خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن همگن صنایع فرش دستباف استان اصفهان:

امید تولیدکنندگان فرش دستباف به پسابرجام است

رییس انجمن همگن صنایع فرش دستباف استان اصفهان گفت: امید تولیدکنندگان فرش دستباف به پسابرجام است.

به گزارش ایلنا؛ باقر صیرفیان ادامه داد: تا پیش اجرای برجام تبلیغات منفی علیه ایران و کالای ایرانی زیاد بود که صادرات فرش را با مشکل مواجه می کرد اما با اجرای برجام تبلیغات گذشته منتفی است و با توجه به گشایش امور بانکی، راه برای صادرات باز می شود.

صیرفیان با بیان اینکه طی گذشت یک هفته از اجرایی شدن برجام بازارها هنوز تفاوت چندانی نکرده است، اظهار کرد: به تاثیرگذاری اجرای برجام در بلندمدت امیدواریم چراکه اگر صادرات فرش رونق بگیرد و ارز وارد کشور شود، می تواند رکود را تحت تاثیر قرار دهد. 

وی بیان کرد: با وجود امیدها به گشایش درهای صادراتی، اما همچنان بازار داخلی رکود شدیدی دارد چرا که نقدینگی بسیار کم شده است. 

وی با اشاره به رکود موجود در بازار گفت: نقدینگی از بازار و تولید جمع شده است و سود بالای بانکی هم به فرار سرمایه ها از تولید کمک کرده است که برای خروج از این رکود دولت باید برنامه ای تدارک ببیند. 

رییس انجمن همگن صنایع فرش دستباف استان اصفهان عنوان کرد: دولت باید با اعطای وام کم بهره، نقدینگی را وارد تولید کند و همچنین در سفرهای هیات دولت به کشورهای خارجی، هیات های تجاری از بخش خصوصی را برای برقراری ارتباط و دادن مشورت های اقتصادی با خود همراه کند. در سفرهای هیات های خارجی به کشور هم حضور فعالان بخش خصوصی صنعت فرش دستباف در کنار دولت در مذاکرات در نظر گرفته شود. 

صیرفیان مسئله بیمه بافندگان را از دیگر مشکلات فعالان صنعت فرش دستباف دانست و گفت: از آنجا که دولت به بافندگان یارانه می دهد، افراد زیادی بدون اینکه بافنده باشند بیمه بافندگی گرفته اند و دولت برای جلوگیری از تقلب مجبور به سختگیری درباره میزان کار روزانه قالیبافان است در حالی که ممکن است یک نفر نتواند در روز به دلایلی مانند بیماری و .... کار خود را انجام دهد. 

وی از مسوولان خواست راهکار مناسب تری برای رفع این موضوع پیدا کنند.

کد خبر : ۳۴۲۴۹۱