانند یک راکتور را‌‌ همان لحظه بصورت شبیه سازی طراحی، راه اندازی و فعال کنند.

وی در این باره توضیح داد: در مورد مقالات در زمینهٔ هسته‌ای، طبق دستور العمل وزارت علوم هر مقاله‌ای در زمینهٔ هسته‌ای می‌بایست جهت انتشار مجوز لازم را از پادمان هسته‌ای کشور که از زیر مجموعه‌های سازمان انرژی اتمی است دریافت کند. چرا که برخی مقالات ممکن است به دلایلی همچون تحت تاثیر قرار دادن فعالیت‌های آتی یا مباحثامنیتی شرایط انتشار را نداشته باشند. مقالات این کنفرانس نیز به پادمان هسته‌ای کشور ارجاع و مجوز لازم برای انتشار را کسب کردند.

رییس دانشکده علوم و فناوری‌های نوین دانشگاه اصفهان ادامه داد: در این نشست مراسم بزرگداشت استاد رحیم کوهی از اساتید ارزشمند هسته‌ای کشور را خواهیم داشت که برون دادهای بسیار موثری را داشتند، همچنین جایزهٔ شهید دکتر شهریاری را به بر‌ترین ارائه دهندهٔ مقاله اهدا خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز