خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان مطرح کرد:

سرمایه‌گذار طعمه نیست/ جشنواره کودک و نوجوان به اصفهان بازگشت

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۱۲۷

شهردار اصفهان گفت: در بحث سرمایه‌گذاری نگاه اصفهان نگاه جدید و نو خواهد بود چرا که اعتقاد داریم سرمایه گذار طعمه نیست و می‌خواهیم با حضور سرمایه گذاران هم شهرداری، هم سرمایه گذار و هم مردم اصفهان سود کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در اصفهان، مهدی جمالی نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز شهرداری از یک نهاد خدمات شهری به یک نهاد اجتماعی تبدیل شده است و شهرداری اصفهان می‌خواهد گفتمان جدیدی ایجاد و شهرداری را از یک نهاد اجتماعی به یک نهاد دانش‌محور و دانا محور تبدیل کند.

وی افزود: اصفهان دانش‌محور باید الگوی کشور باشد و به همین دلیل بنده مجبور هستم مدام در رادیو، تلویزیون و یا رسانه‌ها باشم چرا که ایجاد شهرداری دانش‌محور نیازمند تبیین یکسری شاخص‌ها است که من باید نرم‌نرم آنها را در رسانه‌ها بازگو کنم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: اصفهان شهری است که در آن دیپلماسی شهری شاخص بوده و فضای حاکم بر آن فضای نوآورانه و خلاقیت است و به همین منظور برای معرفی این شهر امروز کلید واژه هایی از جمله بوم شهری عالی، شهر طبیعت دوست، دارای نخبه فراوان و با اقتصاد شهری قوی می‌تواند به کار گرفته شود.

جمالی نژاد با بیان اینکه ما باید اصفهان را به سمت بازآفرینی و فن آفرینی سوق بدهیم، تاکید کرد: اصفهان اولین شهر کشور بوده که در آن شهرک علمی تحقیقاتی تاسیس شده است و مناطق ویژه علمی فناوری در آن بوده است، اما از این امکان‌ها استفاده نشده است.

وی هنر و هنرمند را موتورهای محرک شهر و شناسنامه اصفهان دانست و گفت: دیپلماسی شهر اصفهان با دیگر شهرهای جهان و کشور باید دیپلماسی خلاق شهری باشد و به همین دلیل در آغاز کار مدیریت شهری دو مرکز مهم مرکز خلاقیت و نوآوری و مرکز فناوری‌های نوین را در شهرداری اصفهان راه‌اندازی کردم تا بتوانیم اصفهانی پر از رشد و توسعه داشته باشیم.

جمالی نژاد گفت: گفتمان دانش‌محور اگر تسری پیدا نکند همراهی دیگران را نیز نخواهد داشت و به سرانجام نمی‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری از نظر من باشگاه سیاسی نیست، گفت: وزن نیروها و مدیران من به سمت اصولگرایان است چراکه وزن شورای اسلامی شهری که مردم انتخاب کرده اند به سمت اصولگرایی است و من هم قبول دارم که در مدیرانم ضعف خلاقیتی وجود دارد چراکه ما هنوز تازه در ابتدای راه شهر خلاق هستیم.

شهردار اصفهان خطاب به مدیران خود گفت: بنده قبلا هم اعلام کرده و امروز هم اعلام می‌کنم مدیری اگر از چرخه حرکت شهرداری عقب بماند به راحتی کنار می‌رود و به همین دلیل است که برای چرخش چرخ شهرداری بنده همواره با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان خلاق جلسه برگزار می‌کنم.

جمالی نژاد اظهار کرد: اگر ما می‌خواهیم اصفهان پیشرفت کند و اصفهانی پیشرفته داشته باشیم چاره‌ای جز حرکت به سمت صنایع (HI-TECK) و همچنین مدیریت دانش‌بنیان نداریم. پاشنه آشیلی که نگذاشته اصفهان به سر منزل مقصود خود برسد استفاده نکردن از مدیریت دانش‌بنیان بوده است.

