خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان

رشد صنایع صادرات محور در پسابرجام

عضو هیات مدیره خانه صنعت معدن و تجارت استان اصفهان گفت: با رفع تحریم‌ها، صنایع صادرات محور رشد خواهند کرد اما تولیدکنندگانی که صرفا به بازار داخلی متکی‌اند ممکن است آسیب ببینند.

به گزارش ایلنا؛ محمد امین توکل اظهار کرد: صنایعی که فقط برای داخل تولید می‌کنند در شرایط رقابتی سختی از نظر  کیفی و قیمتی با رقبای خارجی قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: دولت می‌تواند با کمک به بهبود ماشین آلات و تکنولوژی و تقویت بنیه مالی و سرمایه در گردش آنها را وارد گود رقابت کند و سرپا نگهدارد.

توکل عدم تعیین دقیق تعرفه‌های وارداتی، نرخ بالای بهره بانکی بدون توجه به رکود حاکم و نرخ بهره در کشورهای رقیب و عدم کمک نرخ‌های بیمه به صنایع را از جمله موانع رشد و رقابت پذیری صنایع داخلی در دوران پساتحریم دانست.

عضو هیات مدیره خانه صنعت معدن و تجارت استان اصفهان درباره تاثیر اجرای برجام بر صنعت ریخته‌گری گفت: ماشین آلات و تجهیزات صنعت ریخته‌گری نیاز به نوسازی دارند، همچنین شرکت‌های بازرگانی بین‌المللی باید برای بازاریابی و گسترش بازارهای این صنعت ایجاد شوند و وزارت‌خانه مرتبط با صنعت متولی این امر باشد.

توکل اضافه کرد: اجرایی شدن برجام ورود دانش و تکنولوژی صنعت ریخته‌گری بدون آلایندگی را بسیار تسهیل می‌کند و ضروری‌است که مجوزهای جدید به ماشین آلات بدون فیلتراسیون داده نشود. همچنین طی یک برنامه زمانی و کمک مالی، صنایع موجود را سبز کنیم.

کد خبر : ۳۴۶۶۲۸