خبرگزاری کار ایران

توزیع ۱۲.۵ درصد نفت و گاز کشور از طریق جایگاه‌های عرضه سوخت اصفهان

استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان با توزیع ۱۲.۵ درصد نفت وگاز کشور در جایگاه اول توزیع نفت وگاز از طریق جایگاه‌های عرضه سوخت قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی و هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، به نقش صدا و سیما درباره تدوین و اجرای برنامه‌های آگاه‌سازی عموم و فرهنگ‌سازی در مورد خرید کالاهای ایرانی اشاره کرد و گفت: عدم خرید محصولات قاچاق باید در کشور نهادینه شود.

زرگرپور با انتقاد از اینکه کالاهای قاچاق به راحتی مبادله می‌شوند، افزود: اصفهان در مرکز کشور قرار گرفته است ولی بیشترین مواد مخدر و کالاهای قاچاق در این استان توقیف می‌شود.

وی افزود: باید مواردی که باعث می‌شود همچنان کالاهای قاچاق به کشور وارد شود مورد بررسی قرار گیرد و اگر مشکل قانونی وجود دارد پیگیری و اگر دستگاهی کوتاهی می‌کند برخورد شود.

استاندار اصفهان تاکید کرد:‌ به صورت جدی باید از ورود اجناس قاچاق که با سلامت مردم سر و کار دارد جلوگیری کرد و این مشکل باید به صورت ریشه‌ای حل شود.

زرگرپور با بیان اینکه باید در این باره آسیب شناسی شود، افزود: همه  کسانی که از ابتدا تا انتها در این عرصه فعالیت می‌کنند باید این موارد را به طور جدی بررسی تا جلوی ورود اجناس قاچاق گرفته شود.

وی در ادامه به آخرین وضعیت طرح پیمایش سوخت اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح پیمایش سوخت ۱۵ درصد کاهش سوخت انجام شده است که ۶ درصد آن به رکود موجود در صنعت باز می‌گردد.

رسول زرگرپور اظهار کرد: استان اصفهان با توزیع ۱۲.۵ درصد نفت وگاز کشور در جایگاه اول توزیع نفت وگاز از طریق جایگاه‌های عرضه سوخت قرار گرفته است.

استاندار اصفهان  به مقایسه  فروش نفت وگاز بخش حمل و نقل استان اصفهان پرداخت و گفت:‌ در ماه‌های مهر تا دی میزان فروش نفت وگاز در بخش حمل و نقل در سال ۹۳، ۷۹۴۱۳۴ متر مکعب بوده است که در سال ۹۴ به ، ۶۹۲۲۰۸ متر مکعب رسیده است.

گفتنی است در این جلسه درباره اقدامات اتخاذ شده به منظور پیشگیری کنترل و مبارزه با قاچاق کالا در ایام پایانی سال، آخرین وضعیت طرح پیمایش سوخت و فعالیت‌های انجام شده درباره پیشگیری و مبارزه با قاچاق اموال تاریخی فرهنگی و صنایع دستی بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

کد خبر : ۳۴۸۰۳۹