خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان

زندگی مسالمت‌آمیز اقوام در اصفهان ریشه تاریخی دارد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زندگی مسالمت‌آمیز اقوام و ادیان در اصفهان سابقه تاریخی بسیار بالا و خوبی دارد و خوشبختانه رعایت حقوق شهروندی و مسائل شهری توسط شهروندان ارامنه سابقه بسیار خوبی در اصفهان دارد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رضا امینی شامگاه گذشته در حاشیه  مراسم تجلیل از خانواده شهدای ارامنه اصفهان اظهار کرد: امروز توفیق پیدا کردیم در محضر امام جمعه موقت اصفهان و با همراهی شهردار اصفهان و مدیر منطقه پنج شهرداری دیداری با خانواده معظم شهدای ارامنه شهر اصفهان در کلیسای وانک داشته باشیم.

وی با بیان اینکه چندین بار توفیق پیدا کرده بودیم که در خدمت این عزیزان باشیم، اضافه کرد: امروز به صورت ویژه برای دیدار با 6 خانواده معظم شهدای ارامنه و تجلیل از آنها در کلیسای وانک حضور پیدا کردیم و در این جلسه تبادل نظر پیرامون مباحث بسیار خوبی صورت گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه زندگی مسالمت‌آمیز اقوام و ادیان در اصفهان سابقه تاریخی بسیار بالا و خوبی دارد، تصریح کرد: خوشبختانه رعایت حقوق شهروندی و مسائل شهری توسط شهروندان ارامنه سابقه بسیار خوبی در اصفهان دارد.

وی ادامه داد: هر ساله شهروندان ارامنه به مناسبت‌های مختلف به شورای شهر و شهرداری مراجعه می‌کنند و ما نیز به این کلیسا مراجعه می‌کنیم و در زمینه مباحث مشترک گفت‌و‌گو می‌کنیم و در راستای فراهم شدن و تقویت زمینه‌های رفاه شهروندان ارامنه در اصفهان تلاش می‌کنیم.

امینی تاکید کرد: شهردار منطقه پنج و شهردار اصفهان نیز با اعتقاد به این موضوع تلاش می‌کنند که حقوق شهروندی شهروندان ارامنه که در اوج سلامت و رعایت مبانی و چهار‌چوبه‌های شهری زندگی می‌کنند، رعایت شود.

وی با تاکید بر اینکه شهدای ارامنه در زمان دفاع مقدس سهم خود را در دفاع از کیان، استقلال و آزادگی کشورمان ایفا کردند و در  صحنه‌های جنگ و دفاع مقدس حضور داشتند و نهایتا 6 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس کردند، افزود: امروز نیز از خانواده‌های این شهدای بزرگوار تجلیل شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدواریم این ارتباط متقابل و تعامل دو‌طرفه سبب تقویت بنیاد‌های منطقی ارتباط بین ادیان مختلف در شهر‌های مختلف کشور باشد و ارتباط بین مسئولان، مدیران و حوزه‌های دینی ما و حوزه‌های دینی ارامنه نوع ارتباط سالم در آینده را تقویت کند.

وی اظهار کرد: همچنین ما باید تلاش کنیم که در دنیا نهادینه کنیم که دین مسیحیت و آیین حضرت مسیح (ع) اساسا با شرارت، دشمنی و کینه‌توزی نسبت به بشریت زاویه دارد و قطعا آیین مسیح هرگز مدافع این نوع شرارت‌هایی که به نام دین مسیحیت در دنیا انجام می‌شود، همراه نیست و بر این شرایط صحه نمی‌گذارد.

امینی با تاکید بر اینکه اما متاسفانه زیر لوای مسیحیت و به منظور ایجاد فاصله بین ادیان تلاش‌های بسیاری صورت می‌گیرد که ایجاد اختلاف و تفرقه بین ادیان شود و فاصله‌ای بین مسلمانان با سایر ادیان ایجاد کنند، ادامه داد: قطعا تعامل و ارتباط مسالمت‌آمیز بین ادیان مهر باطلی بر پرونده تمام افرادی است که با شرارت و دشمنی تلاش می‌کنند چهره خشن از ادیان الهی به دنیا معرفی کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم هر روز با تقویت این نوع روابط و با تعامل با ادیان بتوانیم موضوع رأفت و مرحمت اسلامی و ادیان الهی و مسیحیت و سایر ادیان الهی را به دنیا بیشتر ثابت کنیم و نسل‌های آینده نیز بدانند ادیان الهی به صورت مسالمت‌آمیز می‌توانند در کنار یکدیگر زندگی کنند و تعامل و ارتباط خوبی با یکدیگر داشته باشند.

کد خبر : ۳۴۷۵۵۶