خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان

مسیر فعالیت‌های پنج‌ساله شهرداری با تصویب برنامه اصفهان 1400 باز شد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با تصویب و نهایی شدن بودجه سال 95 و برنامه اصفهان 1400 مسیر برای فعالیت‌های یک‌ساله و پنج‌ساله شهرداری اصفهان باز شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، رضا امینی در یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه شهرداری، تمام مدیران، دست اندرکاران، پیمانکاران، کارگران و خادمان شهرداری اظهار کرد: در سال رکود اقتصادی و کاهش درآمدهای شهری سبب سختی انجام وظایف شهرداری‌ها در کشور و به ویژه شهرداری اصفهان شد و عوارض ناشی از این رکود اقتصادی فشارهای بسیاری را به مردم تحمیل کرد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم سال آینده سال پربرکت‌تری باشد، اضافه کرد: با آرزوی طول عمر همراه با صحت و عزت برای رهبر معظم انقلاب و با دعای خیر ایشان بتوانیم در انجام رسالت‌های قانونی به مردم شریف و ولایت مدار اصفهان خدمت کنیم و اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها مورد قبول خداوند باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: سال گذشته در زمینه صدور پروانه‌های ساختمانی اگرچه در کل کشور سال سختی بود اما در شهرداری اصفهان با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته بین شورای اسلامی شهر و شهرداری در پیشگیری فرایندهای توأم با تشویق برای سرمایه‌گذاران، سازندگان  و متقاضیان پروانه‌های ساختمانی بهتر از سایر شهرها بود.

وی ضمن تشکر از معاونت معماری و شهرسازی شهرداری و نیروهای فعال در این حوزه ادامه داد: در بخش عمرانی با وجود امکانات مالی و منابع مورد نیاز برای پروژه‌های عمرانی، پروژه‌های بزرگی در شهر آغاز شد.

امینی با اشاره به پروژه‌های بزرگ و مهم در شهر تاکید کرد: در سال جاری پروژه‌های بزرگی مانند میدان استقلال، تقاطع غیرهمسطح اشکاوند، میدان 25 آبان، ایستگاه آزادی قطار شهری و دو ایستگاه میدان امام حسین (ع) و میدان انقلاب اسلامی از برنامه‌های معاونت عمران شهرداری بود و طرح‌های دیگری نیز در شهر آغاز شد و هر هفته این طرح‌ها در حال بهره‌برداری است.

وی افزود: در حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری نیز در سال جاری با کاهش بارندگی و کاهش نزولات آسمانی و با محدویت های منابع آبی و مالی مواجه بودیم اما اقدامات شهرداری در اوج قهقرای منابع سبب شد که سبزینگی شهر اصفهان آسیب جدی نبیند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی‌شده برای سال آینده به ویژه در فصل گرما مجموعه عوامل توسعه و پیشرفت شهر دست‌به‌دست یکدیگر بدهند تا با حفظ فضای سبز و گسترش پهنه‌های فضای سبز، حفظ درختان و اشجار تنومند و قدیمی شهر اصفهان همچنان با صفا و به صورت یک باغ شهر ادامه حیات بدهد.

وی با تاکید بر اینکه از مدیریت‌های مختلف حوزه خدمات شهری در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه در بخش‌های مختلف ساختمانی، مدیریت نظارت بر پیشگیری از تخلفات ساختمانی تشکر می‌کنیم، اظهار کرد: امسال در حوزه برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات با تبیین برنامه اصفهان 1400 مصادف بودیم و پنجمین برنامه توسعه شهر اصفهان به عنوان یک سند بالادستی برای شهر اصفهان است.

امینی ادامه داد: با تصویب و نهایی شدن بودجه سال 95 و برنامه اصفهان 1400 مسیر برای فعالیت‌های یک‌ساله و پنج‌ساله شهرداری اصفهان باز شد و امیدواریم در سه ماهه نخست سال آتی در راستای رفع دغدغه‌های اعضای شورای شهر در راستای برنامه اصفهان 1400 به توفیقات لازم دست پیدا کنیم و ریل‌گذاری خوبی برای یک گام کیفی و ارتقای منطقی برای شهر اصفهان در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، زیست‌محیطی و سایر موارد داشته باشیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تصریح کرد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری با اقدامات علمی و برنامه‌ریزی‌های خاص تلاش کرده‌اند تا در راستای کاهش آلودگی هوا اقدام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: بهره‌برداری از 170 دستگاه اتوبوس جدید و اضافه شدن این اتوبوس‌ها به ناوگان حمل‌ونقل عمومی در راستای خدمت‌رسانی در حوزه حمل‌ونقل عمومی شهر امری مهم است و توسعه و تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی نقش مهمی در کاهش آلودگی هوای شهر دارد.

وی با تاکید بر اینکه بهره‌برداری از 120 دستگاه نظارت تصویری نیز از اقدامات مهم حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری است، بیان کرد: تعیین اولویت‌های ترافیکی شهر با هماهنگی کمیسیون حمل‌ونقل و محیط‌زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر نوید روشنی را برای این حوزه می‌دهد.

امینی با بیان اینکه معاونت مالی، اداری شهرداری یکی از تکیه‌گاه‌های اصلی اقدامات عمرانی و اداره شهر به ویژه در بخش آزادسازی است، افزود: از تمام فعالیت‌های این معاونت نیز تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی تاکید کرد: همچنین از زحمات و فعالیت‌های سایر سازمان‌ها و مدیریت‌های شهرداری اصفهان اعم از حراست، بازرسی، حقوقی و سازمان‌های متعدد شهرداری نیز در راستای خدمت‌رسانی به مردم در شهر تقدیر و تشکر می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به ویژه از زحمات و تلاش‌های آقای جمالی نژاد شهردار اصفهان و همچنین از تلاش‌های آقای سقائیان نژاد شهردار سابق اصفهان در سه ماهه نخست امسال تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی اظهار کرد: آقای جمالی ن‍ژاد از ابتدای بر عهده گرفتن مسئولیت مدیریت شهرداری با استفاده از انرژی جوانی، شور و نشاطی که به بدنه شهرداری با انواع روش‌ها و اعمال مدیریت‌های جدید لحاظ کرده‌اند سبب تحرک بیشتر در بدنه شهرداری شده و امیدواریم سال آینده سال بانشاط‌تری باشد و زمینه خدمت به مردم بدون منت فراهم شود.

کد خبر : ۳۵۵۶۷۶