خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان:

خروج از کشاورزی سنتی و حرکت به سوی صنعتی شدن ضروری است

asdasd
کد خبر : ۳۴۳۰۵۷

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های استان اصفهان گفت: ضرورت خروج از کشاورزی سنتی و سوق یافتن به سمت کشاورزی صنعتی، مهمترین دغدغه ای است که می توان در نمایشگاه به آن پرداخت.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول محققیان در مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تکنولوژی کشاورزی اظهار کرد: با توجه به نقش بخش کشاورزی در تولید مواد غذایی مورد نیاز کشور، ایجاد اشتغال، صادرات و ارزآوری ملی، بدون شک می‌توان گفت هر قدر این عرصه از نظر اقتصادی کارآمد، از نظر زیست محیطی سالم و از نظر سیاسی و اجتماعی قابل‌دفاع باشد، یقیناً خودکفایی بیشتری را محقق خواهد ساخت.

وی با اشاره به اینکه الگویی که جهان امروز از آن به عنوان کشاورزی پایدار تعبیر می کند نیز بر اساس همین مؤلفه ها شکل گرفته است، بیان کرد: بروز انواع آلودگی های زیست محیطی، فرسایش خاک و تغییر کلی گونه های گیاهی در واقع تخطی انسان از این الگو است.

به گفته مدیرعامل شرکت نمایشگاه های استان اصفهان، توجه به این موارد در کنار ضرورت خروج از کشاورزی سنتی و سوق یافتن به سمت کشاورزی صنعتی، مهمترین دغدغه ای است که می توان در این نمایشگاه به آن پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه به اعتقاد بسیاری از فعالان بخش کشاورزی، نبود هماهنگی بین تولید و بازار، ضعف مهم این صنعت است، تصریح کرد: بر این اساس ساماندهی بازار محصولات و تقویت اهرم های بازرگانی ضروری است چراکه در غیر این صورت، بخش کشاورزی از حالت اقتصادی خارج شده و تولید با کیفیت کشاورزانِ سخت کوش، به خوبی به بازار پیوند داده نمی شود.

محققیان با انتقاد بر اینکه حلقه پس از تولید و بازار، ساماندهی مناسبی ندارد، گفت: در حال حاضر این مجموعه از اقتصاد، بیش از آنکه بازار محور باشد، معیشتی است از این رو رشد اقتصادی مد نظر، با چشم اندازهای پیش بینی شده در اختلاف است.

به گفته وی، تولید بر مبنای بازار با نگاه به نیاز موجود، دقت عمل در پارامترهایی مانند بهینه‌سازی، بسته‌بندی، بازاریابی و مدیریت مصرف انرژی از جمله آموزه‌هایی به شمار می‌آید که رهاورد مهم حضور در فضای تخصصی نمایشگاه‌ها برای همه کسانی است که به تولید بهتر، رقابت جهانی و رضایت مصرف کننده می‌اندیشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز