خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اصفهان خبر داد

لزوم توجه به وضعیت اقتصادی صاحبان، هنرمندان و اساتید صنایع دستی

امام جمعه اصفهان گفت: باید به صاحبان، هنرمندان و اساتید صنایع دستی و وضعیت اقتصادی و معیشتی این افراد توجه شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار نوروزی با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، شهرداران مناطق، معاونان شهرداری، مدیرعامل سازمان‌های شهرداری و مدیریت شهری اصفهان ضمن تبریک سال جدید، با ابراز خرسندی از انتخاب شهردار اصفهان در ایام نوروز به عنوان شهردار نمونه، این موضوع را برای اصفهان یک فرصت مناسب دانست و با تأکید بر اینکه در جابه جایی  شهردار نگرانی‌هایی در برخی حوزه‌ها احساس می‌شد، عنوان کرد: با وجود این مسائل پس از انتخاب جمالی‌نژاد این نگرانی‌ها برطرف و اعتماد کامل به مدیریت شهر ایجاد شد و وی با همکاری با تمام معاونان شهرداری، شهرداران مناطق و افراد فعال در مدیریت شهری در راستای خدمت رسانی به شهروندان به صورت ویژه تلاش کرده‌اند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر در مسائل شهری در اصفهان پیشرفت بسیاری داشته‌ایم و اقدامات بسیار خوبی در شهر اصفهان انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه شهری مانند اصفهان زمانی که زیبا باشد و وضعیت مناسبی داشته باشد، در سطح کشور به عنوان یک شهر نمونه محسوب می‌شود، ادامه داد: مسئله رفاه گردشگران در شهر از اهمیت بالایی برخوردار است.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه اصفهان از نظر سرویس‌های بهداشتی وضعیت مناسبی ندارد و با اشاره به اینکه باید با تدبیر مناسب مردم و به ویژه شهرداری و شورای شهر در راستای ایجاد سرویس‌های بهداشتی در شهر تلاش شود، افزود:  در هر جایی که سرویس‌های بهداشتی احداث می‌شود باید برای معلولان نیز چاره‌اندیشی شود تا معلولان نیز بتوانند از سرویس‌های بهداشتی استفاده کنند.

وی  افزود: حدود پنج میلیون نفر از جمعیت کشور از معلولان هستند و حقوق معلولان در سطح جامعه نباید نادیده گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه توجه به موضوع اقتصاد از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب است، اظهار کرد: باید به وضعیت اقتصادی مردم توجه ویژه شود و این موضوع از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه توجه به رونق صنایع دستی اصفهان امری مهم و ضروری است، ادامه داد: باید به صاحبان، هنرمندان و اساتید صنایع دستی و وضعیت اقتصادی و معیشتی این افراد توجه ویژه شود.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: باید اسامی این هنرمندان ثبت شود و میراث فرهنگی به صورت ویژه از این افراد حمایت کند.

کد خبر : ۳۵۹۹۴۱