خبرگزاری کار ایران

دبیر علمی جشنواره برند گردشگری

توریسم صنعتی صلح پذیر است

دبیر علمی جشنواره برند گردشگری گفت: توریست به معنای آشتی کردن، با هم بودن و عضو دهکده جهانی شدن است و فردای توریسم ایران و دنیا زنان هستند چرا که آنها زیبایی را بهتر از مردان می‌بینند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان، پروفسور جعفر جعفری در نشست خبری برپایی نخستین کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری، با اشاره به اینکه سلام زبان گردشگری است و توریسم صنعتی صلح‌پذیر است، افزود: توریست به معنای آشتی کردن، با هم بودن و عضو دهکده جهانی شدن است.

وی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری از لحاظ اقتصادی قدرت عظیمی دارد و دومین صنعت بزرگ دنیاست، بیان کرد: ماشین در خدمت این صنعت نیست و توریست بدین معناست که مردم را خدمت می کنند.

دبیرعلمی کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری تاکید کرد: ارزش‌های مورد گفت‌وگو برند گردشگری ارزش‌های معنوی، فرهنگی، میراث ناملموس و ملموس و ... هستند.

دبیر علمی جشنواره برند گردشگری افزود: در بحث بازاریابی نیز زمانی می‌توان به برندینگ واقعی دست یافت که شخصیت ملت، مردم و میراث آن را نشان دهد.

جعفری با بیان اینکه برندینگ موضوعی نیست که اگر مورد علاقه نبود مانند پیراهن آن را عوض کنیم، تصریح کرد: برند باید گویا و مردم پسند باشد و برند خوب از جامعه شناسی، انسان شناسی، تاریخ و ... استفاده می‌کند.

وی درباره سخنرانان اولین کنفرانس بین المللی گردشگری، گفت: بیش از 15 سخنران در این کنفرانس حضور دارند که برخی از آنها ایرانی‌های خارج ایران هستند همچنین مهمانانی با ملیت‌های مختلف از کشورهای آمریکا، بلژیک، دانمارک، پرتغال، چین و ...  در این رویداد شرکت می‌کنند.

دبیرعلمی کنفرانس بین المللی برند گردشگری با اشاره به اینکه تاریخ برپایی این کنفرانس همزمان با سال نو میلادی است، بیان کرد: با این وجود مهمانان خارجی این کنفرانس با قبول دور شدن از خانواده‌هایشان در سال نو میلادی، به اصفهان خواهند آمد.

دبیر علمی جشنواره برند گردشگری با اشاره به اینکه هویت توریسم در حال عوض شدن است، اظهار کرد: فردای توریسم ایران و دنیا زنان هستند چرا که آنها زیبایی را بهتر از مردان می‌بینند.

جعفری با اشاره به اینکه ایران به عنوان کشوری متمدن، با سابقه باستانی در دنیا شناخته شده است، افزود: امروزه توریست به مکانی سفر می‌کند که شناخته شده باشد و ایران نیز چنین مزیتی دارد.

وی با بیان اینکه ایران تمام این داشته ها را دارد، گفت: سوال اینجاست ما برای احیای تاریخ ایران و جهانی کردن آن، چه کرده ایم، افزود: اگر بر روی باستانی بودن ایران و گذشته آن تکیه کنیم و گذشته را بیاوریم، راه درست را رفته ایم.

دبیر علمی جشنواره برند گردشگری با تاکید بر اینکه کنفرانس گردشگری به دنبال ایجاد یک سفره فکری است که از آن خوشه چینی کند، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم برندی را برای گردشگری انتخاب کنیم که با شخصیت مردمان یک شهر هم‌خوانی نداشته باشد.

جعفری تاکید کرد: یکی از اشتباهات گذشته ما این بوده که توریسم را از نگاه خارجی‌ها دیده‌ایم و آن را تشویق کرده‌ایم.

وی با طرح این سوال که چرا می‌خواهیم توریسم را در اصفهان و ایران داشته باشیم، گفت: شهروندان باید از صنعت توریسم استفاده کنند و برند گردشگری باید مورد سلیقه آنها باشد.

به گزارش ایلنا، همایش بین‌المللی برند ملی گردشگری در روزهای 13 و 14 دی‌ماه با حضور نمایندگان چندین کشور خارجی و به منظور تبیین شاخص‌ها و راهکارهای طراحی برند ملی گردشگری به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۳۴۴۵۶