شهردار اصفهان در خصوص خیابان آقانور الله نجفی و مشکلات پیش آمده پیرامون آن اظهار کرد: این خیابان اصلا به دوره مدیریت بنده برنمی‌گردد، اما این خیابان در طرح تفضیلی آمده و حداقل عرض آن نیز 16 متر در نظر گرفته‌شده است و قرار شده که میراث فرهنگی مدارک این خیابان را به شورای عالی میراث کشور ارسال و جواب آن را دریافت کند پس ما باید منتظر جواب این شورا بمانیم.

جمالی نژاد اضافه کرد: شهرداری اصفهان به دنبال ثبت نام اصفهان در عناوین مختلف بین‌المللی است و خوشبختانه برجام به داد عنوان جهانی شهر خلاق اصفهان رسید و امیدواریم که در این فضا و در سال جدید عناوین جدیدی نیز به اصفهان اضافه کنیم.

وی از بازگشت مجدد جشنواره فیلم کودک و نوجوان در سال 95 به اصفهان خبرداد و گفت: در این زمینه با سازمان سینمایی در حال رایزنی هستیم و به نتایجی نیز رسیده ایم، اما طبق آخرین بند قرار داد با سازمان نمی‌توانیم نتایج این قرارداد را رسانه‌ای کنیم.

جمالی نژاد در خصوص بحث دوچرخه‌سواری بانوان تصریح کرد: این یک موضوع بین بخشی است و من پیگیر آن می‌شوم که حتما این بستر برای بانوان اصفهان فراهم شود که آنها نیز از بحث دوچرخه و دوچرخه‌سواری استفاده کنند.

شهردار اصفهان به پروژه شرکت نمایشگاه‌های اصفهان اشاره کرد و افزود: این پروژه جز ابر پروژه‌های اصفهان است و قول داده‌ایم که فاز اول آن در همین دولت تکمیل شود و سعی ما هم همین است که فاز یک نمایشگاه در همین دولت و در همین شهرداری به بهره‌برداری برسد و سعی داریم که آن را اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

جمالی نژاد با تاکید بر این موضوع که در شهرداری اصفهان پشتی گرمی زیر سر هیچ مدیری نیست و از سیاسی بازی و سیاسی‌کاری دوری می‌کنم، اظهار کرد: نبود همگرایی در اصفهان دغدغه اصلی این شهر و استان است و به همین منظور ما با وجود اینکه بسیاری از افراد کابینه دولت اصفهانی هستند همگرایی وجود ندارد. البته شاید علت شرایط خاص اقتصادی کشور باشد.

وی از احتمال اجرای پروژه آبگردانی در شهر اصفهان و در رودخانه زاینده‌رود خبر داد و گفت: این طرح نیازمند کار کارشناسی است، اما به‌احتمال‌زیاد جریان مداوم آب در رودخانه زاینده‌رود و شهر اصفهان پس از طرح آبگردانی اتفاق خواهد افتاد.

شهردار اصفهان گفت: میان شهرداری و میراث فرهنگی امروز یک همدلی بسیار خوبی وجود دارد و در این زمینه‌های میراثی کمک‌های بسیار زیادی به میراث شده است و حتی سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در خصوص باززنده سازی برخی بناهای میراثی خودش وارد شده و آنها را باززنده سازی کرده است. ما هنوز هم بر روی شعار اولیه خود که گفتیم توسعه اصفهان را فقط با حفظ میراث فرهنگی می‌خواهیم محکم ایستاده‌ایم. البته ما نتوانسته‌ایم از ظرفیت خانه‌های تاریخی اصفهان برای بحث گردشگری استفاده کنیم و اصلا این موضوع را در نظر نگرفته‌ایم این در حالی است که کاشان و یزد در این زمینه به شدت از اصفهان پیشی گرفته اند.

وی تاکید کرد: در خصوص تخریب حمام حاج کاظم به شهرداری ظلم شد. چراکه اولا این حمام یک بار تخریب و مجدد بازسازی شده بود، اما متاسفانه در طرح تفضیلی شهر اصفهان همه نقاط، مناطق و آثار تاریخی ستاره‌دار و مشخص هستند، اما متاسفانه طبق نقشه موجود در شهرداری منطقه چیزی به‌عنوان بنای ستاره‌دار در این مکان و موقعیت جغرافیایی نبوده و درواقع طرح تفضیلی این حمام را در نظر نگرفته و اصلا مشخص نبوده که اینجا یک بنای تاریخی مهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز